שמרו על פרופורציות: החוק הכי חשוב בעיצוב הבית

מכירים את התחושה- אתם נכנסים לחדר, לעיתים הוא אפילו לא משקף את הסגנון העיצובי שלכם, אך הוא פשוט מרגיש נכון?  אם לא הצלחתם להבין מה קסם לכם, רוב הסיכויים שמדובר בפרופורציות מוצלחות-  ובמילים פשוטות, מי שאחראי על תכנן ועיצוב החדר הקדיש תשומת לב בהתאמת גודל הרהיטים והאביזרים לחלל. בחירה והצבה של הריהוט בצורה נכונה דורש מאיתנו לקחת בחשבון את אחד מכללי היסוד של עיצוב- פרופורציה. חלל יראה וירגיש נכון כאשר הפרופורציות טובות והוא מכיל את הכמות המדויקת של פרטי ריהוט.

כשאנו בוחרים ריהוט, טקסטיל או תאורה לחדר, רוב ההתלבטויות שלנו עוסקות בסגנון- האם הצבע יתאים לחלל? החומר? הצורה? אבל יש עוד  דבר חיוני באותה מידה. תכנון לפי קנה מידה ופרופורציה הוא אחת הטכניקות החשובות ביותר לעיצוב חלל מוצלח. שמירה על פרופורציות היא הכרחית כדי להשיג עיצוב אסתטי, מאוזן ובעל זרימה טובה.

 

 

 

כשלב ראשון, עליכם לשקול לא רק את היחס בין הפריטים עצמם, אלא גם את המרחב שמכיל אותם. חדר נראה ומרגיש נכון כאשר הפרופורציות טובות. אם רהיטים גדולים מדי, זרימת החדר עלולה להרגיש תקועה. אם הוא קטן מדי, החלל לא ירגיש נעים ומזמין. אנשים נוטים לחשוב שבחירה בריהוט בעל גובה, צבע וסגנון זהה, תעניק להם חלל מעוצב ומוקפד, אך למען האמת, התוצאה תהייה משעממת ואנמית. הדרך הטובה ביותר לתקן וליצור פרופורציות נכונות יותר, היא להוסיף אלמנטים, כגון: מנורת רצפה שתוסיף מעט גובה לפינה או כוננית גבוהה שתוסיף עניין חזותי.

 

|| איך מעריכים פרופורציה?
אחת הדרכים הקלות והיעילות ביותר לבדוק אם הריהוט שתרצו (ספה, מיטה, שולחן אוכל וכו') יתאים לגודל החדר, היא למדוד את פריט הריהוט ולסמן אותו על גבי הרצפה באמצעות דבק צבעים ( נייר דבק שלא משאיר סימנים וקל להסרה). כך תוכלו להתרשם מהמראה הסופי ולקבל תחושה של שטח הרצפה שאותו פריט יתפוס.

– כמובן שעומדות לרשותכם דרכים מקצועיות יותר כמו שימוש בתוכנות אדריכליות או בשיטות טכנולוגיות כמו אפליקציות המאפשרות לבדוק את הריהוט בחלל שלך.

להשיג: מטבחי נוביל | הקומה העליונה

|| בסלון: 
הסלון נחשב לחלל המאתגר ביותר, במיוחד כשהוא חלק מחלל ציבורי פתוח.
ראשית, האם הסלון משמש כאזור המרכזי לצפייה בטלוויזיה? במידה וכן, צריך לקחת בחשבון את כל מה שזה כולל ולהתייחס לתוספות הטכנולוגיות בדיוק כמו לפרטי הריהוט.  זאת אומרת, יש לבדוק אם הטלוויזיה גדולה מדי בשביל החדר? האם השידה עליה מונחת הטלוויזיה מאוזנת עם גודלה ? טעות נפוצה היא הנחת טלוויזיה גדולה על שידה קטנה. כמו כן, לצפייה נוחה וודאו שהספה ממוקמת במרחק נכון מהטלוויזיה.

במרחב הסלון, סידור הרהיטים צריך לעודד שיח ואינטרקציה. הסידורים האידיאליים הם: שתי ספות זו מול זו או סידור בצורת ח'. שולחן הקפה צריך להיות גם בגובה המתאים לספה- אתם אמורים להיות מסוגלים להגיע בקלות לשולחן הקפה ממצב ישיבה.

שטיחים הם דרך נהדרת להפגיש פרטי ריהוט יחדיו. הם תוחמים את הרהיטים שיושבים עליהם ויכולים להגדיר אזורים בחללים פתוחים. המצב האידיאלי הוא כאשר השטיחים יושבים  מתחת לרגליה הקדמיות של הספה והכורסאות. בכל הנוגע לגודל השטיח- לפעמים מדובר בסנטימטרים בודדים אשר עושים את כל ההבדל. הסוד הוא תמיד לבחור באפשרות הגדולה יותר, במיוחד אם אתם מתלבטים בין שני גדלים – אל תהססו ותבחרו תמיד להגדיל.

 

להשיג: רוזטו | הקומה העליונה

 

|| חדר שינה: אחד מהטעויות הנפוצות בחדר השינה הוא גודל שולחן הצד ביחס למיטה. עבור מיטת קינג, מומלץ לבחור בשולחן שגודלו כ- 70-90 ס"מ (תלוי בגודל חדר השינה שלכם). עבור מיטת קווין, בחרו בשולחן צד שגודלו  כ- 50-60 ס"מ. שימו לב שמנורות המיטה צריכות להיות פרופורציונליות ביחס לשולחן הצד וראש המיטה.

 

 

להשיג: הסטנס | הקומה העליונה

 

|| תאורה: לפני שבוחרים, קחו בחשבון את הגודל והסגנון של גוף התאורה, את גובה התקרה ואת החלל בו הם יתלו. כאשר מנורות תקרה תלויות גבוה או נמוך מדי, הן עלולות להיראות לא קשורות לחלל.

הנה כמה כללים זריזים שיכולים לסייע בתליית גופי תאורה.

מעל שולחן האוכל – שלבו גופי תאורה בגובה 75 ס"מ מעל גובה השולחן כדי ליצור חלל אוכל אינטימי ונעים.
כניסות ומסדרונות – אם החלל מאפשר, גובה התלייה האידיאלי הוא 240 ס"מ מהרצפה.

 

להשיג: הביטאט | קומת הכניסה

 

 

|| אומנות: בחירה ביצירת אומנות שגודלה קטן מידי לחלל היא טעות נפוצה. המצב האידיאלי, הוא  להביא יצירה הביתה ולבדוק איך היא מתקבלת לפני שמתחייבים. אם בכל זאת, מדובר ביצירה קטנה מדי אפשר למסגר אותה מחדש  עם פספרטו רחב.

אל תתלו את האמנות שלכם גבוה מדי – אם פריט תלוי גבוה מדי הוא יאבד את הקשר עם הרהיטים שמתחתיו וגם יעלם מטווח הראייה. באופן אידיאלי, יש לתלות יצירות אמנות כך שמרכז היצירה יהיה בגובה העיניים הממוצע או כ -150 סנטימטרים מהקרקע.

השאירו כמה קירות חשופים -זה יעניק חשיבות רבה יותר לתמונות שתליתם. העין זקוקה למנוחה כדי ליוצר איזון מרגיע.

 

להשיג: אפרת אילן | קומת הכניסה

 

|| צבעים: שמעתם על כלל 60-30-10? הכלל הפשוט ליישום יעזור לכם ליצור פלטת צבעים מאוזנת. איך זה עובד? הרעיון הוא שהצבע העיקרי של חדר ירכיב כ-60 אחוז, הוא למעשה יספק את הרקע לשאר הצבעים (בסלון יהיו אלה קירות, ספות ). 30 אחוז יוקדש לצבע משני שיתמוך בצבע העיקרי ויספק עניין בחדר (שיכלול כיסאות, מצעים, טקסטיל וכו'). 10 האחוזים האחרונים הם צבע הנועז שלך אשר יבוא לידי ביטוי בכריות, אביזרי נוי ויצירות אמנות.

 

כתבות אחרונות

    הי, רציתי להמליץ לך על
    אתר מלא בהשראות במיוחד בשבילך