שטיח על שטיח וג'ונגל אורבני: הנסיכות של דיסני מכתיבות את הטרנדים בעיצוב הבית

 

 

צפייה נוסטלגית בסרטי דיסני, החזירה אותנו לילדות, אך בעיקר, ריתקה אותנו למסך בזכות ההשראות הבלתי נגמרות לעיצוב הבית. דרך עיניו של מבוגר, אי אפשר שלא להתפעל מיכולות העיצוב וכמויות הסטייל שיש לגיבורי וגיבורות דיסני. הצצה לאופן שבו יסמין סגננה את חדרה, הניחה שטיח על גבי שטיח, ויצרה חדר עשיר ונינוח או הצמחיה המרהיבה שרפונזל טיפחה במגדל בו נכלאה – כבר תמחיש לכם שמדובר במכרה של ממש. הכנו עבורכם כמה דוגמאות שיעלו חיוך וגם יהפכו את הבית שלכם לקסום ומלא בחיים.

 

 

 

1 | אלאדין – השטיח (הלא) מעופף:  נשמתנו נעתקה כשצפינו בשטיחו של אלאדין מרחף באוויר. וכיום, עשרות שנים אחרי, אנחנו עדיין באובססיה על השטיח, אבל דווקא לא המעופף. זוכרים את הארמון המלכותי בו התגוררה הנסיכה יסמין? החיים בתוך הארמון הביאו אל המסך צבעונית עשירה, חום וחיים, מקוריות וחגיגה של טקסטיל. כעת, אחרי שנים בהן שלט העיצוב הנורדי בעיצוב הפנים- מגמה חדשה מעודדת אותנו לחמם את הסגנון המינימליסטי באמצעות שילוב של השפעות ים תיכוניות, וחדרה של יסמין חזר להיות רלוונטי מאי פעם.

 

ההשראה: הנחת השטיחים בחדרה של יסמין, זה על גבי זה, הפכה את חדרה לשופע צבעוניות, תעוזה, חום וכריזמה.

 

 

איך ליצור את המראה? כולנו מכירים בתפקידו של השטיח והשפעתו המיידית על הסביבה. הוא מוסיף צבע, מרקם, חומר- ולכן אם אתם מתקשים לבחור רק באחד או שברצונכם לצאת קצת מהקווים- שלבו כמה שטיחים יחדיו. תוכלו לשלב שטיח אחד גדול עם שטיח בינוני או קטן, שני שטיחים זהים בגודל, שטיח אתני עם שטיח טבעי, ואפילו שטיחים בעלי הדפסים שונים לגמרי- האפשרויות והתוצאות הן בלתי נגמרות.

 

רוזטו | הקומה העליונה

 


 

 

2 |  אליס בארץ הפלאות- שולחן אוכל שובר מוסכמות: מסיבת התה המטורפת היא אחת ההרפתקאות הזכורות והאהובות ביותר בעלילותיה של אליס. שולחן ארוך וצבעוני הוא שהגדיר למעשה את מסיבת התה שכולנו רצינו להיות מוזמנים אליה. מה היה כה מיוחד בשולחן הזה ואיך הוא קשור  לעיצוב פינות האוכל של היום?

 

ההשראה: בלב היער ניצב לו שולחן ארוך ועליז במיוחד, סביבו התרחשה מסיבת התה המטורפת של הכובען המשוגע. מה שהפך אותו לפרוע, מזמין, ייחודי ובלתי נשכח? שילובם של כיסאות שונים מדגישים את אופיו ויופיו של כל כיסא,  ויחד הם יוצרים שולחן מלא באישיות.

 

 

איך ליצור את המראה? הקסם האמיתי מתרחש כאשר מאמצים גישה מהנה ומשחקים עם העיצובים השונים כאמצעי ביטוי. שלבו כיסאות לא תואמים שיהפכו את הבית שלכם לנוטף כריזמה וקסם אישי.

 

שילוב של אותו כיסא בצבעים שונים | הביטאט | קומת הכניסה

 

כל כיסא מביא לשולחן את האישיות שלו | קליגריס | הקומה השנייה

 

 


 

 

 

 3 |  רטטוי- המטבח של גוסטב:  עבור רובנו, עיצוב הבית מתחיל במטבח, ולכן תכנונו חשוב ומאתגר במיוחד. כפרי, מינימליסטי, שחור או לבן? ישנן כל כך הרבה מגמות שמשתנות ומתעדכנות כל הזמן. הקושי להחליט מחזיר אותנו למטבח העל זמני של מסעדת גוסטו. עיצוב המטבח עבר כל כך הרבה גלגולים מאז שיצא הסרט לאקרנים, ועדיין המטבח של גוסטו עושה לנו חשק מיידי להיכנס למטבח.

 

ההשראה: הסוד לעיצוב פריזאי מוצלח הוא ליצור חלל שעומד במבחן הזמן ומשלב בין סגנונות ותקופות. יש כאן  שימוש בציוד תעשייתי בעל נגיעות של זהב, חזיתות שחורות, משטחי נירוסטה ומדפי ברזל. יחד עם קיר בריקים, אריחי קרמיקה לבנים, ארונות קיר מעץ, פריטים דקורטיבים כפריים מעץ וקש וריצוף בשחור לבן.

 

 

 

איך ליצור את המראה? כדאי להתחיל מהסוף: שאלו את עצמכם, לאורך כל הדרך, האם המטבח מעורר בכם חשק לבשל ולאפות? אל תהססו לשלב בין חומרים, סגנונות וטקסטורות כדי להעניק למטבח עומק ועושר עיצובי. שלבו בין חומרי גלם שונים ומנוגדים והפכו את המטבח למזמין ומשוחרר.

 

דא קוצינה | קומת הכניסה

 

 


 

 

 

 4 | היפה והחיה- הספריה של הארמון: החיים בארמונו נראו איומים וקודרים, אך הספריה המפוארת שלו בהחלט שבתה אותנו ונשמרה היטב בזיכרון. אחרי שנעלמו מהמרחב הביתי במשך עשורים, חוזרות הספריות ומשיבות לחלל המהודק והקר את הקסם שאבד.

ההשראה:  ספרית ענק שפגשנו בארמונו של החיה, כאשר הוא חושף בפני בל את אוסף הספרים העצום אשר מוצג על גבי מדפים המשתרעים מהרצפה  ועד התקרות הגבוהות.

 

 

 

איך ליצור את המראה?  ספריות ענק הן בהחלט חלום. אך בהיעדר מקום בדירתנו הצנועה אפשר להסתפק בקיר ספריה מרהיב לא פחות. נוכחותם של ספרים תוסיף  ערך תרבותי וחמימות שרק הם מסוגלים להביא אל החדר.

 

 

רוזטו | הקומה העליונה

 

 

 


 

 

 

 5 |  במגדל של רפונזל- צמחייה מטופחת: בכל פעם שרפונזל התבוננה בעצבות מחלון המגדל הגבוה, לא יכולנו שלא להתפעל מהצמחייה המרהיבה שהיא מטפחת על אדן חלונה. בשנים האחרונות, העציצים הם הטרנד החם ביותר וגננות אורבנית הפכה לדרך חיים. הרצון להוסיף טבע וירוק לסביבת הבטון הצפופה, הפך למגמה בולטת בעיצוב הבית.

 

ההשראה:  גם בתוך המגדל שבו הוחזקה על ידי גות'ל הזקנה, היא דאגה להיות מוקפת בצמחיה ירוקה שנשפכת במורד המדרגות

 

 

איך ליצור את המראה? כבר כמה שנים שהירוק מלבלב אצלנו בבית, טרנד הג'ונגל העירוני הוא אחד הבולטים בעיצוב הפנים. שלבו צמחיה אשר מתאימה לתנאים בביתכם על מנת שהיא תלבלב. צמחים ירוקים הם חלק בלתי נפרד מעיצוב של חלל ויש להם נוכחות עוצמתית, מרגיעה ומתפתחת.

 

פלורליס | קומת הכניסה

כתבות אחרונות

    הי, רציתי להמליץ לך על
    אתר מלא בהשראות במיוחד בשבילך