בואו לקפה – איך לבחור ולעצב את שולחן הקפה שלכם בסטייל

שולחנות קפה הם הרהיט הכי חשוב בסלון. הם מעגנים את כל החלל ויוצרים מעין תמונה המאחדת את כל הצבעים, הטרנדים והטאץ' האישי. המשימה הראשונה והחשובה ביותר היא לבחור את השולחן. אם יש לכם חלל קטן, בחרו שולחן קפה קטן. אם יש לכם ספת ר' ענקית כדאי שתבחרו שולחן שהוא אוברסייז.

כשבוחרים את החומר ממנו עשוי שולחן הקפה, חייבים לקחת בחשבון את שאר החומרים בחלל. שולחן מזכוכית יהיה מושלם לחללים קטנים לעומת שולחן מעץ שירגיש מגושם. שולחנות עשויים פליז יוסיפו תחושת עומק בחלל מלא בעץ וחלל המחופה אבן ייהנה משולחן קליל. צורת השולחן היא גם חלק נכבד מהבחירה ותלויה בחלל כולו. שולחנות עגולים תורמים לזרימת החלל ולכן יתאימו לחללים קטנים, אבל עצם צורתם תרכך כל חלל. שולחנות קפה מלבניים הם הבסיסיים ביותר ומתאימים כמעט לכל חלל, פשוט צריך למצוא את הגודל הנכון.

צילום: רגב כלף – רוזטו בקומה העליונה

סימפלי-ווד בקומה העליונה

 

מבססים את הלוק

ברגע שבחרנו את השולחן הגיע הזמן לבסס את הלוק שלו. הפריטים הבאים ישמשו אתכם כבסיס לעיצוב השולחן כולו:

1. ספרים

אתם יכולים לבחור ספרים לפי התחביב שלכם או לפי הגודל שלהם. בחירת ספרים יכולה להיות אפילו עפ"י צבע הכריכה שלהם, שיתאים בדיוק לפליטת הצבעים בסלון.

צילום: רגב כלף – רוזטו בקומה העליונה

ביתילי בקומה התחתונה

קליגריס בקומה השנייה

2.מגשים

מגשים הם גם מלאי סטייל וגם מאוד שימושיים. הם משתלבים מעולה עם שולחנות מיוחדים כמו הדומים מרופדים וכך מיצרים משטח שעליו ניתן להניח חפצים אחרים. מגשים עוזרים לכנס חפצים קטנים ולגרום להם להרגיש מסודרים. ניתן לשים בהם תחתיות לספלים, שלטים או כל חפץ עיצובי קטן.

ניקולטי בקומה העליונה

סימפלי-ווד בקומה העליונה

איטלסופה בקומה העליונה

3.קערות

קערות מעצם צורתן יוסיפו מימד של עומק. כדאי לחפש קערות מחומרים מנוגדים לאלו שממנו עשוי השולחן. לדוגמא, אם השולחן עשוי מעץ בחרו קערת מתכת או זכוכית.

קליגריס בקומה השנייה

אורבן בקומת הכניסה

3.עיצוב לגובה

לאחר שסיימנו לעצב את בסיס השולחן הגיע הזמן לעצב לגובה. כשכל החפצים באותו הגובה אף אחד מהם בעצם לא ממש מעניין. כמובן שלא נרצה להגזים ולהסתיר את החדר, אבל ערמת ספרים יכולה לייצר עניין ויזואלי, כמו גם צמחיה מלאכותית ו/או טרייה, פסלים ואפילו נרות. בנוסף כדאי לשלב חפצים ולהפתיע, לדוגמא בקצה ערמת הספרים אפשר לשים קונכייה גדולה.

קליגריס בקומה השנייה

אי.די.דיזיין בקומת הכניסה

איזון ויזואלי

חשוב ליצור איזון ויזואלי על ידי סידור החפצים בצורה סימטרית או אסימטרית. לצורה סימטרית בחרו קישוט מרכזי כמו ואזה עם פרחים ואז מקמו חפצים תואמים משני צידו. לצורה אסימטרית השתמשו בחפצים במגוון גבהים, גדלים וטקסטורות

צילום: רגב כלף – רוזטו בקומה העליונה

נטוצי בקומה השנייה

פליטת צבעים

כשאתם בוחרים חפצי עיצוב, מומלץ להשתמש בצבעים המשלימים לשולחן הקפה. אם השולחן בהיר ובצבעים ניטרליים בחרו חפצים בצבעים חזקים. אם השולחן שחור מומלץ להניח עליו חפצים מטליים או לבנים ואם הוא עשוי זכוכית תוכלו לבחור באיזה צבע שתחפצו

ניקולטי בקומה העליונה

נטוצי בקומה השנייה

אקססוריז

כשאתם בוחרים חפצי עיצוב שונים לשולחן הקפה, קחו בחשבון איך יראו מכמה זוויות. מסגרות של תמונות למשל נראות טוב רק מזווית אחת, לעומתן סלים נראים מושלם גם מלמעלה וגם מהצד. תנו לאלמנטים שבחרתם לספר את סיפורכם האישי ואת הזיכרונות שלכם. טוויסט אישי יכול להגיע מהוורדים שגידלתם בגינה או ממזכרת שרכשתם בחו"ל. זכרו, המפתח הוא למצוא עיצוב שיתאים לאישיות שלכם, אז תרגישו חופשי לנסות מספר עיצובים עד שתמצאו את זה הנכון לחלל שלכם. והכי חשוב, אל תשכחו ששולחן הקפה צריך לשמש גם כ…שולחן קפה אז השאירו מקום להניח ספל וצלחת עוגה לאורחים

 

כתבות אחרונות

    הי, רציתי להמליץ לך על
    אתר מלא בהשראות במיוחד בשבילך