נחשו מהו הפריט הכי אופנתי בסלון שלכם?

גיאומטרי, שחוק או בעבודת יד? השטיח הפרקטי הפך להיות פריט אופנתי שמלביש את הבית 

עד לא מזמן, התייחסנו אליו כפריט משלים שנועד לחמם את כפות הרגליים. אך כיום, רובינו מבינים שיש לו חלק מהותי בעיצוב הבית. במעמדו החדש, הוא מתפקד כפריט אופנתי שמלביש את הרצפה, מגדיר את מעטפת החלל ומכתיב את בחירת הריהוט. ההיצע העצום והמגוון הרחב מאפשרים לנו להחליף את השטיח לעיתים תכופות ולעדכן את החלל כולו בקלות רבה.

בתערוכה הבינלאומית לחיפויי רצפה, Domotex, המתקיימת בהאנובר שבגרמניה, נחשפות קולקציות חדשות בהתאם למגמות השולטות בעיצוב הבית. כ-1,400 חברות משישים ארצות מציגים עולם שלם של חומרים, טקסטורות, טכניקות חדשות וצבעוניות. “קיימים אינסוף טרנדים המשתנים משנה לשנה”, מספר אורי עירוני, מנכ”ל רשת שטיחי איתמר, “רובם מגיעים לישראל באיחור קל אבל אנחנו עדכניים מאד בכל מה שקשור לעיצוב פנים ואלמנטים טרנדיים”. איך בוחרים שטיח מהמבחר האין סופי? האם כדאי לבחור בשטיח שיגנוב את ההצגה או יתמזג בעיצוב הכללי? אולי דווקא מודרני או אתני שחוק? “זה מאוד משתנה, יש כאלה שמתחילים את עיצוב החלל מהשטיח, ורק לאחר מכן בוחרים את שאר הריהוט. במקרים אחרים, לקוחות רוכשים את השטיח רק לאחר שבחרו את הריהוט”, מסביר עירוני. “הכי נכון לבחור שטיח התואם את שאר האלמנטים העיצובים בחלל ומתכתב איתם באופן הנכון ביותר”.

גיאומטרי, שחוק או בעבודת יד? השטיח הפרקטי הפך להיות פריט אופנתי שמלביש את הבית 

 

 

השחוקים

הם נראים כמו אוצר משפחתי שעובר בירושה מדור לדור. מצד אחד, הם עשירים בדוגמאות אתניות, ומנגד הם מעודנים ועדכניים. בזכות האפקט הדהוי והצבעים השחוקים מתקבל מראה מיוחד שממתן את השטיח האתני ומשלב בין ישן לחדש. “מראה שחוק מאוד פופולרי, לא רק בעולם השטיחים אלא בעולם העיצוב כולו- ריהוט, חיפוי קירות ותאורה”, מנמק עירוני. ” במקביל, קיימת מגמה מאוד בולטת בעיצוב טקסטיל של אינטרפרטציה חדשנית לאלמנטים קלאסיים”.

להשיג: אי די דיזיין, קומת הכניסה

 

להשיג: שטיחי איתמר, הקומה השנייה
1. שטיח VINTAGE במראה שחוק- אי די דיזיין/ שטיח במראה דהוי- שטיחי מתריב / פרינסטון- חלק מקולקציה חדשה, השטיח עשוי משילוב של סיבי כותנה ופוליאסטר -שטיחי איתמר

 

 

 

 

הגיאומטריים

 

“הטרנד הגיאומטרי שולט מזה שנים בעיצוב הפנים”, מספר עירוני. מעוינים, קווים ישרים, משולשים, זיגזגים- משחקי האריגה השונים מקנים לשטיחים הדפסים גיאומטריים שיוצרים עניין רב ברצפה ומעשירים את החלל. הצורניות החוזרת מחייה את הסלון האנמי ומעניקה לו רעננות שובבה.

 

טורו- שטיח עור בעיצוב מודרני. הצורות הגאומטריות והשילוב בין הגוונים יוצרים מראה ייחודי אשר מוסיף אלגנטיות מרהיבה. להשיג: שטיחי איתמר

 

 

 

 

 

מלאכת יד

הקאמבק של מלאכות היד המסורתיות לא פוסח על עיצוב השטיחים. מעצבים מובילים בוחרים להשיב את הקסם של מלאכות היד הנושנות אל עיצובים חדשניים. טכניקות אריגה מסורתיות, עבודת טלאים במראה ידני ואסימטרי, עבודות רקמה ושילוב חומרים- יוצרים שטיח שמתפקד כמו יצירת אומנות.

 

 

קולקציית SILAI בעיצוב שרלוט לנסלוט. קולקציית שטיחים, פופים וכריות המשלבת טכניקת אריגה מסורתית בקנה מידה מוגזם ומכוון, שיוצר מראה עכשווי ‘מתעתע’ תודות לעובי חוטי הצמר הרקומים על מצע פלסטיק. להשיג: הביטאט, קומת הכניסה

 

 

שטיח במראה של תפירה ידנית. להשיג: איתמר שטיחים, הקומה השנייה

 

 

 

הקטיפתיים

זוכרים את השטיחים הצפופים וקצרי השיער שכיסו את רצפת הבית מקיר אל קיר? הטרנד החדש מחליף את השטיח השעיר והפרוותי בשטיח נמוך וצפוף שעיר. מראהו המעודכן מטשטש את האסוציאציה של השטיח שחיפה לנו את הבית בשנות השמונים. הודות לתהליך מיוחד הוא מקבל מראה משופשף דמוי קטיפה או משי.

 

 

 

 

היוקרתיים

הם יקנו לחלל מראה מוקפד ויוקרתי בגוונים ניטרליים ודוגמאות גאומטריות. הם עשויים מטלאים של עור פרה שעוצבו והורכבו באופן ידני. מלאכת הרכבת הטלאים מפגישה  את שטיחי העור עם הטרנד הגאומטרי ומשבה להם מראה ייחודי.

 

 

כתבות אחרונות

    הי, רציתי להמליץ לך על
    אתר מלא בהשראות במיוחד בשבילך