על שיטת 60:30:10 כבר שמעתם?

מתקשים להחליט איך לשלב צבעוניות בחלל? הכירו את הכלי הפשוט שיעזור לכם ליצור חלל בעל צבעוניות מאוזנת. מרחב מאוזן מבחינת צבעים, מסוגנן ונכון- אינו קורה במקרה, הוא תוצר של מחשבה מוקפדת ועין לפרטים. בין אם אתם מעדיפים חיבור בין צבעים מנוגדים שיצרו מראה דרמטי, ובין אם אתם נוטים לחיבורים בין גוונים דומים שיצרו מראה הרמוני- אתם חייבים להכיר את החוק שיעזור לכם לעשות את זה כמו מקצוענים.

 

הביטאט ספה בעיצוב האחים

ככה עושים את זה | להשיג: הביטאט, קומת הכניסה

 

 >> כיצד להשתמש בשיטת 60:30:10 ?

שימוש בשיטת 60:30:10 יכול להפוך את בחירת הצבע לפשוטה ומדויקת. בחדר עם בחירת צבעים מאוזנת, אלמנטים מסוימים ישמשו כרקע ויתנו את הטון לאלמנטים אחרים- הרהיטים העיקריים יבלטו ופריטים קטנים יותר, כגון: כריות, יצירות אמנות ואביזרי נוי יקבלו את אור הזרקורים.

60 אחוז >> הצבע העיקרי בחלל. אם נקח לדוגמה את הסלון: הצבע יתייחס לקירות, שטיח ואולי ספה. הרעיון הוא שהצבע הנבחר ישמש כמסגרת ורקע לשאר הצבעים.

30 אחוז >> הצבע המשני. הרעיון הוא להשתמש במחצית כמות הצבע שהשתמשת בו כצבע הראשי. הוא יופיע במקומות, כגון: וילונות, כסאות או כורסאות, כלי מיטה, ריהוט מזדמן או אומנות. הרעיון הוא שהצבע המשני תומך בצבע הראשי, אך הוא שונה מספיק בכדי לייחד אותם ולהעניק לחדר עניין.

10 אחוז >> הצבע הנועז. הוא יקבל ביטוי בכריות דקורטיביות, אביזרי נוי ויצירות אמנות, מנורות שולחן ועוד. ניתן לשלוף את הצבע הנבחר מתוך יצירות אמנות שתלויות בחלל, טקסטיל או טפט.

 

אינוביישן - שולחנות צד

הספה והקירות בגוון זהה ( 60 אחוז), שולחנות הסלון והמידוף ( 30 אחוז), כריות ואביזרים ( 10 אחוז) | להשיג: אינוביישן, קומת הכניסה

 

 

>> מאיפה להתחיל? הצעד הראשון
כצעד ראשון בחרו את הרהיט הכי גדול בחדר (עבור סלון, נתייחס למערכת הישיבה).לאחר מכן, בחרו את צבע השטיח והכורסאות. לבסוף, בחרו את הפריטים הקטנים והמזדמנים, כגון: כריות דקורטיביות, אביזרי נוי. אם אתם מעוניינים לשלב גוונים נועזים, זה הזמן לעשות זאת. יתרון נוסף הוא כמובן  שמדובר בתוספות קלות וזולות יחסית להחלפה כאשר הטעמים והמגמות משתנים.

 

כצעד ראשון בחרו את הפריט הכי גדול בחדר | להשיג: Rosetto , הקומה העליונה

 

 

>> שילוב הדפסים בשיטת 60:30:10
זה מאוד תלוי במראה שאתם מנסה ליצור. אם בחרתם במערכת ישיבה בעלת גוון אחד, תוכלו להוסיף כורסאות בעלות ריפוד מודפס או לשלב כריות בעלות הדפסים. לקבלת מראה דרמטי יותר, ניתן לעשות שימוש בדפוס במסגרת ה-60 אחוז, לדוגמה: טפט מודפס על קירות פינת האוכל, בשילוב שולחן אוכל שיהווה את 30 האחוזים. צבע הכסאות או הריפוד הנבחר יהווה את 10 האחוזים הנותרים.

 

מאיירס-טפטים בדי ריפוד

למערכת ישיבה בגוון אחד, תוכלו להוסיף כורסאות בעלות ריפוד מודפס או לשלב כריות | להשיג: מאיירס טפטים, הקומה התחתונה

 

מאיירס טפטים- טקסטיל מודפס

אפשר לתת לטפט או ווילון מודפס להיות המוטיב העיקרי (60 אחוז) | להשיג: מאיירס טפטים, הקומה התחתונה

 

שילוב של כריות דקורטיביות | להשיג: אינוביישן, קומת הכניסה

 

>> חלל מונוכרומטי בשיטת 60:30:10

אם אתם מעוניינים ליצור חלל מונוכרומטי, ישנן 2 דרכים עיקריות להשתמש בשיטה, הדרך הראשונה היא לבחור בגוונים שונים מאותו הצבע (במקום משלושה צבעים נפרדים). דרך נוספת היא לשלב בין מרקמים שונים כדי להוסיף עניין. אם, לדוגמה, בחרתם בחדר שינה בצבע אפור, ניתן לשלב טפט בעל טקסטורה אורגנית; מצעים מבד פשתן. ואולי אפילו לרפד את ראש המיטה בבד עשיר כגון קטיפה בגוון אפרפר. הרעיון הוא ליישם את עקרון 60:30:10, אך באמצעות מרקם (ולא צבע).

 

אביזרים לחדר שינה מליס

חלל בצבע אחד עם גוונים שונים | MALY'S, קומת הכניסה

 

טפט אורגני- מאיירס טפטים

חלל מונוכרומטי עם משחקי מרקמים | להשיג: מאיירס טפטים, הקומה התחתונה

 

 

>> איך לשבור את השיטה?

אם אתם מורדים בנפשכם או שאתם זקוקים ליותר משלוש אפשרויות כדי להביא את הצבעוניות שלכם לידי ביטוי. כך תוכלו להפר את השיטה וגם לעצב איזון צבעים בביתכם. המפתח להצלחה הוא קודם כל  ללמוד את הכללים לפני שאתם מפרים אותם, כך שברגע שאתם מבינים את הנחת היסוד של השיטה תוכלו להתאים אותה לביתכם.

ניתן להתאים את השיטה באופן שונה. למשל: 60 אחוז יכול להיות צבע ספה ושטיח, כאשר 30 אחוז יופיע כצבע קיר מיוחד.

110 אחוז – משמעות הדבר היא שאתם יכולים לבחור את הצבע הראשי  (60 אחוז), את הצבע המשני ( 30 אחוז), ולבחור שני צבעים משתנים (10 אחוז) במקום אחד.

 

טפט ובדי ריפוד- מאיירס טפטים

רוצים לשבור את השיטה? תנו 110 אחוז | טפט ובדי ריפוד- מאיירס טפטים, הקומה התחתונה

 

 

>> האם כדאי לדבוק בשיטה ולהשתמש באותה פלטת צבעים בכל הבית?

בבתים בעלי חלל משותף ותוכנית פתוחה, עדיף לדבוק בשילוב צבעים אחד על מנת ליצור לזרימה אדריכלית. השתמשו בצבעים המשתנים כדי להעניק לכל חדר אישיות וייחודיות משלו. שימוש בשילובי צבעים שונים עבוד טוב יותר בבתים שבהם החלל מתוכנן כחדרים נפרדים יותר.

 

ריהוט סלון ואביזרים- קליגריס

בחלל פתוח מומלץ ליישם על החלל כולו | להשיג: קליגריס, הקומה השנייה

כתבות אחרונות

    הי, רציתי להמליץ לך על
    אתר מלא בהשראות במיוחד בשבילך