חם שם בחוץ: מאוורר תקרה במרפסת או בחצר מבטיח שהקיץ הזה תהנו יותר

הקיץ כאן! עם כל הרצון לשבת באוויר הפתוח, עומס החום לא ממש איפשר לנו לשבת להנאתנו בחוץ. עד שגילינו  את הפתרון המושלם לקיץ- התקנת מאוורר בחללים החיצוניים. אם הייתם תחת הרושם, שאין טעם בהתקנת מאוורר בחלל פתוח, שהאוויר מנטרל את פעולת האוורור. בפועל, דווקא בסביבה החיצונית יש למאוורר התקרה יתרונות רבים גם מבחינה עיצובית ובעיקר מבחינה פרקטית- הנה כל מה שאתם צריכים לדעת:

 

 

1. בריזה טובה גם בימי הקיץ החמים והלחים

אחד היתרונות הבולטים ביותר שיש להתקנת מאוורר תקרה בחוץ, הוא הבריזה הנעימה שממנה תוכלו ליהנות גם בימי הקיץ החמים והלחים. בדומה למאוורר תקרה פנימי, גם מאוורר התקרה החיצוני מפזר את האוויר הטבעי ויוצר משב רוח נעים. מכיוון שבחוץ האוויר פתוח, למאוורר התקרה יש כמות גדולה יותר של אוויר לדחוף ולכן האפקט שלו משמעותי יותר. כך גם בשעות אחר הצהריים המוקדמות יותר, כשכולם “יברחו” אל המזגן, אתם עדיין תוכלו לשבת במרפסת/בחצר וליהנות ממנה עוד קצת.

 

2. תאורה חיצונית

מאווררי התקרה המיועדים לחללים חיצוניים מגיעים כיום עם או בלי גוף תאורה מובנה, כך שבנוסף לבריזה הנעימה תוכלו ליהנות גם מתאורת חוץ שתוסיף ותחזק את האווירה הנעימה, ותאפשר לכם ליהנות מהישיבה בחוץ גם בשעות הלילה.

 

3. הרחקת יתושים ומעופפים

אין עוררין על כך שיתושים ומעופפים אחרים הם מפגעי הקיץ המעצבנים ביותר, ולא פעם נוכחותם יכולה להרוס לחלוטין את ההנאה מהישיבה בחוץ. מבחינה זו יש למאווררי התקרה יתרון עצום, שכן הם מסייעים להרחקת מעופפים לא רצויים! כן כן, שמעתם נכון – משב הרוח שנוצר כתוצאה מפעולת מאוורר התקרה מעיף גם את החרקים והיתושים (שמשקלם קל) ומונע מהם להתקרב אליכם.

 

4. בטוח יותר לבני המשפחה

מאווררי תקרה שמותקנים בצורה נכונה הם בטוחים יותר לשימוש בהשוואה לסוגים אחרים של מאווררים שמשמשים בד”כ בחללים חיצוניים (כגון מאווררי רצפה תעשייתיים), בפרט אם יש לכם ילדים קטנים ו/או בעלי חיים. הסיבה לכך היא שמאווררי התקרה רחוקים מהישג ידם של הילדים/בע”ח, כך שלא תצטרכו לדאוג שמא הם יתקרבו אליהם יותר מידי וינסו להכניס אצבעות ו/או לקרב את הראש כדי להשמיע קולות מצחיקים.

 

5. תוספת עיצובית מרשימה

המגוון הרחב של מאווררי התקרה המיועדים לחללי חוץ כמו פרגולות ו/או למרפסת, מאפשר לכם להתאים את הסגנון העיצובי של המאוורר לסגנון הכללי ובכך “לנצל” אותו גם לטובת העיצוב כולו. כך למשל, מאוורר תקרה מעץ יצור אווירה חמה, מאוורר תקרה מינימליסטי יצור מראה מודרני ונקי ומאוורר תקרה עם כנפיים צבעוניות יעניק נגיעה אקלקטית וצעירה.

 


 

מה חשוב לדעת כשבוחרים מאוורר תקרה לחלל חיצוני?


 

 

בבואכם לבחור מאוורר תקרה לחלל חיצוני כמו מרפסת ו/או פרגולה, חשוב להקפיד על מספר כללים מהותיים שיבטיחו שימוש בטוח:

הגנה מפני מים-  הדבר המהותי ביותר שעליו אסור, אבל אסור להתפשר הוא ההגנה של מאוורר התקרה מפני מים! זכרו שמאווררי תקרה שמיועדים להתקנה בחללים חיצוניים מחוברים גם הם לחשמל ויישארו מותקנים גם בימי החורף הגשומים, ולכן הכלל הבטיחותי החשוב ביותר הוא ההגנה שלהם מפני מים. גם אם מאוורר התקרה מיועד למרפסת מקורה, שכביכול אינה חשופה ישירות לגשם, יש לזכור שהיא מועדת לפירעון בימי החורף ולכן גם במקרה כזה חשוב להקפיד לבחור מאוורר תקרה מוגן מים.

*בעניין זה חשוב לשים לב גם לנקודה נוספת: לפני שאתם רוכשים פרגולה, וודאו שהחלק העליון שלה (במקום המיועד לחיבורי חשמל) מוגן גם הוא מפני מים. זה אולי נשמע טריוויאלי וברור מאליו, אבל זה לא.

התאמת גובה- בדומה למגבלות הגובה שחלות על מאוורר לחלל הפנים,  גם כאשר בוחרים מאוורר תקרה המיועד לחלל חיצוני, חשוב לוודא שהוא מותאם לגובה של הפרגולה/תקרת המרפסת.

גודל המאורר- משום שמדובר בחלל פתוח ולא בחלל סגור, יש חשיבות רבה לגודל מאוורר התקרה ו/או מספר מאווררי התקרה הדרושים כדי להשיג את האפקט המקסימלי. הבחירה נגזרת באופן ישיר מגודל המרפסת/הפרגולה. בדרך כלל, די במאוורר תקרה אחד למרפסת/פרגולה בגודל של עד כ-20-15 מ”ר. אם השטח גדול ו/פתוח יותר, 50-40 מ”ר למשל, מומלץ  להתקין שני מאווררי תקרה במרווחים שיבטיחו את ניצולם המיטבי.

התקנה בטוחה-  גם הדגש הזה עשוי להישמע לכם כברור מאליו, אבל נדגיש אותו בכל זאת – כאשר מתקינים מאוורר תקרה בפרגולה, חשוב מאוד למקם אותו באזור שהוא מספיק יציב וחזק.

 

 


 

SWINGFANS | הקומה התחתונה | חנות 19 | דן דיזיין סנטר

 

כתבות אחרונות

    הי, רציתי להמליץ לך על
    אתר מלא בהשראות במיוחד בשבילך