גרה בשינקין: ביום חלל אחד ובלילה הכל משתנה

דיירת בשנות השלושים ביקשה להפוך את דירתה הקטנה בשינקין לחלל דינמי וגמיש- כזה שיכול להשתנות בקלות בהתאם למתרחש. לפעמים להיות חלל אחד גדול ופתוח, ולפעמים חלל שמופרד לשני חדרים מוגדרים. "הדירה המקורית הייתה בעלת תקרה גבוהה שהונמכה לטובת המיזוג", מספר האדריכל אופיר אסיאס ."כמו כן, הדירה הייתה מחולקת לשני חדרי שינה וסלון- חלוקה שסגרה את החלל ויצרה תחושה של כוכים. חדר הרחצה היה צפוף, לא נוח ולא מפנק. בנוסף, מבנה הכוכים יצר בעיית תאורה והדירה הייתה חשוכה, כמו כן היה מחסור חמור בשטחי ופתרונות אחסון."

בעלת הדירה אשר עוסקת בתחום האופנה והלייף סטייל ביקשה לעצב את הדירה בהשראת הסלונים הפריזאיים של תחילת המאה ה-20 ולתבל בשובבות ומודרניות מקומית. החזון היה שילוב של עיצוב מקורי ואלגנטי יחד עם מרחב גמיש.

 

הדיירים: דיירת בשנות השלושים אשר עוסקת בתחום האופנה והבריאות

הדירה: הדירה בת כ 50 מ"ר ממוקמת בבניין בשינקין ת"א, הדירה נטולת מרפסות אך פונה אל רחוב קטן עם צמחייה מרובה.

 

 

 

הכניסה והמטבח:  "על יד הרחבת הכניסה וביטול התקרה המונמכת, יכולתי להוסיף ארון לכל האורך עבור אחסנה וארון נוסף מעל המקרר", מסביר אופיר אסיאס. גולת הכותרת של הכניסה הוא ללא ספק, ארון זכוכית וברזל המשלב מראות ותאורה שנתלה מעל הבר במטבח, ממש מול הכניסה. התוספת הלא שגרתית מוסיפה לחלל מראה מזמין ממש כמו של בר אמיתי. דלתות המטבח הוחלפו לדלתות בהירות עם ידיות פליז, משטח הדלפק הוחלף משיש לעץ ומשטח העבודה של המטבח כולו הוחלף לאינטגרלי עם כיור מובנה. בחירה אשר יצרה רצף אלגנטי במטבח.

 

 

 

 

הסלון: " לבעלת הדירה היה ברור שבסלון החדש תשכון ספת קטיפה ירוקה. לאחר חיפושים ממושכים היא נמצאה ונרכשה- ספה ארוכה קלאסית בריפוד קטיפה ירוקה", מספר אסיאס. בחירות הטקסטיל ושילובם בחלל יוצרים אווירה שמחה ואלגנטית- כריות בגדלים וצבעים שונים, וילונות קטיפה בצבע פודרה. כיסא הנדנדה מעניק נגיעה שובבה ומתכתב עם בחירת החומרים השולטים בחלל- ברזל ועץ.

 

 

 

דלתות הזזה בפרופיל דק ועיצוב נקי יוצרות את החלוקה לחללים ומאפשרת לחלל להיות דינמי ולהשתנות בהתאם לצורך | סטאטו דלתות יוקרה מעוצבות

 

 

 

החדרים: " הרצון היה ליצור חלל גמיש ודינמי, לכן בחרתי ליצור הפרדה באמצעות דלתות הזזה מאלומיניום וזכוכית", מסביר אסיאס. דלתות ההזזה יוצרות הפרדה בין הסלון לחדר האורחים ובין חדר האורחים לחדר השינה,  ניתן להסיטן בהתאם לצורך ויצור חלוקה או שניתן בקלות ליצור חלל אחד.

 

 

במרכז הדירה ניצב ארון ירוק אשר יוצר דופן לחדר האורחים והסתרה של חדר הרחצה, הוא נפתח לשלושה כיוונים שונים ובכך משרת פונקציות שונות. ארון זה הינו חלק ממערכת המיזוג של הדירה.

 

 

 

חדר השינה: כיאה לפשניסטה, במקום ארון ישנם קולבים בשתי קומות על גבי קיר אחד, ארון מיועד לנעליים ושידה לבגדים מקופלים. אפקט הוואו בחדר השינה הוא מראה ענקית מוארת כמו בחנות בגדים, דרכה ניתן לקבל מבט לדירה.

 

 

 

 

 

המקלחת- מעין אי רומנטי בגווני ירוק ג'ייד נחושת, אגוז אמריקאי עם רצפת פסיפס קלאסי בשחור לבן. במקלחון נבחר ראש מקלחת גדול ומפנק ונישה נפלאה לסבונים. מעל משטח אבן המשלב כיור מובנה נתלו מדפים "צפים" וארון שירות "נעלם" מאחורי מראה המשלבת נחושת.

 

 

 

 

 

סוף דבר:  אני מכיר את בעלת הדירה שנים רבות. עבדתי רבות עם משפחתה, הייתה לנו כימיה מצוינת, דבר שתרם רבות לתכנון ולאווירה הנפלאה של התהליך, אתה לומד שעם מאמץ ונכונות ניתן להשיג הכל. יש להקשיב ללקוח אבל גם להיות מספיק חזק ולא לוותר על מנת לא לפגוע בחזון שלכם.

 

טיפ:  על מנת למקסם את החלל, עבדתי בצמוד ליועץ מיזוג על מנת לא להנמיך את הדירה ולמצוא פתרונות יצירתיים. כמו כן, כיוונתי לגמישות חללית מקסימלית אשר הינה לטעמי חובה בדירות קטנות. אין צורך לסגור חללים שאינם בשימוש יומיומי, עדיף לאפשר סגירה שלהם בשעת הצורך בלבד, ובכך לאפשר לו ביום יום להיות חלק מהחלל השימושי שלכם.

 

פריט אהוב:  ארון הבר מעל המטבח הוא כנראה הפריט האהוב ביותר, השילוב של ברזל זכוכית, פליז ומראות יוצר אפקט של תכשיט מצד אחד ומעין "חלון" גבוה המדגיש את גובה התקרה, בכל שעה הוא משנה את האווירה, מתצוגה נפלאה של פריטים לבר סקסי בלילה.

 

דלתות פנים: STATO Designed Doors – סטאטו דלתות

תכנון ועיצוב פנים: אדריכל אופיר אסיאס | צילום: רני לוריא

 

 

כתבות אחרונות

    הי, רציתי להמליץ לך על
    אתר מלא בהשראות במיוחד בשבילך