אי מרכזי – איך לבחור אי במטבח

בשנים האחרונות עיצוב המטבח הבייתי מקבל תשומת לב רבה ולא רק בגלל ריח הבישול העולה ממנו. אנחנו אוהבים לארח, להכין שיעורים, לעבוד על המחשב, לדבר בטלפון ואפילו לשחק עם הילדים בזמן הבישול. בעקבות זה, אי המטבח הפך לאחד האלמנטים הכי נחשקים שיש ואף למוקד המרכזי בבית, וככזה הוא מאפשר לנו להדגיש צבעים, חומרים וטקסטורות. כדי לבחור את האי הנכון עבורנו עלינו קודם כל להבין מה יהיו הפונקציות השונות אותן ימלא ואז להתאים את העיצוב שלו לכל אחת ואחת מהן. הכנו לכם מספר דגשים עליהם חשוב לתת את הדעת בבחירת אי המטבח-

פונקציות כמו כיור וכיריים יש לקחת בחשבון בזמן התיכנון. אם תשימו כיור על האי תצטרכו לקחת בחשבון שתמיד יהיו כלים על האי, נקיים או מלוכלכים. אם תחליטו שהכיריים צריכים להיות על האי תוכלו לבשל ולארח בו זמנית. והפונקציה הכי חשובה היא אחסון. הפוטנציאל של מגירות עמוקות או לחילופין מדפים פתוחים יכול לשנות את נוחות האחסון וכמותו בתכנון הכללי של המטבח

שיש "בלק קוסמיק" עיצוב: פיצו קדם צילום: עמית גירון – להשיג באבסולוטו בקומה השנייה

משטח HPL  תמונות יח"צ באדיבות בלורן – להשיג בבלורן בקומת הכניסה

פרופורציות. אי קטן מדי יאבד בחלל ויראה כתופס מקום מיותר, לעומתו אי גדול מדי יכול להוות מכשול וחוסר נוחות. פרופורציות הם המפתח לגודלו של אי המטבח בשילוב מידות החדר והתוכנית שלו. לדוגמא, שורה ארוכה של ארונות מטבח תדרוש אי ארוך במקביל ואילו חדר מרובע ידרוש אי בצורה ר' או U. מידותיו של האי יכולות לנוע בין 2-3 מטר אורך על 2.2-1.4 מטר רוחב (מידות הרוחב המקסימליות לפני שהמקום באמצע יחשב כבזבוז).

צילום: עידן גור – מטבחי האומן בקומה התחתונה

צילום: עידן גור – מטבחי האומן בקומה התחתונה

וודאו שיש לכם מספיק מקום עבודה מסביב לאי. המרווח בין רהיטים חשוב לא פחות מגודלם. על כל מקרה כלל הזהב הוא לדאוג לרווח של 1 מטר בין ל-1.20 בין האי וארונות המטבח. בזמן התיכנון יש לקחת בחשבון שאזור הכיריים על האי דורש מרחב בעת הבישול ובנוסף אם תכננתם אי המשמש כבר לארוחת בוקר עם כסאות זכרו לקחת בחשבון גם אותם.

צילום: עידן גור – מטבחי האומן בקומה התחתונה

החומר ממנו עשוי משטח העבודה צריך להיות תואם עיצוב אך גם פרקטי. "שיש" הפך השם הגנרי למשטחי העבודה במטבח אך לא כולם כמובן עשויים משיש. אז בואו נעשה סדר:

1. אבן טבעית

שיש הוא קבוצת אבנים טבעיות, רכות ובהירות המגיעות בצבעים טבעיים ומרהיבים, אך המרקם שלהם מאפשר לנוזלים כמו יין להיספג ולייצר כתמים. בנוסף אלו אבנים שנשרטות בקלות ועל מנת להשתמש בהן יש לשים עליהן שכבת הגנה. אז נכון שאפשר לתחזק אותה היטב אבל אפשר באותה קלות להוריד את מדד הלחץ ולבחור אבן טבעית אחרת – גרניט. אבן פרקטית וחזקה הניתנת לניקוי בקלות ובאה בחתיכות רחבות אשר לא דורשות חיבורים.

אבן גרניט שחורה אדריכל: אריאל בן חיים צילום: תמיר רוגובסקי – אבסולוטו בקומה השנייה

משטח לומיקס מואר עיצוב: יומא אדריכלים צילום: נמרוד לוי – אבסולוטו בקומה השנייה

משטח מגרניט אבן טבעית עיצוב: דנה אלקון צילום: איתי בנית – פרביטל בקומה השלישית

עיצוב: אנג'לה לנציאנו צילום: שי אפשטיין – פרביטל בקומה השלישית

משטח מקוורץ עיצוב: studio details צילום: שירן כרמל – פרביטל בקומה השלישית

2. גרניט פורצלן

משטחים מעוצבים ופונקציונאליים עם עמידות לאורך זמן אשר אפשר להעמיד עליהם סירים חמים ללא חשש. הפורצלן הוא חומר שנוצר ע"י האדם והוא עמיד מאוד ולא נקבובי ולכן אינו סופג נוזלים ולא מייצר כתמים

משטחי אקסטון מבית פורצלנוסה, בייבוא בלעדי של חב' בירמן בקומה השנייה

תמונת יח"צ באדיבות בלורן – בבלורן בקומת הכניסה

תמונת יח"צ באדיבות בלורן – בבלורן בקומת הכניסה

3. Compact HPL

מוצר תעשייתי וחזק בעל עמידות גבוהה המאופיין במראה נקי, אסתטי וטבעי העשוי מכבישה קרה של המון שכבות פורמיקה (נירות קרטון הספוגות במלמין נוזלי וכבושות בטמפרטורה גבוהה). השכבה העליונה היא חלקה או בעלת טקסטורה.

תמונת יח"צ באדיבות בלורן – בבלורן בקומת הכניסה

 

 

כתבות אחרונות

    הי, רציתי להמליץ לך על
    אתר מלא בהשראות במיוחד בשבילך