עיצוב נמרץ בחדר הארונות : אתם שאלתם, ואנחנו עונים

למה עדיף מדף תחתון נשלף, ואיך מחשבים את השטח שיתפסו חולצות מקופלות? איזה גוון אור נכון לבגדים, ואיזה עיצוב ישרת ילדים? מעצבת הפנים פינדי בן ארי-שמאי עושה סדר

החלק הזה בעיצוב הבית אינו בולט לעין; זהו עניין מעשי, כמעט טכני. אך תכנון שגוי של הארונות, או חדר הארונות, יוביל לשנים ארוכות של תסכול בשימוש היומיומי. מאחר שזהו גם אחד מהסעיפים המשמעותיים בתקציב השיפוץ או הבנייה, קשה לתקן או להחליף בקלות, ולכן חשוב לתכנן הכל מראש בצורה נכונה. למענכם, מי שבימים אלה מתלבטים בעומק המדפים הנכון או סוג התאורה היעיל, ביקשנו ממעצבת הפנים פינדי בן ארי-שמאי  להתגייס לעזרה. הנה שאלותיכם, ותשובותיה:

 

 

 


מיכל שואלת: מה המינימום המומלץ לחדר ארונות? האם חדר ארונות בדירת קבלן בגודל של 220* 135- מספיק? ואיך היית ממליצה לתכנן את המידוף?


תשובה: היי מיכל, לשאלתך האם חדר ארונות בגודל של 220/135 מספיק – נדרשים מספר נתונים: כמה אנשים חדר הארונות אמור לשרת, האם מדובר בזוג או ביחיד? על אילו גילאים מדובר והאם מדובר בגבר או באישה? האם למשתמש ישנם בגדים בקיפול או שמא נדרש לו יותר מקום בתלייה? הצרכים שונים מגיל לגיל ומאדם לאדם ומאד אינדיבידואלים. יחד עם זאת ועל סמך המידות שציינת ניתן לתכנן את החלל באופן שניתן יהיה להפיק ממנו את המקסימום – התכנון היעיל ביותר בנתונים אלו הוא מערך של האות ריש – הווה אומר, צלע אחת ארוכה של 2.20 וצלע נוספת של 1.35 באופן שיאפשר גם לנצל את הפינה בצורה היעילה ביותר וגם יתאפשר לעמוד מול הארון . בנתונים אלו  המלצתי היא לארון ללא דלתות.

 


תמר שואלת: יש לי חדר ארונות ללא דלת, מתוך חדר השינה, איך היית ממליצה לסגור אותו?


תשובה: היי תמר, אכן מומלץ לסגור את חדר הארונות כדי למנוע אבק בבגדים. סגירת חדר הארונות תלויה בגודל החלל- אם חדר הארונות גדול מספיק הייתי ממליצה להשאיר מעבר פתוח בין חדר השינה לחדר הארונות ולהתקין דלתות על גבי הארון עצמו. במקרה בו חלל חדר הארונות הוא קטן אמליץ על דלת במעבר בין חדר השינה לחדר הארונות

 

אם חדר הארונות מרווח, עדיף להתקין את הדלתות על הארונות עצמם. בתמונה: ארונות ריביירה. עיצוב: Ben Raznieli | צלם: אורן עמוס

 

אם הוא קטן, עדיפה דלת במעבר בינו לבין חדר השינה. בתמונה: "דלקוב-רמפלוס". עיצוב: פינדי בן ארי- שמאי | צילום: נדב פקט

 

 


רוני שואלת: אני שוקלת להפריד בין חדרים באמצעות ארון קיר. האם זה מומלץ? מה כדאי לקחת בחשבון? האם צריך לעשות קיר גבס או שלא חייבים?


תשובה: ההפרדה בין חדרים באמצעות ארון היא אופציה, אך כדאי לקחת בחשבון שארון לא מבודד אקוסטית כמו קיר. בנוסף, רצוי שהארון יהיה מאסיבי, ושיעוגן לקיר או לרצפה. במקרה כזה, לא יהיה צורך לבנות קיר גבס.

 

ארון במקום קיר. בתמונה: MILANO SMART LIVING

 


גל: מחפשת פתרון אחסון לחדר ילדים? על איזה ארון את מה את ממליצה? ומה חשוב לקחת בחשבון כשמדובר בחדר ילדים?


תשובה: בראש וראשונה כאשר מדובר בילדים המלצתי היא לא "להקפיא" את גיל הילדים. כלומר, ארון שמתוכנן היטב יוכל לשרת ילד לאורך תקופה ארוכה באופן שיאפשר את ניצולו למטרות שונות. לדוגמא- תכנון יעיל של מגירות יכול בגיל מסוים לשמש כאחסון למשחקים ובעתיד לשרת כמגירות נעליים. ברמה העיצובית יש לתכנן באופן שייקח בחשבון שינוי גיל וטעם ולהימנע מלעצב ארונות "ילדותיים" מדי.

 

עדיף להימנע ממראה ילדותי מדי, כך שישמש שנים. בתמונה: ארונות ריביירה. עיצוב: רוני שני פדלשטיין | צילום: אורית ארנון

 

 

 

 


ליז שואלת: איך בוחרים תאורה טובה לחדר הארונות?


תשובה: תאורה יעילה לחדר ארונות תהיה תאורה צמודת תקרה במרכז החלל באופן שיאפשר פיזור של האור, גוון האור רצוי שיהיה לבן שישקף את הצבעים במדויק.

 

 

 


אפרת שואלת: מה עדיף ארון פתיחה או הזזה?


תשובה: לרוב אעדיף דלתות הזזה, כיוון שהן מאפשרות מפתח רחב יותר של הפנים (בעוד שדלת כנף אינה יכולה להיות רחבה יותר מ-65 סנטימטרים, דלת הזזה יכולה להגיע למפתחים של למעלה מ-2 מטרים). בנוסף, דלת הזזה תיתן מענה טוב יותר לחדרים שאינם גדולים, כיוון שלא נדרש מרווח לפתיחתה.

 

דלתות הזזה מאפשרות מפתחים רחבים. בתמונה:" דלקוב-רמפלוס". עיצוב: פינדי בן ארי-שמאי | צילום: נדב פקט

 

אם הפנים נאה, הן יכולות להיות שקופות. בתמונה: מודלית שאטו דאקס

 

 


ענת שואלת: יש לי דירה קטנה, ומקום לארון באחת הפינות. כדאי לי להתקין ארון פינתי משולש?


תשובה: בהחלט ניתן להתקין ארון פינתי ועל מנת לנצל אותו ביעילות עדיף שיהיה מורכב ממדפים.

 

ארון שהוא חדר ילדים שלם. בתמונה: milano smart living

 

 


לירן שואל: אשמח לטיפים עבור התכנון הפנימי של הארונות- מה עדיף מדף ארוך לחולצות או שניים קטנים ? מה גובה מדף אידיאלי לבגדים מקופלים? כמה להקצות לתלייה? והאם ואייך לשלב את אחסון הנעליים בארון?


תשובה: קודם כל בדקי אם יש לך יותר בגדים הדורשים תלייה, או שאת מעדיפה קיפול. בהתאמה יש להחליט על יחס מדפים/תלייה בארון. באשר לאורך המדף – יש לתכננו כך שיאפשר כמה ערימות מקופלות זו ליד זו. צאי מנקודת הנחה שלכל ערימה נדרשים כ-30 סנטימטרים, וקבעי את אורך המדף לפי מספר הערימות שאת זקוקה להן. ככל שהמדף יהיה ארוך יותר, כך מומלץ שיהיה עבה יותר, כדי שלא יקבל "בטן" עם הזמן. בין מדפים מומלץ לשמור על מרווח של 40-45 סנטימטרים. לא מומלץ לקפל ערימות גבוהות מדי, שמזמינות בלגן וקושי בהוצאת הבגדים. את המדף התחתון בארון – ואפילו שניים – מומלץ לתכנן כנשלפים, כדי שהגישה תהיה נוחה יותר, בלי להתכופף יותר מדי. מדפים נשלפים יהיו מצוינים גם לאחסון הנעליים.

 

בתמונה: רוזטו

כתבות אחרונות

    הי, רציתי להמליץ לך על
    אתר מלא בהשראות במיוחד בשבילך