צריכה נבונה – המדריך לבחירת מקרר

המקרר הוא מוצר החשמל המרכזי במטבח שלנו והוא מגן על המזון שלנו מ…רוב החיידקים. ברוב הבתים יש מקרר אחד ובחלקם יש אפילו שניים ובחירת מקרר שיתאים עבורכם, תשפיע על אורך חיי המזון שלכם ועל צריכת החשמל שלכם. בירור אורח החיים שלכם לפרטי פרטים מגודל מיכל החלב שאתם קונים ועד התמונה שאתם תולים על המקרר, יביא אתכם קרוב יותר לבחירת המקרר הנכון והמתאים עבורכם.

תוכנית וחלל המטבח-

בין אם אתם מתייעצים עם חברת מטבחים ובין אם אתם מתכננים את המטבח לבד, כדאי למדוד מספר מדדים על מנת שהמקרר יכנס לנישה המיועדת לו:

1.גובה, רוחב ועומק של המקום בו החלטתם להעמיד את המקרר.

2.המרחק מהמקרר לאי, על מנת לפתוח את דלת המקרר בנוחות.

אל תשכחו לקחת בחשבון את מרווח האוורור שבין הקיר למקרר עפ"י הוראות היצרן.


הידעתם? יש מקררים שבהם ניתן בלחיצת כפתור לשנות את תא ההקפאה כמקפיא או מקרר


קיבולת ואחסון-

לצד מספר הנפשות במשפחה שלכם, היו כנים עם עצמיכם בנוגע לכמות האוכל שאתם קונים בסופר. כל זה יעזור לכם במדידת הקיבולת של המקרר. בנוסף כדאי לחשוב, אם אתם זקוקים למגירות המאריכות את חיי המזון הטרי או אזורי אחסון שונים (למשל לגבינות), או אפילו אם אתם מאחסנים פריטים גבוהים במיוחד או אוהבים מאוד לארח וצריכים מקום לצלחות אירוח בגדלים שונים.


הידעתם? אחסון גמיש הוא מחיצות המותאמות אישית לסוגים שונים של מזון עפ"י הצורך


יעילות אנרגטית-

חשוב להתעניין בדירוגי האנרגיה, מכיוון שיעילות אנרגטית תוזיל משמעותית את חשבון החשמל שלכם. אבל מה זה בעצם אומר? הדירוג האנרגטי נקבע על פי כמה מהאנרגיה שהמקרר צורך אכן מופנית לקירור. צריכת החשמל תלויה בהספק ובמשך הזמן שהמקרר פועל וכיוון שהמקרר תמיד מחובר לחשמל ופועל באופן רציף, כדאי לוודא שצריכת החשמל שלו נמוכה ככל האפשר.


הידעתם? לחלק מהמקררים ניתן להתחבר ע"י הטלפון ובכך להתאים את המקרר עבור הצרכים שלכם


ארגון ותצורה

כדאי ורצוי לבחור את צורת המקרר עפ"י הצרכים המתאים למשפחה שלכם:

  1. מקררים אינטגרליים – מקררים אשר מעוצבים בהתאמה לארונות המטבח שלכם ומאפשרים עיצוב נקי ואסתטי למטבח כולו. למקרר האינטגרלי טכנולוגיות ייחודיות אשר אינן דורשות מרווח אוורור ובכך חוסכות לכם מקום. בנוסף אלו מקררים בעלי יעילות אנרגטית גבוהה, דבר המאפשר חסכון בהוצאות החשמל.

תמונת יח"צ – אלקטריק פלוס בקומה התחתונה

תמונת יח"צ – אלקטריק פלוס בקומה התחתונה

תמונת יח"צ – אלקטריק פלוס בקומה התחתונה
  1. מקררים בעלי מקפיא תחתון – מקררים אלו מאפשרים נגישות קלה למוצרי המקרר הטריים אשר נמצאים בשימוש יומיומי לעומת מוצרי המקפיא. מבחינת הנראות, אלו מקררים בעלי עיצוב מודרני וחלק, אשר יכולים להתאים לעיצוב העכשווי.

מקרר בנדיטו – תמונת יח"צ – קבוצת בירמן בקומה השנייה

מקרר מרטינו – תמונת יח"צ – קבוצת בירמן בקומה השנייה

תמונת יח"צ – אלקטריק פלוס בקומה התחתונה

תמונת יח"צ – אלקטריק פלוס בקומה התחתונה

תמונת יח"צ – אלקטריק פלוס בקומה התחתונה
  1. דלת לצד דלת (S.B.S) – בד"כ המקפיא בצד שמאל כשלשני הצדדים גישה קלה ונוחה. בהשוואה למקררים עם דלת אחת באותו הרוחב, פתיחת הדלת תדרוש פחות מקום ובנוסף המקפיא יהיה לרוב בעל נפח גדול יותר למי שצריך שטח רב עבור מוצרים קפואים. במקררים של דלת לצד דלת ניתן גם לחסוך מקום ולמקם את יצרן הקרח והמים על דלת המקפיא.

תמונת יח"צ – אלקטריק פלוס בקומה התחתונה

מקרר בילארדו – תמונת יח"צ – קבוצת בירמן בקומה השנייה

תמונת יח"צ – אלקטריק פלוס בקומה התחתונה

הידעתם? יצרן קרח מייצר עבורכם קוביות קרח באופן אוטומטי


צבע וגימור-

צבעי המקררים נעים בין הלבן הקלאסי עד נירוסטה בגוונים שונים. אם אין בכוונתכם לקנות מקרר אינטגרלי התואם את ארונות המטבח שלכם, כדאי שתזכרו שבחירת צבע המקרר תתרום לאסתטיקה של חלל המטבח. מקררים בצבע שחור או אדום מיד יתרמו לאמירה עיצובית חזקה וישפיעו על שאר עיצוב המטבח מהארונות ועד למוצרי החשמל הקטנים.

כתבות אחרונות

    הי, רציתי להמליץ לך על
    אתר מלא בהשראות במיוחד בשבילך