רושם ראשוני קובע – איך לבחור נכון את דלת הכניסה

דלת כניסה צריכה לעמוד בפני רוח, גשם ושמש אבל חייבת להיות גם יפה מספיק כדי לייצר רושם ראשוני טוב. הדלת היא נקודת המעבר שלנו מהחוץ לפנים והיא האלמנט העיצובי הראשון שמעורר תשומת לב אצל אורחי הבית ומקבל את פניהם בברכה. כמו טריילר לסרט טוב בקולנוע, כך משפיעים גודל הדלת, החומר ממנו היא עשויה והצבע שלה על הציפיות שלנו מפנים הבית.

בעת שאנו בוחרים דלת כניסה כדאי להתייחס למספר תחומים

  1. עיצוב הדלת– בין אם נרצה שדלת הכניסה תתאים לאסתטיקה של הבית או תייצר לה ניגוד עיצובי, בחברת רב בריח סוברים כי מראה הדגמים של 2023 הופך נקי יותר ופחות מקושט והצבעוניות מטיפה לגוונים בהירים וחלקים ללא דוגמאות.
  2. החומר ממנו עשויה הדלת– בחברת STATO ממליצים בעיקר על דלתות אלומיניום. לטענתם מעבר לכך שהדלתות יפות יותר הן עמידות בתנאי מזג האוויר השונים, לא דוהות, לא מחלידות ולא מתקלפות. בנוסף משקל דלתות האלומיניום יחסית קל וכתוצאה ניתן לבנות את הדלתות בגדלים משמעותיים.
  3. גודל הדלת– האם דלת הכניסה תהיה בגודל סטנדרטי או גדולה מהרגיל? בחברת רב בריח טוענים שמידת הדלת הינה אמירה עיצובית מאוד משמעותית. גודל הדלת משלב בתוכו פונקציונליות ועיצוב יחד. בחברת STATO הביקוש לדלתות גדולות הולך וגדל כשלאחרונה קיבלו תקן להתקנת דלתות ענק בגודל של 10מ"ר.
  4. ידיות – בעקבות הטרנד החלק והפחות מקושט השנה, טוענים בחברת רב בריח כי על מנת לשבור את הרצף המונוטוני העיצובי, הידיות מקבלות הגדרה של תכשיט ובדלתות קו אפס המשתלבות עם צבע הקיר ניתן לשלב ידית פליז זהובה ולהקנות לדלת מינימליזם שקט ומלא בסטייל.
  5. תקנים – דלתות הכניסה חייבות עפ"י התקן הישראלי לספק רמת מיגון גבוהה. עליכם לעבור ולבדוק מספר פרמטרים:
    • חוזק הדלת עצמה, כמה זמן באמת לוקח לפרוץ את הדלת
    • רמת הבידוד האקוסטי של הדלת, כשרמה גבוהה תצמצם באופן משמעותי את רעשי הסביבה
    • רמת הבידוד התרמי של הדלת, כשרמה גבוהה תעזור בבידוד החום והקור ותסייע בחיסכון צריכת האנרגיה של הבית
    • איכות מנגנוני הנעילה. מערכות נעילה סטנדרטיות כוללות צילינדר ומנעול, כיום יש בשוק גם מערכת מנעול חכם (שיודעת לפתוח את הדלת גם מרחוק), קודן ומנעול ביומטרי, המאפשרות לנו להשאיר את המפתח בתיק.

סוגים שונים של דלתות

»דלתות כנף/כנף וחצי/שתי כנפיים

הדלתות הנפוצות ביותר ברוב הבתים הנפתחות כלפי פנים הבית. בדלת של כנף וחצי לרוב יש כנף אחת עיקרית וחצי כנף נוספת ביחס של 1:3 לרוב הכנף הקטנה יותר נשארת סטטית. בדלתות עם שתי כנפיים כל דלת עובדת באופן עצמאי, אך לרוב יש צד אחד דומיננטי ופעיל והצד השני נשאר סגור.

קולקציה חדשה של דלתות כניסה בעיצובם של אדריכלים, צילום תמי בר-שי – ניתן להשיג רב בריח בקומה התחתונה

»דלתות קו אפס

 ב חברת STATO מסבירים לנו שאלו דלתות אשר מותקנות ללא משקוף וצירים הנראים לעין ומותקנות בקו אפס עם הקיר עליהן הן מותקנות. לאחר הוספת החיפוי הדקורטיבי על הקיר, מתקינים את הדלת עצמה אשר מתמזגת באופן טבעי עם קיר הכניסה.

דלתות STATO – ניתן להשיג בקומה התחתונה

»דלתות PIVOT

עפ"י חברת STATO אלו דלתות ואוו עם מראה זורם ואסתטיקה מינימליסטית המבוססות על ציר ה- PIVOT המאפשר לקבל דלת כנף אחת במידות רוחב מאוד גדולות. למרות עוביין וגודלן הן קלות מאוד לפתיחה. במקום להיצמד עם צירים למשקוף הן מסתובבות על ציר שניתן לחבר למסגרת העליונה או התחתונה, דבר הנותן להן גמישות יתרה.

דלתות STATO – ניתן להשיג בקומה התחתונה

כתבות אחרונות

    הי, רציתי להמליץ לך על
    אתר מלא בהשראות במיוחד בשבילך