כל מה שפספסתם בשבוע העיצוב מילאנו 2017

פספסתם את האירוע הנחשב? רגע אחרי שהסתיים שבוע העיצוב הגדול בעולם (זו הפעם ה-56), הבאנו לכם את כל התערוכות והמייצגים שכבשו את המבקרים. “סאלונה דל מובילה” הופך מידי שנה את מילאנו כולה לזירת עיצוב בינלאומית- כל עולם העיצוב מתכנס כדי להיחשף לבשורות החדשות ולהתפעל מעיצובים שמגבירים את הדופק. אתם מוזמנים ליהנות (מבלי לכתת רגליים) בתערוכות ובמייצגים שעשו הכי הרבה רעש ברשתות החברתיות.

פספסתם את האירוע הנחשב? רגע אחרי שהסתיים שבוע העיצוב הגדול בעולם (זו הפעם ה-56), הבאנו לכם את כל התערוכות והמייצגים שכבשו את המבקרים

לי ברום חגג עשור במייצג קרוסלה מודרנית

מבקרי שבוע העיצוב זכו לפגוש בקרוסלה מעוצבת ממוצרים שתכנן ועיצב, לי ברום, בעשור האחרון. לכבוד יום ההולדת העשירי של הסטודיו לעיצוב, הציב ברום את המייצג, “מכונת הזמן”,  כחלק מתערוכת ונטורה שהתקיימה בהאנגרים נטושים בתחנת הרכבת המרכזית של מילאנו. המעצב האנגלי נחשב למוביל בתחום עיצוב המוצר ועיצוב פנים. בחירתו להציב את הקרוסלה המודרנית בהאנגר נטוש יצרה קונטרס מרהיב והעניקה פרשנות מודרנית לקרוסלה הישנה.

 

הקרוסלה המודרנית של ברום הוצגה בתוך האנגר נטוש. מתוך האתר של LEE BROOM

 

מתוך האתר של LEE BROOM

 

 

“המפלט” (LE REFUGE)

המעצב הצרפתי איטלקי, מארק אנג’ה, עיצב את אחד המייצגים המדוברים ביותר בשבוע העיצוב. המיצג הוא זיכרון ילדות- העלים הרחבים נועדו להעניק מחסה מהשמש ומהמציאות, ולאפשר למבקרים לברוח לג’ונגל דמיוני כפי שעושים ילדים. ” המפלט” הוצב במרכז מילאנו וזכה להמון שיתופים ברשתות החברתיות.

 

אתנחתא מבורכת ברחובות העיר השוקקת. מתוך האתר theinvisiblecollection

 

 

DECODE/ RECODE

המעצב לוקה ניקטו עיצב עבור מותג הזכוכית הונאצי, SALVIATI, חמישים ושלושה גופי תאורה עשויים מזכוכית. התערוכה נועדה לחקור כיצד חזרה לטכניקות מסורתיות בנות מאות שנים יוצרות אסתטיקה עכשווית. המיצג הצבעוני המחיש איך באמצעות זכוכית ניתן לייצר אובייקטים מודולריים ואין סוף אפשרויות הרכבה- כך שכל גוף תאורה הוא שונה וייחודי. התערוכה המוארת הוצגה כחלק מתערוכת ונטורה שהתקיימה בהאנגרים נטושים סמוך לתחנת הרכבת המרכזית של מילאנו.

 

בהאנגר נטוש הוצבו עשרות גופי תאורה מפוסלים וצבעוניים מזכוכית

 

התערוכה מדגימה איך ניתן לעצב פריטים מודולריים מזכוכית- כל מנורה היא שונה וייחודי

 

 

 

 החיים כמגרש המשחקים

מותג האופנה MARNI  בחר להציג קולקציית פריטים קלועים בתוך מגרש משחקים צבעוני. מגרש המשחקים כלל אזורים שונים שהוגדרו באמצעות חול צבעוני. כדי להעצים את החוויה, פוזרו אביזרי משחק שונים כגון- קונוסים, חישוקים ועוד. מי שלא יכל לעמוד בפיתוי הוזמן לרבוץ על שמיכות הפיקניק שפוזרו במקום. לצד אביזרי המשחק, הוצגה קולקציית הריהוט שכללה- כיסאות נדנדה, שרפרפים וכורסאות. הקולקציה נוצרה בשיתוף עם נשים קולומביאניות שקלעו את הריהוט מחוטי PVC צבעוניים.

 

המבקרים הוזמנו לנוח על שמיכות פיקניק

 

 

 

הנה בא עוד גל גדול

משרד האדריכלים  הניו יורקי,SHOP, אחראי על המתחם המפוסל שנבנה עבור תערוכת material immaterial. המיצב המפוסל “WAVE” בנוי מ-1670 בלוקים מאבן טרקוטה. המתקן הזמין את המבקרים לאתנחתא שכולה התבוננות פנימית נטולת טכנולוגיה. משרד האדריכלות פיתח שיטה לייצור בלוקים חלולים אשר חוברו לקיר היקפי שחללו הפנימי מקומר ומפותל. הרעיון היה להתמקד בהאטת הזמן כתגובה למה שקורה לארכיטקטורה בת ימינו. המיצג המפוסל אפשר למבקריו להאט את הקצב ולהתחבר מחדש לארכיטקטורה שאפיינה תקופות אחרות.

 

המיצג המפוסל עשוי מ-1670 בלוקים של אבן טרקוטה

 

 

 

 

לחוש את העתיד

חברת LG השתתפה לראשונה בתערוכת העיצוב במילאנו והאירה את התערוכה. לרגל חגיגות ה-70 להיווסדה, חברה ענקית האלקטרוניקה למעצב היפני,טוקוגין יושיאוקה, אשר ביחד יצרו מיצב תאורה גדול ממדים  בשם ” “SENSE OF THE FUTURE. המיצג שילב בין הטכנולוגיה החדשנית של LG לעיצובו הניסיוני של יושיאוקה. כחלק מהתערוכה, הוצבו 17 כיסאות זוהרים אשר בנויים מלוחות תאורה אולטרה דקים. המושבים הדינמיים הרגישו כמו מדע בדיוני- שטיח של אור בעל מימד עתידני שמתעתע בחושים האנושיים.

 

LG סיפקה חוויה עתידנית

 

קיר תאורה התפרש על פני החלל כולו

 

 

הצוללת הצהובה של לואי ויטון

מותג האופנה לואי וויטון  חגג חמש שנים לקולקציית הלבשת הבית, OBJETS NOMADES HOMEWARE. בשבוע העיצוב הציג המותג את הקולקציה החדשה שעוצבה בהשראת נסיעות. הקולקציה בנויה מעשרה מוצרים שעוצבו בשיתוף פעולה עם גדולי המעצבים כגון: ספה בצורת ענן של האחים קמפנה, ערסל קלוע מעור של המעצב השוויצרי, Atelier Oï ועוד. צוללת צהובה שעוצבה בשנת 1968 על ידי האדריכל הפיני, מאטי סורונן  קיבלה את המבקרים ובישרה על רוח הקולקציה.

 

Futuro house בעיצובו של הארכיטקט הפיני Matti Suuronen קיבל את הבאים. מתוך האתר fuorisalone.it

 

תיקי אחסון שהופכים ליחידה תלויה . מתוך PINTEREST

 

מתוך האתר sharedesign.com

 

 

 מנהרת הזמן

“GIRO GIRO TODO” הוא מסע אל ילדות דרך צעצועים, רהיטים, ספרים, אדריכלות וקריקטורות שנעשו לילדים במהלך המאה ה-20. תערוכה השאפתנית נועדה לשלב את ההיסטוריה של העיצוב האיטלקי ועולם הילדות. התערוכה בחנה נושאים שונים המקובצים לחמש קטגוריות: “רהיטים” שאצרה פאולה מינו; “צעצועים” שאצרו לוקה פויס ורנאטו אוקון; “ארכיטקטורות” שאצר פולביו איירס; “סימנים” שעסק בגרפיקה אוצר על ידי פייטרו ו- “אנימציה” אוצר על ידי מאוריציו.

 

הכניסה לתערוכה מרמזת על הבאות. מתוך האתר www.inexhibit.com

 

 

כתבות אחרונות

    הי, רציתי להמליץ לך על
    אתר מלא בהשראות במיוחד בשבילך