גבירותי ורבותי, מהפך! בתקציב מוגבל ועם לא מעט אילוצים

 

הדיירים: זוג הורים + שתי בנות קטנות וכלבה קטנה ופוטוגנית.

הדירה: הדירה נמצאת בחיפה, גודלה כ- 130 מ״ר, כוללת 5.5 חדרים + מרפסת.

 


 

המשפחה הצעירה עברה להתגורר בדירה מרווחת שמשתרעת על פני 130 מ"ר. הדירה הקיימת הייתה לא מעודכנת ומעט מיושנת- היו הרבה מאוד נישות ומחיצות גבס שלא התאימו לצרכים של הדיירים וגם המטבח הזדקק לרענון. מפאת אילוצי תקציב וזמן, הוחלט להשתמש כמה שניתן בקיים ולא לבזבז זמן ומשאבים על דברים אשר ניתן לשפר באמצעות שינויים קלים. מעצבת הפנים, מעיין פיינשטיין יצאה לדרך עם לא מעט אילוצים והמון רעיונות יצירתיים, כיצד לעצב דירה לתפארת.

 


 

 

"במפגש הראשון, הגעתי לבית בו גרו לפני המעבר, במטרה לראות את הריהוט שהם מתכוונים להעביר ועל מנת לייעץ מה כדאי לקחת ויכול להשתלב בעיצוב ומה פחות יתאים לבית החדש", מספרת מעיין. "כמו כן, ביקרנו בדירה החדשה בזמן שגרה שם משפחה אחרת, כלומר לפני שהלקוחות שלי נכנסו אליה. ככה יכולתי לבנות את התמונה המלאה. בסופו של דבר, החלטנו להעביר את מיטת חדר ההורים, 2 מיטות הילדות, הספה הנפתחת בחדר האורחים/משרד ואת שולחן המשרד. מלבד כל אלו, הכל נרכש מחדש."

רשימת האילוצים כללה, הרבה מאוד נישות ומחיצות גבס מיושנות שלא התאימו לצרכים של הדיירים- לכן הוחלט על הסרתם למעט אלו שתרמו לעיצוב או לפונקציונליות של החלל. מטבח מיושן שלא הוחלף אך זכה לרענון ופרטי ריהוט (דגש על מיטת ההורים) שלא נבחרו אלא נלקחו מדירתם הקודמת.

 

 

המטבח: "את המטבח הקיים הותרנו כפי שהוא, הדברים היחידים שהחלפנו כדי לתת קצת טאץ׳ עיצובי הם ידיות מוזהבות חדשות, גופי תאורה צבעוניים ומיוחדים מעל הבר המשמש גם כפינת אוכל", מספרת מעיין, "וכסאות בר ירקרקים המשתלבים עם עיצוב הסלון הצמוד."

 

 

 

הסלון: הסלון עוצב בגוונים נעימים וטבעיים, עם הרבה עץ שמכניס חמימות לחלל וגוון ירוק עמוק של הספה והצמחים. החלטנו להשאיר את קיר הטלוויזיה הקיים שעשוי גבס, ומדפי העץ בילט אין וצבענו חלק ממנו בגוון כחלחל מעושן שמסווה מעט את הרמקולים השקועים בקיר והכוכים שבין המדפים נצבעו בסגלגל בכדי לייצר עניין. נבחרה ספה לא שגרתית בצבע ירוק עמוק מבד קטיפה, אשר נותנת נקודת צבע. " בכדי להכניס חום ורכות לחלל בחרתי בשטיח בהיר עם נגיעות גאומטריות של צבע", מסבירה מעיין, "כריות הנוי על הספה בגווני ורוד ושחור לבן מחברות את הספה לגוונים של השטיח. בנוסף, בחרתי בכורסאות עץ וחבל בגוון טבעי ובזוג שולחנות עגולים מעץ. וכמובן צמחים איפה שרק אפשר – בתוך אקווריומים על הקיר, על מקרמה, במדפים ובסלי קש. בכל בית שאני מעצבת חייב להכנס ירוק, הצמחיה חשובה מאין כמוה כדי להכניס חיות, ירוק ויופי פנימה." בנוסף, נבחרו וילונות לבנים שקופים מתקרה לרצפה אשר מנעימים ומחממים את החלל וגורמים לסלון להיות אוורירי יותר.

 

 

 

 

 

המסדרון:  נישות הגבס הוסרו מקירות המסדרון, והוא זכה בשטיח ורדרד לכל אורכו המוביל לגוף תאורה עם תמונה תחתיו.

 

 

 

פינת המשפחה: מעבר לקיר הקטן עם התמונה ישנו חצי חדר המשמש כחדר משפחה. שם הבנות הקטנות מבלות חלק מזמנן בצפייה בטלוויזיה וקפיצות לכל עבר. על כן, נבחרה פינת רביצה הניתנת להזזה ושינוי על פי הצורך ובקישוטי קיר עמידים וללא חפצי נוי אשר עשויים להישבר.

 

 

 

חדר שינה הורים: " בחדר השינה הייתה קיימת הנמכת גבס בקיר שמאחורי המיטה", מסבירה מעיין, " ובמזל הצלחנו להסיר אותה כך שהטפט קיבל את מלא הקיר ותשומת הלב. בחרתי את הטפט הספציפי הזה על מנת שהמיטה  שהגיעה עם הדיירים תשתלב איתו. הוספתי נגיעות של ורוד בתמונות ובכיסוי המיטה בכדי לתת רכות ועדינות מול הטפט המאסיבי וכן נגיעות של עץ חם בשידות הצד וטיפה של בלינג במנורות הצד המוזהבות.

 

 

 

 

חדר אורחים/משרד: אל החדר הזה עברו הספה הנפתחת האפורה ושולחן העבודה מהדירה הקודמת, הוחלט לשדך להם שטיח גאומטרי בגווני אפור ולבן ולתת את הצבע והעניין על ידי צביעת כל החדר בחציו התחתון בצבע כחול מהמם.  נגיעות צבע נוספות שולבו על ידי כיסא, כריות הנוי והקישוטים על הקירות.

 

 

 

חדר משחקים: "כשנכנסתי לראשונה לדירה וראיתי את קיר הנישות שהיה עמוס לעייפה בחפצים ונראה עצוב למדי", משחזרת מעיין, "החלטתי שפה יהיה אחסון הצעצועים הכי שמח שאפשר. החלטתי לצבוע את הכוכים במספר צבעים שמחים שמשתלבים זה עם זה ובתוכם לאחסן את המשחקים של הבנות בצורה שתהיה נוחה להן לקחת ולשחק ועם זאת,  אסתטית ולא מבולגנת מידי לעין. לכן השתמשנו בקופסאות אחסון בגוונים נייטרלים, כך שבתוכם יכול להיות בלאגן אבל לפחות לא רואים אותו. בנוסף, שישייה של מדפי תבלינים נצבעו בגוונים דומים כדי ליצור פינת קריאה כיפית עם פופים ושטיח שתוחם את הפינה. על קיר נוסף נצבעה אלומת אור בגוון צהבהב שכביכול יוצאת מתוך מנורה על הקיר, כך שנראה כאילו המנורה היא זו שיוצרת את האלומה, גם על הקיר וגם על חלק מהשולחן ואחד הכיסאות של הבנות.

 

 

 

 

 

חדר שינה ילדות: על הקיר שנמצא מאחורי המיטות בחדר השינה של הבנות קיימת דלת יציאה מהבית שלא נמצאת בשימוש וחלון במרכז הקיר.הוחלט להאריך את הווילון לקיר כולו בכדי להסתיר את הדלת, וליצור אשליה שישנו חלון גדול מאחור. קיר  אחד נצבע בוורוד וזכה לתוספת של מדבקות קיר. ועל הקיר שממול הודבקו מדבקות קיר בצורת טיפות שחורות. מגוון אקססוריז- שטיחון שחור לבן, שולחן צד תכלכל וקישוטי קיר חמודים נבחרו להוסיף  עוד קצת צבע ועניין לחלל.

 

 

 

סוף דבר: היה לי כיף ענק לעבוד עם הזוג המקסים הזה, הם תקתקו וזרמו עם כל ההצעות שלי. למדתי לא לפחד מצבעים ומשילובי צבעים נועזים. הכי נהניתי מעיצוב חדר המשחקים של הבנות וחדר ההורים. שניהם היוו מבחינתי אתגר – בחדר המשחקים הייתי צריכה להתמודד עם קיר שלם של נישות גבס ובחדר השינה של ההורים המיטה, שהיא אלמנט מרכזי בחדר, הגיעה עם הדיירים מהבית הקודם ולא הייתה הבחירה שאני הייתי עושה אם הייתי  צריכה לבחור מיטה. דווקא בחדרים האלה, כשהייתי צריכה להתמודד עם האתגרים הללו יצאו לדעתי התוצאות הכי מפתיעות ויפות, כי יצאתי מאזור הנוחות שלי וחיפשתי פתרונות קצת שונים – למשל צביעת כל כוך בצבע אחר בחדר המשחקים ושימוש באזור הזה כאזור אחסון הצעצועים, ובחדר השינה של ההורים, הדבקת טפט שיטשטש את ראש המיטה ויהווה קיר כוח כשהמיטה היא חלק אינטגרלי ממנו.

טיפ:  לדעתי אין הרבה כללי אל תעשה בעיצוב, אלא בעיקר תעשה, ואל תפחד. צריך לקחת לפעמים הימורים (מושכלים) ופשוט ללכת על זה. יש משהו מאוד כיפי ביציאה מאזור הנוחות ולפעמים פשוט צריך לעשות את זה. חשבו באופן יצירתי איך אפשר להשתמש בדברים הקיימים ואיך אפשר להפוך אותם ליפים ושימושיים. ואל תפחדו מצבע! ועוד משהו לסיום, לא חייבים לקנות הכל יקר, וגם לא הכל זול. החכמה היא לדעת לשלב. דווקא המיקס הוא שיוצר את הקסם.

פריט אהוב: שולחנות הסלון המושלמים של סימפלי ווד (אחרי הפרויקט הזה קניתי כאלה גם לעצמי ;). הם נותנים המון חום לחלל הסלון, נוחים, יפים ומאפשרים משחק – למשל רכישת שולחן אחד בלבד בגודל המתאים לחלל או שימוש באחד השולחנות כשולחן לצד הספה.

עיצוב פנים וצילום: מעיין פיינשטיין הום סטיילינג

שולחנות סלון, ספה, שידות צד וכורסאות: SIMPLY WOOD | הקומה העליונה

כתבות אחרונות

    הי, רציתי להמליץ לך על
    אתר מלא בהשראות במיוחד בשבילך