כל מה שרציתם לדעת על חלונות

אילו סוגי חלונות ישנם? איזה חלון מתאים לבית שלנו? באיזה גודל? ומה לגבי הצללה?

אם בחירת חלונות נמצאת אצלכם בתחתית הרשימה ואתם תחת הרשום שמדובר בהחלטה קלה ומהירה- הכנו להיות מופתעים. נתחיל בכך, שחלונות הבית נחשבים להוצאה הכי משמעותית ( אחרי השלד), ולכן חשוב להבין שהם עלולים לתפוס חלק נכבד מהתקציב. בנוסף לפן התקציבי, חשוב לבחור את סוג החלונות עוד בשלב התכנון. בחירת החלון תשפיע במידה רבה על כמות השמש שתאיר את הבית, על המראה הכללי  והאווירה. המדריך הבא יעזור לכם להבין איזה חלונות יתאימו לכם.

מתי מתחילים לתכנן חלון? 

חשוב לבחור את סוג החלונות עוד בשלב התכנון, אתם תדרשו להחליט: מה גודל המפתח? סוג הפרופיל? האם לשלב בחלון תריס? ומאיזה סוג חשמלי או ידני? ומהי צורת הפתיחה שלו (גלילה, אקורדיון וכו'). האם תשלבו תריסים או צילונים? ומה לגבי סורגים? בשלב התכנון, האדריכל או מעצב הפנים קובעים את סוג הפרופיל,  גודל המפתח ומידת ההצללה שתידרש. לכל ההחלטות הללו ישנן השלכות תכנוניות שעשויות להשפיע על חומרי הבנייה ולדרוש הכנות מתאימות.  (למשל, אם אתם מעוניינים במשקוף עיוור, כדאי שתדעו שהוא מותקן על ידי איש האלומיניום במהלך בניית השלד (לפני הטיח) מפני שהוא מכיל בתוכו את מסילות התריס.)

 

פרופיל בלגי כוכב

 

סוגי פתיחה לחלונות:

ישנם מספר סוגים של חלונות, כאשר ההבדלים ביניהם באים לידי ביטוי בצורת הפתיחה, מיקום החלון , גודלו והחומר ממנו הוא מיוצר. הכנו עבורכם סקירה של סוגי החלונות העיקריים:

 

פרופיל בלגי המעניק עיצוב חדשני ומרענן לחלונות הבית. רמת העמידות והאיכות של הפרופילים גבוהה ומדויקת, כמו שרק אלומיניום יכול להציע. הפרופיל הבלגי של כוכב הוא פרי פיתוח ייחודי מוגן פטנט המציע רמת איטום גבוהה, בידוד תרמי ואקוסטי, צביעה מתקדמת וגימור מושלם.

 

 

חלונות קיפ עליון או תחתון: חלון מסוג קיפ מאפשר פתיחה, בעזרת הזזת הידית, על הציר העליון או התחתון.  פתיחתו אינה מורגשת בחלל. מתאים לחדרי ממ"ד, לדירות גבוהות או לחלונות קטנים. חלונות אלו קשים יותר לניקוי ולא מאפשרים פתיחה מלאה.

 

 

 

 

 

חלון דריי-קיפ: חלון ובו הכנף נפתחת גם ציר צד וגם כלפי מעלה. החלון המשולב מאפשר לבחור בין פתיחה חלקית או מלאה. הוא קל לניקוי ופתיחתו לא מורגשת בחלל.

 

 

 

 

 

 

חלון הזזה כנף על כנף: חלון שבו הכנפיים זזות על מסילה ובמצב פתוח תמיד תהיה כנף אחרי כנף כך שהחלון הוא למעשה רק חצי פתוח,  ולכן אין הוא מנצל את הפתח במאה אחוזים מבחינת אוורור. לחלונות אלו אין אטימה מוחלטת מבחינה אקוסטית ותרמית. מתאים לחדרי ילדים בשל בטיחות, עמידות ופשטות השימוש.

 

 

 

 

 

 

חלונות הזזה כיס: פתיחת החלון וסגירתו על גבי מסילות, אל תוך "כיס" פנימי שתוכנן מראש באופן מובנה בקיר. ניתן לתכנן שתי כנפיים הנפתחות לשני כיסים צדדיים. חלון כיס מאפשר אוורור מקסימלי ועלותו לא גבוהה. מנגד,  הם אינם מבודדים מבחינה אקוסטית או תרמית ויכולים לצבור לכלוך ואבק.

 

 

 

 

 

 

חלונות ציר: בחלונות אלו הפתיחה נעשית על ידי ציר המותקן בצד החלון, ניתן לבחור בין פתיחה של כנף אחת או שתיים. בחלונות ציר ניתן לבחור בין פתיחת הכנף כלפי חוץ או פנים. מדובר בחלון עם בידוד גבוה מבחינה אקוסטית ותרמית. בנוסף, הוא מאפשר אוורור מקסימלי של החדר.

 

 

 

 

 

 

חלון גליוטינה: חלון בעל כנף או שתיים אשר נפתחות כלפי מעלה ומטה. צורת הפתיחה מגבילה את גודל הפתח ומקשה על אוורור החלל. פתיחתו לא מורגשתבחלל, מאפשר השארה של החלון פתוח לאוורור, והוא גם בטיחותי לילדים משום שניתן לשלוט על גודל הפתח.

 

 

 

 

 

 

מה הפרופיל שלך?

 

הגענו לחלק הכי משמעותי בתכנון החלון- החומר ממנו הוא מיוצר ועיצובו. בחירת הפרופיל הינה פועל יוצא של סגנון הבית. אופי הפרופילציה  (עדין, דק, גס) והחומר הנבחר מכתיבים את סגנון העיצובי של החלל. הכנו עבורכם סקירה של סוגי הפרופילים העיקריים:

 

פרופיל עץ- פרופיל עץ תוכלו בעיקר לפגוש בבנייה ישנה או בפרויקטים לשימור. עלויותיו הגבוהות והתחזוקה הנדרשת הפכו אותו לנחלתם של בתים עתירי תקציב. פרופיל עץ מעניק יוקרה וחום למבנה ולפנים הבית. מצד שני, מכיוון שמדובר בחומר טבעי הוא מחייב תחזוקה שוטפת ונוטה להתנפח ולהתכווץ בהתאם לעונות השנה. מי שבכל זאת מתעקש על פרופיל במראה טבעי, יכול להתקין פרופיל המשלב עץ עם אלומיניום. הפיתוח משלב בין פרופיל פנימי אשר עשוי מעץ לבין פרופיל חיצוני מאלומיניום, כך שתוכלו ליהנות ממראה העץ מבלי לוותר על בידוד תרמי ותחזוקה קלה.

 

פרופיל  בלגי מברזל-  פרופיל בלגי  מברזל הוא החלון הבלגי המקורי. הוא נחשב לפרופיל יוקרתי אשר  מעניק לפתחי הבית מראה עדין ומרשים. עם זאת, פרופיל בלגי מברזל נחשב ליקר באופן משמעותי מפרופיל בלגי מאלומיניום.  פרופיל זה אינו פופולרי בארץ בשל היותו בעייתי לתחזוקה, אינו אטום ואינו עמיד בפני תנאי אקלים קשים. באקלים הלח שלנו הוא דורש תחזוקה שוטפת בשל נטייתו להחליד.

 

פרופיל אלומיניום – הוא נחשב לפרופיל הנפוץ ביותר בישראל הודות לתחזוקה הקלה שלו, עמידותו בתנאי מזג אוויר, הבידוד הטרמי ועליותו. פרופיל זה קיים במגוון רחב של סגנונות המתאימים לסוגים ומפתחים רבים ובטווח מחירים גדול. פרופיל אלומניום ניתן לצביעה במגוון עצום של צבעים וטקסטורות אשר לא מחלידים ועמידים לנזקי מזג אוויר. החיסרון שלו מתבטא בכך שהוא נחשב לפרופיל עבה יחסית ומגושם, וחשוב לדעת שהם מוגבלים באפשרויות חלוקת הפתחים.

 

פרופיל אלומיניום בלגי – מי שמעוניין במראה של פרופיל בלגי, יכול לבחור בפיתוח המתקדם יותר של  פרופיל אלומיניום המחקה  את פרופיל הברזל . הוא אלגנטי ודק יותר מהדגם הקלאסי. פרופילים אלו מוצעים בשלל גוונים ומעניקים גמישות גבוהה באופן חלוקות הפתחים. התוצאה מאפשרת לנו להרוויח מכל העולמות- מצד אחד, חומר קל לתחזוקה ובעל בידוד טרמי. מצד שני,  מראה דק ועדין שמזוהה עם ברזל.

 

מערכת הזזה בפרופיל מינימלי (רוחב פרופיל שולב 2 ס"מ בלבד) ללא חלוקות, להשגת מראה נקי. המערכת הייחודית לכוכב מיועדת למפתחים גדולים במיוחד, המחברים בין פנים הבית לחוץ באופן מושלם. גודל כנף מקסימלי 1.95 רוחב, 3.6 גובה (מקסימום 7 מ"ר) בזיגוג טריפלקס 6+6 מחוסם.פרופיל ורונה מערכת הזזה בפרופיל מינימלי (רוחב פרופיל שולב 2 ס"מ בלבד) ללא חלוקות, להשגת מראה נקי

 

סוגי זכוכית:

 

 

זכוכית טריפלקס –  נחשבת לבטיחותית מאוד ומבודדת מבחינה אקוסטית. לרוב היא מיועדת לבניינים אשר קרובים לכביש ראשי או במרכז העיר, ומבודדת רעשים בצורה טובה.

זכוכית בידוד- זכוכית זו מורכבת משתי זכוכיות ולכן היא מציעה בידוד טוב יותר מזכוכיות רגילות.  היא מיועדת בעיקר לחלונות גדולים  או לפתחי יציאה למרפסת או לגינה.  בשל הרכבה, היא עבה יחסית ולא מתאימה לפרופילים דקים.

זכוכית low energy זכוכית מצופה בציפוי low energy אשר מונע חדירה של קרינת החום אל תוך החלל, מבלי לפגוע בכמות האור, תוך סינון של קרני UV.

זכוכית אורנמטית – זכוכית שקופה המעוטרת בדוגמאות בעלות חספוס הנוצר על ידי התזת חול. אפקט החספוס יוצר זכוכית שמטשטשת  את החלל מבלי לגרוע מכמות האור החודרת פנימה.

זכוכית מקושטת (סבתא) – זכוכית שעל גבה נצרבים עיטורים והדפסים. היא פופולרית בחללים המעוצבים בסגנון כפרי או וינטג'.

זכוכית חלבית– זכוכית בעלת גוון לבן  אשר מקנה לו מראה אטום המאפשר חדירה של אור טבעי.

זכוכית רפליקטיבית- זכוכית המצופה במתכת המדמה מראה. היא מחזירה את קרני השמש ובכך שומרת על טמפרטורה נעימה, אך יחד עם זאת, מונעת מפחיתה את כמות התאורה הטבעית.

זכוכית מרושתת – זכוכית אשר מרושתת בחוטי מתכת המונעת ניפוץ ופיזור חלקיקי הזכוכית.

 

 

 

תריסים ופתרונות הצללה:

 

במדינה חמה כמו שלנו התריסים הם תוספת הכרחית אשר מספקת הגנה מפני השמש החזקה ומאפשרת הצללה מלאה או חלקית , בידוד מפני חום, איטום, מיגון והסתרה. כיום, ישנם סוגים רבים ומגוונים של תריסים אשר עשויים מחומרים שונים. אם אתם רוצים לשלב תריסים ופתרונות הצללה, חשוב מאד להבין כי יש לכך משמעויות תכנוניות כמו עובי הקיר וגודל הפתח שיש לתכנן לחלונות, אם לא נדרשים לכך בשלב התכנון, אתם יכולים למצוא את עצמכם ללא תריסים.

 

 

 

תריסים: כל מה שצריך לדעת

 

סוגי מנגנונים

ישנם סוגים שונים של ארגזי תריס, ניתן לבחור במערכת גלויה או נסתרת, חיצונית או פנימית. ההחלטה  שבדרך כלל מתקבלת היא שילוב של  טעמכם האישי, יחד עם מגבלות התקציב והשלד. גודל הארגז מושפע מסוג השלבים וגודל הפתח.

 +מנגנון תריס סמוי – מערכת שבה התריס ומנגנון התפעול חבויים בעובי הקיר. מכסה הארגז עשוי מגבס או עץ ונצבע בצבע הקיר לאפקט בלתי נראה.

+מנגנון נסתר- מערכת שבה ארגז התריס שטוח במישור הקיר. מכסה הארגז נצבע בגוון הקיר ומשתלב בו.

 +מנגנון גלוי- מערכת שבה ארגז התריס מותקן מעל הפתח והמכסה שלו נצבע בגוון החלון.

 +מנגנון גלוי חיצוני- מערכת שבה ארגז התריס מותקן מעל הפתח מחוץ לבית.

 

השלבים

כיום, רוב שלבי התריסים עשויים מאלומיניום שהחליף את תריסי הפלסטיק. תריסי האלומיניום מציעים מגוון רחב של סגנונות ועיצובים. ישנה אפשרות לבחור בצבע מסוים עבור השלבים, כדי שיתאים לעיצובכם. תוכלו להתאים אותם במדויק לצבע הפרופיל או הקיר כדי ליצור אחידות ומראה מוקפד.

 

סוגי גלילה 

הרוב הגדול מעדיף את מנגנון הגלילה החשמלי, הוא פופולרי במיוחד כשמדובר בחלונות רחבים מפני שהוא מאפשר פתיחה קלה ללא מאמץ. במנגנון גלילה ידנית התריס נראה ממש כמו תריס חשמלי – אלא שפתיחת החלון נעשית באופן ידני. חשוב לציין, מנגנון חשמלי מצריך בחירה בין סוגים שונים של מנועים חשמליים. להחלטה זו יש משמעות על איכות ועמידות המנגנון וגם על התקציב.

תריסי גלילה– שלבי התריס ניתנים לגלילה מעלה או מטה, עד לסגירה מלאה. כיום, ישנם תריסי גלילה אשר ניתנים לפתיחת ביניים ולשליטה על כמות האור החודרת  לחלל הפנימי.

תריסי רפפה –  שלבים המסתובבים סביב ציר ומאפשרים חדירה מלאה של אור ואוויר. כיום, ישנם תריסי אלומניום אשר מדמים תריסי עץ. התריסים הייחודיים מגיעים בשלל עיצובים עדכניים כגון: פח מנוקב, ירושלמי, רטרו ועוד. היתרון המהותי הינו שניתן לסובב את תריסי הרפפה ולקבל הצללה חלקית.

 

צלונים חיצוניים:

צלונים חיצוניים נועדו  לסנן את קרינת השמש לפני החלון. יכולתם  לווסת את כמות האור החודר פנימה על ידי סיבוב השלבים וכן האפשרות לאיסוף כלפי מעלה למראה של וטרינה נקייה הופכות אותם לתחליף מצוין לתריסים הסטנדרטים.

 

תריס ונציאני חיצוני- אורגוןתריס וניציאני חיצוני- אורגון

 

תריס וניציאני –תריס ונציאני חיצוני מסנן את קרינת השמש לפני החלון ובכך תורם לחיסכון בחשמל ושומר על עקרונות הבניה הירוקה. התריס הונצניאני מווסת את רמת האור  על ידי סיבוב השלבים ונאסף כלפי מעלה למראה של וטרינה נקייה. ישנם חלונות בהם ממוקם התריס בין שכבות הזכוכית של החלון.

 

צלון חיצוני

צלון חיצוני- צלון חיצוני עשוי אלומיניום וממוקם חיצונית לחלון. הוא מותקן על גבי מסילות או כבלים חיצוניים דקים במיוחד. גודל צלון מקסימלי הנו: 4 מ"ר רוחב/ 4 מ"ר גובה
( 16 מ"ר). ניתן לבחור בין מגוון רוחבים, עיצובים וצבעים של השלבים על פי טעמכם. ניתן להתאים את הגוון המדויק לכל אחד מסוגי התריסים בהזמנות מיוחדות. תריסים חיצוניים חובה לקבע בצדדים, אם באמצעות כבלי עיגון או במסילות הצד. ניתן לבחור בין מסילות שקועות או גלויות לכל אחד מסוגי התריסים. המסילות הגלויות מותקנות על הטיח בגוון תואם ואינן מצריכות הכנות מוקדמות. המסילות הסמויות שקועות בתוך הטיח ודורשות הכנה מוקדמת אך משפרות את המראה של התריס.

 

 

 

 

כתבות אחרונות

    הי, רציתי להמליץ לך על
    אתר מלא בהשראות במיוחד בשבילך