מתחילים מחדש: קן אוהבים לזוג שילדיו גדלו

הילדים גדלו ועזבו את הקן. במקום להישאר בבית הקרקע המתרוקן, החליטו בני הזוג לעבור לדירה שקרובה יותר למרכז העיר. הם השאירו את הריהוט המיושן מאחור ובחרו לפתוח פרק חדש עם בית חדש וצעיר שיתאים לסגנון חייהם הנוכחי.

הדיירים: בני זוג בשנות השישים לחייהם, עצמאיים אשר עובדים מהבית

הבית: דירה בעלת 4 חדרים המתפרשת על פני 120 מ"ר, הכוללת מרפסת אשר צמודה לסלון. הדירה שופצה כחלק מתמ"א 38

 

 

החזון:

בני הזוג ביקשו לייצר מראה מינימליסטי, נקי ומואר. דרישה נוספת הייתה לייצר שני חדרי עבודה נפרדים עבור כל אחד מהם. אתגר נוסף היה תכנון דירה בבנין שעבר שדרוג במסגרת תמ"א 38  ויצר דירה מוארכת עם מסדרון ארוך.

 

קולבר: שטיח העשוי מחומר מיקרו פייבר, נעים למגע וקל לתחזוקה – שטיחי איתמר, הקומה השנייה

 

חלוקת השטח הציבורי בדירה הייתה מאוד ברורה וכן תפקיד הממ"ד שצמוד למטבח אשר הפך לחדר עבודה ונגינה. המסדרון עבר ממקומו המקורי על מנת להגדיל את חדר הרחצה של הזוג וכן לאפשר לבנות ספרייה גדולה בחלקו הראשון של המסדרון.

 

 

 

" לחדר שינה של הזוג יש מרפסת מתוך החדר וכן שירותים צמודים כך שקיבלנו סוויטה מפנקת", מסבירה חיה. חדר הרחצה במקור היה קטן וחשוך ללא תאורה טבעית. החלל הוגדל ע"ח המסדרון.  " פתחנו את כל הקיר של הכניסה לשירותים והחלפנו בקיר ודלת זכוכית", מנמקת חיה, " כך קיבלנו גם זרימה של חלל, תחושה של גודל והמשכיות וכמובן תאורה טבעית".

 

 

החדר הצמוד לחדר ההורים הוגדר  כחדר אורחים, בעוד חדר אחר נפתח לגמרי עם אפשרות לסגירת דלתות ההזזה לכיס משני צדיו. החדר הוסב לחדר טלוויזיה עבור הזוג שמתפקד גם כחדר העבודה של האישה. כאשר פותחים את החדר כלפי המסדרון,  "נשבר"  האורך המקורי של המסדרון ומרוויחים חלל שמסתפח לשטח הציבורי.

 

אומנות ישראלית- גלריה פחות מאלף, קומת הכניסה

טיפ: כשבני זוג גרים לבד, בדירה סטנדרטית עם מספר חדרים סגור, כדאי לנצל חלק מהחלל הסגור לטובת הגדלת האזור הציבורי של הדירה שממנו ייהנו הזוג ביום יום שלהם. זה נותן אשליה שיש המשכיות ואין גבול לדירה. בשעת הצורך, תמיד אפשר לסגור את החדר  בעזרת דלתות הזזה ולבנות קיר ממשי בעת מכירת הדירה.

 

אומנות ישראלית- גלריה פחות מאלף, קומת הכניסה

 

לסיכום: היה מאתגר לעבוד מול הקבלן, המבצע מטעמו של היזם, אך הייתה השתדלות לתת את המקסימום ולשדרג היכן שניתן את הביצוע והדיוק בפרטים.

 

 

פריט אהוב: מהפגישה הראשונה, הבנתי ששולחן הפרספקס והקונסול התואם נשארים ולכן בשלב קניית הרהיטים הם היוו משקל בבחירת הפריטים ובאיזון של החומרים והצבעים. למדתי לאהוב אותם עם הזמן.

 

קרדיטים:

מעצבת פנים: חיה צוויגנבאום | קרדיט צילום: מאור מויאל | אומנות- גלריה פחות מאלף- קומת הכניסה | אומנות: אפרת אילן– קומת הכניסה | שטיח- שטיחי איתמר, הקומה השנייה

 

כתבות אחרונות

    הי, רציתי להמליץ לך על
    אתר מלא בהשראות במיוחד בשבילך