שחרור לגוף ולנפש – כיצד לבחור אמבטיה לחלל הרחצה שלנו

אין כמו פינוק של אמבטיה בסוף יום, להשיל מעלינו את קורות היום ולנשום בתוך ים של קצף מרגיע, אבל המודעות האקולוגית והמחסור התמידי במים הציפה אצלינו את רגשות האשם והאמבטיה קיבלה מעמד של מותרות. עד לא מזמן.

האקלים העיצובי של היום לצד מודעות עולה בכל הקשור בבריאות הנפשית והפיזית, החזירו את האמבטיה לחדרי הרחצה. האמבטיה מציעה לנו פרטיות ונוחות ובעיקר איכות מדיטטיבית, דבר שכל כך חסר לנו במציאות האינסטנט שאימצנו לנו בשנים האחרונות.

כשאתם בוחרים את האמבטיה שלכם, עליכם לשים לב לחומר ממנו היא עשויה ולא פחות חשוב לגודל חלל חדר הרחצה שלכם. מבחינה עיצובית, השמים הם הגבול ובין כל שפע האפשרויות תוכלו למצוא את האחת בשבילכם.

חומרים

זה נכון שאמבטיות אקריליות העשויות מפולימר אקרילי שאינו מחליד ועמיד לאורך שנים, הן הנפוצות ביותר, אולם במקביל מגוון החומרים שמהם ניתן היום לייצר אמבטיות הוא גדול: פיברגלס, פלדה בציפוי חרס, ברזל יצוק המצופה בחומר אמייל, שיש, אבן, אבן סינתטית, עץ, רזין ועוד

HeziBank Antoniolupi בקומה התחתונה

HeziBank Antoniolupi בקומה התחתונה

סגנונות

אמבטיית פריסטנדינג

אמבטיות אשר אינן מוצמדות לקיר, עומדות על רגליים או מונחות על הרצפה והברז שלהן לרוב יעלה מהרצפה. צורתן תהיה בד"כ עגולה או אובלית והן מתאימות לחללים גדולים שם הן מקבלות את הפוקוס ומייצרות הצהרה עיצובית חד משמעית.

HeziBank Devon&Devon בקומה התחתונה

HeziBank Devon&Devon בקומה התחתונה

אדריכלית אריאל בן חיים צילום תמיר רוגובסקי אבן טרוורטין – אבסולוטו בקומה השנייה

אדריכלות: מרק טופינסקי ויונתן שניידר צילום:עמית גרון – פרביטל בקומה השלישית

אדריכלות: אירנה גולדברג וסיגל ברנוביץ צילום: עמית גרון – פרביטל בקומה השלישית

פינתית/נישה

אמבטיות פינתיות נמצאות בין שני קירות מחוברים ומגיעות בצורת רבע עיגול, משולש, מלבן או ריבוע. לרוב יתאימו לחלל רחצה גדול יחסית. אמבטיות הנישה נמצאות בין שלוש קירות.

HeziBank Devon&Devon בקומה התחתונה

אדריכלות: לוין פקר אדריכלים צילום: עמית גרון – פרביטל בקומה השלישית

אמבטיות שקועות/ג'קוזי

אלו אמבטיות המותקנות בתוך במה או בתוך הרצפה ומפלס המים שלהן הוא כמעט בקו אפס לרצפה. ניתן להוסיף להן את כל תוספי הג'קוזי (מנוע וג'טים) ולקבל ספא של ממש.

HeziBank Antoniolupi בקומה התחתונה

אמבטיה בנויה

אמבטיות אלו נבנות מבלוקים המצופים לרוב באבן טבעית או קרמיקה אשר יבואו בעיבוד מוברש ליצירת אנטיסליפ והן מותאמות באופן אישי לגודל החלל.

אדריכלית שרי גורשטיין צלם עודד סמדר – אבסולוטו בקומה השנייה

אמבטיה בהרכבה תחתית

אמבטיה זו מחוברת בהדבקה למשטח שמעליה שיכל להיות מקרמיקה, עץ או כל חומר אחר.

 

 

כתבות אחרונות

    הי, רציתי להמליץ לך על
    אתר מלא בהשראות במיוחד בשבילך