10 שלבים לעיצוב מטבח מוצלח

 

עיצוב המטבח הוא פרויקט גדול, מרגש ומשמעותי. יחד עם זאת, הוא גם עשוי להיות קצת מלחיץ, במיוחד אם אתם לא ממש בטוחים מה אתם עושים. כדי שהפרויקט יעבור עליכם בנעימים והתוצאה תהייה בדיוק כפי שדמיינתם- הכנו עבורכם 10 צעדים להצלחה יתרה בעיצוב המטבח. לא משנה מה התקציב שלכם, ולא משנה מה הסגנון – המדריך הבא, יעבור אתכם על כל השלבים- החל מתכנון המטבח ועד לבחירת הסגנון עיצובי, חיפויים ועוד

 

בלורן

 

 

 

1 || ערכו רשימה של אלמנטים שאתם רוצים במטבח שלכם:

לפני שאתם יוצאים לדרך ופונים למעצב או מתכנן מטבחים, ערכו רשימה של מה שיש לכם כרגע במטבח. רשימה זו תעזור לכם להבין מה אתם אוהבים במטבח שלכם ומה הייתם רוצים להוסיףו\או לשנות. כך תוכלו להבין מה הכרחי לקחת למטבח החדש ועל מה אפשר לוותר. מעבר למוצרי חשמל ואביזרים, חשבו על הארונות שלכם, האם תרצו אי במטבח? האם תרצו לשלב אזור ישיבה? איזה סגנון כיור תרצו? מזווה?

 

מטבחי נוביל | הקומה העליונה

 

2 || שקלו את הפריסה הטובה ביותר בהתאם לחלל העומד לרשותכם

כאשר שוקלים רעיונות שונים לעיצוב ותכנון המטבח, חשוב לקחת בחשבון את הדברים הבאים:

כיצד אתם משתמשים במטבח? המטבח אמור לשרת באופן מושלם את סגנון החיים שלכם.

האם מדובר במרחב פתוח? התמקדו תחילה בתכנון המטבח עצמו, ולאחר מכן, גם בקשר שלו עם הסביבה המידית, כגון: שולחן אוכל ו/ או הסלון וכו'

אל תשכח את "שיטת המשולש" – לתכנון מטבח מתפקד מומלץ להיעזר בשלוש הנקודות המרכזיות: המקרר, הכיור והכיריים. שלוש הנקודות צריכות להיות קרובות זו לזו בכדי להפוך את הכנת הארוחות ליעילה, אך כל תחנת עבודה לא צריכה להרגיש מוגבלת או צפופה.

מה יעבוד הכי טוב עם צורת המטבח שלך? נקודת ההתחלה היא לבדוק איך ניתן לקיים את שיטת המשולש ולבחון את האפשרויות השונות.

 

מטבחי האומן

האומן מטבחים | הקומה התחתונה

 

ישנם 5 פריסות מטבח פופולריות- בחרו איזו פריסה תעבוד הכי טוב עבורכם:

| פריסה בצורת U: מתאימה בעיקר למטבחים גדולים, מכיוון שהיא כוללת שלושה קירות נפרדים. פריסת מטבח זו יוצרת חלל פונקציונאלי ויעיל שיש בו מקום רב ל"משולש עבודה "יעיל.

| פריסה בצורת G: מציעה כמות שווה לפריסה U של משטחי עבודה, אחסון ושלושה קירות. ההבדל במערך זה, לעומת זאת, הוא שמטבחים בצורת G כוללים קיר או חצי אי רביעי. בחירה מצוינת ללמי שמעוניין ליצור מקומות ישיבה נוספים על השיש או להוסיף ארונות על קיר חלקי.

| פריסה בצורת L: מדובר בפריסה פופולרית מאוד בשל גמישותה ויעילותה. מתאימה כמעט לכל חלל ויוצרת מטבח פרקטי ופונקציונלי. מומלצת למטבחים קטנים יותר ויוצרת משולש יעיל לעבודה.

| פריסת גלריה: מורכבת משני קירות מקבילים או משטחים עם מרחב הליכה בין לבין. פריסת גלריה מאפשרת תנועה קלה ואסתטית.

| פריסת אי: מתוכננת לפי העדפה אישית וניתן לשלב אותה עם כל אפשרויות הפריסה. שילוב אי דורש תכנון על מנת לוודא שקיימת זרימה  והוא ניצב במרחק נכון מהאלמנטים השונים.

 

מטבח עכשווי | מטבחי נוביל, הקומה העליונה

3 || שרטטו תוכנית מפורטת עבור המטבח 

אחרי שהגדרנו את הצרכים שלנו מגיע שלב התכנון ,זה הזמן לפנות לאיש מקצוע ( אדריכל, מעצב פנים, מעצב מטבחים) על מנת להבין את החלל איתו אתם עובדים ולהכין תוכנית רצפה של המטבח. תוכנית רצפת המטבח שונה מפריסת המטבח שלך. למעשה, היא מגדירה את קווי  "המתאר" של המטבח. תוכנית המתאר חייבת להיעשות בקנה מידה על מנת שתספק תיאור מדויק של רצפת המטבח, הקירות, החלונות והדלתות הקיימים. אם אתם מתכננים לבצע שינויים מבניים כלשהם, תוכלו לבדוק כיצד יתקבלו שינויים כגון: הסרת קיר או הוספת אי למטבח. בדיקה על בסיס תוכנית המתאר תאפשר לכם להבין את המשמעות של כל שינוי. לאחר מכן, תוכלו להתחיל לתכנן את ארונות המטבח ומכשירי חשמל, בדקו אופציות שונות של מיקום האלמנטים עד שתגיעו לתוצאה הרצויה.

 

4 || מוצרי חשמל ומוצרים נלווים:

עכשיו כשיש בידכם רשימה של כל האלמנטים שתרצו בעיצוב המטבח, תוכנית מתאר וצורת פריסה- אתם יכולים להתחיל להיות ספציפיים. זה הזמן לבחור במכשירי חשמל בהתאם לגדלים שבחרתם, להשוואת בין מותגים ודגמים שונים. זכרו,הגימור, הצבע והסגנון הם בשלב מאוחר יותר כשתחליטו על בחירת החומרים והסגנון. הקפדו להשתמש בתוכנית המתאר כדי לבחור את הגודל הנכון עבור מכשירי החשמל.

5 || אחסון חכם:

כעת, תוכלו להתחיל לתכנן את פתרונות האחסון שלכם. התחלו בהכנת רשימה מפורטת הכוללת את תכולת המטבח: מוצרי מזון, מכשירי חשמל , ציוד בישול / כלים, כלי אוכל והגשה וכו'. בהתאם לרשימה תוכלו לתכנן היכן תאחסנו כל פריט בצורה יעילה. ישנם פתרונות רבים לניצול חכם ופונקציונלי של ארונות המטבח- ממגירות נשלפות ועד מתקנים לחלוקה פנימית מושלמת,  על מנת שתוכלו למצוא את המקום האידיאלי עבור כל פריטי המטבח.

 

מזווה עם מגירות נשלפות הוא הפתרון האולטימטיבי למיקסום שטחי האחסון במטבח. מזווה המגירות של BLUM מספק מקום אחסון רב ונוח מאוד לשימוש. ניתן לפתוח כל מגירה בנפרד ולהגיע לתכולתה מהחזית ומשני צידיה. מזווה המגירות מותאם לכל רוחב ארון – אתם בוחרים ומתכננים את גודלו, כך שיתאים ביותר לצרכים ולדרישות האחסון האישיות שלכם.

 

 

מגירות שקופות נשלפות >>

מזווה עם מגירות נשלפות הוא הפתרון האולטימטיבי למיקסום שטחי האחסון במטבח. מזווה המגירות של BLUM מספק מקום אחסון רב ונוח מאוד לשימוש. ניתן לפתוח כל מגירה בנפרד ולהגיע לתכולתה מהחזית ומשני צידיה. מזווה המגירות מותאם לכל רוחב ארון – אתם בוחרים ומתכננים את גודלו, כך שיתאים ביותר לצרכים ולדרישות האחסון האישיות שלכם.

 

מדף שליפה מלאה מבית BLUM שימושי מאי פעם וגם מאפשר חסכון במקום - מדף נסתר, שנשלף בעת הצורך. לכן זהו פתרון האחסון המושלם לקבלת שטח עבודה נוסף וגישה קלה ונוחה לפרטי האחסון. 

 

 

 

 

 

<< מדף נשלף

מדף שליפה מלאה מבית BLUM שימושי מאי פעם וגם מאפשר חסכון במקום – מדף נסתר, שנשלף בעת הצורך. לכן זהו פתרון האחסון המושלם לקבלת שטח עבודה נוסף וגישה קלה ונוחה לפרטי האחסון.

 

פתרון לארון פינתי פתרון מצוין לאחסון כלים גדולים, כגון סירים בפינת המטבח. בעת פתיחת הדלת, המדפים הקדמיים מסתובבים ויוצאים החוצה והמדפים האחוריים נעים לחלקו הקדמי של הארון לקבלת נוחות שימוש מקסימלית - גישה קלה ונוחה לפרטי האחסון. לבחירתך, פתיחת דלת לימין או לשמאל. הנשלף הפינתי, מבית VAUTH-SAGEL גרמניה, בעל יציבות גבוהה, כושר נשיאה מקסימלי של 35 ק"ג וסגירה חלקה ושקטה, הודות למנגנון אינטגרלי לטריקה שקטה. המתקן עוצב בקווים נקיים ואלגנטיים בגוון אפור-לבה, כאשר המסגרת בעלת ציפוי כפול להגנה מירבית על המתקן.

 

 

פתרון לארון פינתי >>
פתרון מצוין לאחסון כלים גדולים, כגון סירים בפינת המטבח. בעת פתיחת הדלת, המדפים הקדמיים מסתובבים ויוצאים החוצה והמדפים
האחוריים נעים לחלקו הקדמי של הארון לקבלת נוחות שימוש מקסימלית – גישה קלה ונוחה לפרטי האחסון.

 

 

 מגירת ספייס סטפ (SPACE STEP) הינה פתרון חדשני המאפשר לנצל את חלל הארון ממש עד התקרה ומעניק גישה נוחה למקום האחסון הגבוה ביותר. משטח עמידה נשלף מעל מגירות האחסון המספק גישה נוחה ובטיחותית לגובה

 

 

 

 

 

 << מגירת ספייס סטפ (SPACE STEP) 
הינה פתרון חדשני המאפשר לנצל את חלל הארון ממש
עד התקרה ומעניק גישה נוחה למקום האחסון הגבוה ביותר.
משטח עמידה נשלף מעל מגירות האחסון המספק גישה נוחה ובטיחותית לגובה

 

 

 

 

 

 

6 || מה הסגנון שלך?

כעת, הגענו לשלב בו מחליטים על הסגנון העיצובי- האם אתם רוצים את המטבח מודרני, קלאסי, עכשווי, אקלקטי?
ראשית, שאלו את עצמכם את השאלות הבאות: האם אתם מתכוונים מטבח שימשיך את העיצוב השולט בבית או דווקא לבחור בסגנון שונה? אילו צבעים וטקסטורות תרצו? האם אתם מעדיפים מטבח צבעוני או מונוכרומטי?

 

מטבח כפרי מודרני | האומן מטבחים, הקומה התחתונה

 

7 || בחירת צבעים וחומרים:

לאחר שהחלטתם על הסגנון המטבח, תוכלו לבחור את פלטת הצבעים שלכם. מדובר בצעד משמעותי לקביעת מראה המטבח, שכן לבחירה זו יש השפעה על כלל המטבח- הארונות, מוצרי החשמל, גופי תאורה ועוד. לאחר מכן, בחרו את הארונות, חומרים, גימורים וכו'. התקציב שלכם יהווה גורם מרכזי בבחירת החומרים ואיכותם, לכן מומלץ להשאיר נתח תקציבי כדי לוודא שמדובר במטבח איכותי אשר יחזיק מעמד לאורך השנים וישרת אתכם נאמנה.

 

ריצוץ וחיפוי | HeziBank, הקומה התחתונה

 

8 || בחרו משטח עבודה

משטחי עבודה  נבחרים בהתאם לתקציב ולטעם שלכם. בחרו באיכות הטובה ביותר שתוכלו להרשות לעצמכם: משטח עץ מספק מראה חם ונעים אך זקוק לטיפול קבוע. אבן טבעית יכולה להראות מרהיבה ולהעניק למטבח מראה ייחודי. נירוסטה תיצור מראה מקצועי; בטון וקוורץ יעניקו מראה מיוחד ועוד.

תרצו להתרשם ממגוון רחב של אפשרוויות- הקליקו 

 

צבע באפקט בטון | נירלט, הקומה התחתונה

 

 

9 || באיזה חיפוי כדאי לבחור?

האם כדאי לבחור בחיפוי של אריחי קרמיקה או אבן טבעית? בצבע נטרלי או בגוונים נועזים? ריבועים או מלבנים? חיפוי זכוכית או עץ?אולי צבע קיר שמיועד לסביבת המטבח? אם אתם מתקשים להחליט- הקליקו לכתבה מפורטת שהכנו ותעזור לכם להחליט

 

10 || תאורה

תאורה נחשבת לאלמנט מגדיר אווירה בכל חלל, לכן במטבח, האזור דינמי ביותר בבית, צריך לתת דגש לתאורה. לשהות, לבשל, לאכול בחלל חשוך זה לא מומלץ. הצעתנו היא לשלב במטבח 3 מקורות אור: תאורה כללית שתאיר את כל החלל, תאורת אווירה ותאורת משימה מעל משטח העבודה.

כתבות אחרונות

    הי, רציתי להמליץ לך על
    אתר מלא בהשראות במיוחד בשבילך