חלון של בית: כשהנוף הוא חלק מהבית

במושב ירוק ופסטורלי בשפלה אשר צופה להרי יהודה, ביקשה המשפחה הצעירה (זוג הורים ושני ילדים קטנים)  לבנות בית מואר וחם שיתחבר עם הנוף המקיף אותו. המעצבת, עדי הראל, הצטרפה אל הפרויקט עוד בשלבי התכנון במטרה להגשים לבני המשפחה את חלומם ולמצוא פתרונות שיאפשרו לסביבה ובני הבית להשתקף מתוך העיצוב. הרעיון היה למסגר את הנוף באמצעות חלונות גדולים המכניסים אור ומזמינים את בני הבית לצאת אל הטבע שבחוץ.

 

הדיירים: זוג הורים + שני בנים קטנים

הבית: הבית אשר בנוי במפלס אחד ומתפרש על פני כ-200 מ"ר, בעל שישה חדרים, מרפסת וגינה רחבה.

 

מטבח כפרי בעיצוב עדי הראל

מטבח:

אהבה לבישול ואוכל טוב הם אחד המאפיינים של המשפחה. חשוב היה למקסם את החלל וליצור בו כמה שיותר מקומות אחסון ושטחי עבודה. המטבח עוצב בסגנון כפרי עדין. הגוונים שנבחרו ניטרליים ועיקר החומרים בהם נעשה שימוש הם עץ ומתכת. ניתן לראות כי שולבו אלמנטים בשחור בתנור ובתאורה על מנת לתת קונטרסט ועניין למטבח. לפלטת הבוצ'ר שעל האי נבחר עץ אלון מגוון בגוון כהה אשר מעניק  "בגרות" ואלגנטיות למטבח. " האי תוכנן כך שבחזית יראו המגירות בצורה יפה ומרשימה , דבר המוסיף המון לתמונה הכללית של המטבח", מסבירה המעצבת עדי הראל. המטבח מתוכנן לפרטי פרטים ולכל מגירה וארון היה ייעוד עוד בשלב התכנון. התאורה שנבחרה למטבח היא תאורת לד שקועה ופונקציונלית אשר שוטפת את המטבח באור נכון לעבודה. בנוסף, שלבנו תאורה תלויה המתפקדת כאלמנט עיצובי.

 

בית בעיצוב עדי הראל- פינת האוכל

לפינת האוכל נבחר שולחן עץ טבעי שיובא מחו"ל על ידי המשפחה. " הכיסאות שנבחרו מייצרים ניגודיות אך עם זאת הרמוניה. כחובבת שילוב בין סגנונות, אני מאמינה שכשמשדכים ריהוט מסגנונות שונים כמו בדוגמה זו: כפרי ומודרני, אנו יוצרים "העצמה" של הפריטים. הם מחמיאים ומייחדים אחד את השני ויוצרים תמונה שלמה מתוחכמת והרמונית", מספרת הראל. מצידי פינת האוכל חלונות גדולים המכניסים אור רב מהם נשקף הנוף המדהים, ומאחד מהם ניתן לצאת למרפסת ולגינה.

חלל ציבורי- בית בעיצוב עדי הראל

 

סלון:

הסלון עוצב בעדינות רבה וללא הרבה פריטים על מנת להדגיש את הנשקף מהחלונות הגדולים לתת תחושה של קלילות וריחוף. התקרה החשופה בחלל הציבורי מתנשאה לגובה 4.5 מטרים  ומעצימה את החלל, ממנה נתלים 2 שנדלירים שחורים שתורמים לאווירה הכפרית ומאירים את הסלון. המזנון גם הוא עבר מביתם הקודם של המשפחה ושופץ על ידי צביעה והחלפת ידיות. "החלונות בסלון הם חלק מתכנון ועיצוב החלל, הם שוטפים באור את החלל הציבורי וגם כאן מתאפשרת יציאה למרפסת דרך חלון הויטרינה הגדול", מסבירה הראל.

 

בית בעיצוב עדי הראל- סלון

בית פרטי עיצוב פנים עדי הראל

 

חדר הורים:

" חשוב היה לזוג שהחדר יהיה גדול ומפנק עם מקלחת גדולה", מספרת הראל, "מקום רגוע ונעים לברוח אליו. עם הרבה אחסון וכמה כיווני אויר". חדר ההורים מוקם בפינה קיצונית בבית גם כדי לתת מענה לכיווני האוויר וגם כדי ליצור ניתוק מחדרי הילדים והחלל הציבורי. הריהוט שנבחר לחדר השינה הינו מינימליסטי ורגוע, בתקרה נתלה מאוורר תקרה בשילוב עץ ומתכת המשלב תאורה. על החלונות נתלו וילונות ארוכים באפור ולבן שמשווים רכות ורומנטיות לחלל. "מה שנותן את הטון הוא הקיר הצבוע בגב המיטה, שיוצר עניין ודרמה, ומחבר את כל פרטי הריהוט, התאורה והטקסטיל יחד לחדר הרמוני, נעים ומזמין", מסבירה הראל.

 

חדר הורים- בית בעיצוב עדי הראל

חדר הורים- בית בעיצוב עדי הראל

חדר הרחצה תוכנן עם מקלחון גדול ומפנק ובתוכו ספסל בנוי לישיבה. ארון אמבטיה באורך 220 מ' שתוכנן ועוצב בסגנון כפרי עדין עם שיש לבן עם עורקים אפורים, מאחסן בתוכו הרבה ונוח לשימוש. הריצוף שנבחר גם הוא בסגנון כפרי נותן עניין ומוסיף לאווירה בחדר הרחצה. חיפוי הקירבריקים לבנים מבריקים עם פאזות מאיר את החלל ונותן תחושת ניקיון ואור.

 

חדר רחצה- בית בעיצוב עדי הראל

 

חדר ילדים:

הרצון היה ששני הבנים המתוקים יישנו יחד באותו חדר עד שיגדלו ויחליטו לעבור לחדרים נפרדים. " בחדר הילדים כמו בשאר החדרים, החלונות תוכננו מגובה נמוך כדי שהנוף יוכל גם כאן להיכנס פנימה, ויש יותר כיף מזה שהילדים יכולים בעצמם להסתכל מבעד לחלון?!", מנמקת הראל. המיטה בצורת בית תוכננה בהתאמה אישית על ידי הראל ונבנתה ע"י סב המשפחה. החדר ילדותי אך הצבעוניות מתונה ורגועה.

בית בעיצוב עדי הראל- חדר ילדים

 

שרותי אורחים:

בשרותי האורחים תוכנן חלון גבוה וצר שמתחיל מהרצפה ומוסיף עניין, יופי וכמובן אור לחלל. קיר האסלה חופה בקרמיקה ויתר הקירות טויחו בגוון אפור בטוני שנותן לחלל מראה קצת יותר מודרני אך משתלב נהדר עם הריצוף הכפרי החם, העץ והצמחייה.

 

שירותי אורחים- בית בעיצוב עדי הראל

טיפ: לא לפחד להעז לשלב בין סגנונות (כמובן בגבול הטעם הטוב…) צאו מההגדרות העיצוביות ונסו להגיע עם ראש פתוח.

פריט אהוב: תקרת העץ החשופה, עליה החלטנו בשלב התכנון, מוסיפה המון לבית, מרשימה, ייחודית ויוצרת תחושה של וואו לכל מי שנכנס לבית.

קרדיטים:  צלמת – עדי אקשטיין | מעצבת – עדי הראל עיצוב פנים והום סטיילינג | פרופילים וחלונות בלגים: כוכב אלומיניום, הקומה התחתונה

כתבות אחרונות

    הי, רציתי להמליץ לך על
    אתר מלא בהשראות במיוחד בשבילך