פותחים שולחן – הדרך הנכונה לבחירת שולחן החג

החלטתם להגדיל ראש השנה ולהזמין לערב החג את כל המשפחה? נהדר, אחרי הכול תקופת החגים היא זמן נפלא לאיחוד המשפחה, אך תיכנון מוקדם יחייב אותנו לא רק בנושא הבישולים. אחד הדברים החשובים עליו נצטרך לחשוב מבעוד מועד הוא איך להושיב מספר גדול של אורחים סביב שולחן החג.

שולחנות נפתחים ומעוצבים הם הפתרון המושלם לאלו שאוהבים לארח אך יש להם חלל מוגבל. היתרון הגדול של שולחנות אלה, הוא שניתן לשמור אותם סגורים וכך הם לא תופסים מקום במרחב היומיומי, כשבהינף יד ניתן לפתוח אותם לאירועים מיוחדים. השימוש בהם גמיש, מרחיב את תכלית החלל בו אוכלים ובנוסף מגוון את הדרך בה נעצב את ביתנו. החיסרון היחידי של שולחן כזה, גם ובעיקר אם משתמשים בו רק בחגים ובמסיבות, הוא אם החלל שבו הוא נמצא קטן מדי ואז פתיחת השולחן תגרום לכולם להרגיש מכווצים ורחוק מחגיגיים.

בחירת שולחנות אלה היא הרבה מעבר לאם הם נפתחים או לא. צירפנו לכם 4 דגשים שילוו את הבחירה שלכם:

1. גודל החלל

לפני הקניה יש למדוד את גודל החלל בו שולחן האוכל הולך לעמוד. צריכים להיות כ-75 ס"מ בין קצה השולחן לקיר על מנת שניתן יהיה להניח כיסא ולשבת בנוחות. בין הכיסא לקיר צריך להיות מרחק של כ- 45 ס"מ על מנת שאנשים יוכלו להיכנס ולצאת בלי להקים את כול השולחן. גם כמות האנשים היושבים סביב השולחן צריכה להילקח בחשבון. לכל מבוגר יש להקצות בין 30 ל- 40 ס"מ ולכל ילד בין 25 ל- 30 ס"מ. יש לדאוג שהרחבת השולחן תהיה מספיק גדולה כדי שתוסיף לפחות עוד מקום ישיבה אחד מכל צד.

שולחן דגם אומניה OMNIA עם מערכת של שתי הארכות פנימיות מ180ס"מ ועד 300ס"מ – calligaris בקומה השנייה

שולחן פטנט-שולחן סלוני המורם מעלה ומתארך לפינת אוכל – MILANO SMART LIVING בקומה השנייה

2. סוג הפתיחה

חלוקה אמצעית

שולחן האוכל נפתח באמצע, במקום בו נמצאות פלטות ההארכה. ברוב המקרים פלטות אלו יאופסנו בתוך השולחן עצמו, אך יש שולחנות בהם הפלטות יהיו בנפרד ותצטרכו לאפסן אותן במקום אחר.

שולחן ARIZONA – רוזטו בקומה השלישית

איי. די. דיזיין בקומת הכניסה

קונסולה דקיקה למבואה בכניסה הנפתחת לשולחן – MILANO SMART LIVING בקומה השנייה

שולחן דגם THOMAS – סימפלי-ווד בקומה העליונה

הרחבת פרפר/הרחבת ספר

דומה לחלוקה האמצעית, אך במקום להכניס פלטת הרחבה למרכז השולחן, ההרחבה נפתחת בקיפול מבפנים. דבר זה מאפשר הרכבה מאוד קלה ופשוטה.

שולחן אוכל נפתח בעיצוב סקנדינבי NORDI קומפקטי ופרקטי, MDF בציפוי פורניר – אורבן בקומת הכניסה

הרחבת קצוות

במקרה הזה מוציאים החוצה שתי זרועות בשני קצוות השולחן ומניחים עליהם את פלטות ההרחבה. את זרועות התמיכה אין בעיה להכניס ולהסתיר מתחת לשולחן אבל את פלטות ההרחבה צריך לאפסן במקום אחר.

שולחן SIAM – רוזטו בקומה העליונה

שולחן OSAKA  – רוזטו בקומה העליונה

איי. די. דיזיין בקומת הכניסה

הרחבת קצה אחד

שולחן האוכל נפתח בקצה אחד ומאפשר הוצאת פלטת הרחבה אחת המאריכה את השולחן.

שולחן עץ מרטינה פורניר אלון, מגיע עם שתי הרחבות קצה 45 ס"מ – פלורליס בקומת הכניסה

3. צורת השולחן

הבחירה בין שולחן מרובע, מלבני או עגול היא כמובן עניין של טעם, אך רצוי להתייחס לחלל בו נמצא השולחן. שולחן עגול נוטה להושיב סביבו יותר אנשים כי אינו מוגבל ע"י קצוות השולחן והישיבה בו היא אינטימית יותר כשכולם פונים אל כולם. מצד שני שולחן עגול דורש מקום בטח ובטח כשהוא נפתח והופך אליפטי.

caracole by MALY’S בקומה הראשונה

שולחן PALERMO שחור– סימפלי-ווד בקומה העליונה

4. חומרים

צריך לקחת בחשבון ששולחנות נפתחים הניתנים להרחבה נפתחים ונסגרים מספר פעמים במהלך השנה ובשל כך הם צריכים להיות מחומר עמיד ואיכותי שיעמוד במבחן הזמן. יש מגוון חומרים כמו עץ, MDF מכוסה בפורניר, מתכת וזכוכית והבחירה בהם היא כמובן טעם אישי. חשוב לזכור שכיוון שהפלטות המורחבות נמצאות בשימוש פחות משאר השולחן יש לשמן ולטפל בהן על מנת שהצבע והנראות שלהן יהיו זהים לשולחן כולו בעת השימוש.

שולחן שיקאגו – רוזטו בקומה העליונה

שולחן PUZZLE – רוזטו בקומה העליונה

שולחן BIG PORTO– סימפלי-ווד בקומה העליונה

שולחן דגם BERLIN – סימפלי-ווד בקומה העליונה

שולחן on a silver platter מאת MALY'S בקומת הכניסה

כתבות אחרונות

    הי, רציתי להמליץ לך על
    אתר מלא בהשראות במיוחד בשבילך