משנה כיוון- כשמאוורר התקרה עובר למצב חורף

חשבתם שהגיע זמנו של מאוורר התקרה לנוח עד הקיץ הבא? כשהחורף מגיע וקר שם בחוץ- רובנו מסתמכים על מכשירי החימום השונים שיפיגו את הקור ויחממו את הבית. אבל האם ידעתם שאפשר ואפילו כדאי, להשתמש במאוורר תקרה גם בחורף? גם אנחנו הרמנו גבה כאשר נחשפנו לראשונה לקונספט של הפעלת מאוורר בחורף. המדריך הבא מבטיח: להפתיע, לחמם ואפילו לחסוך באנרגיה ובחשבון החשמל

 

| איך זה עובד?

לפני שנתחיל, רק נזכיר שמאווררי תקרה אינם מפיצים חום או קור, אלא רק אחראים על פיזור האוויר בחלל. העיקרון מבוסס על העובדה המדעית הפשוטה שלפיה אוויר חם עולה למעלה ואוויר קר יורד למטה. אפקט הקירור שיוצרת הפעלת מאוורר התקרה בחודשי הקיץ, נובע כתוצאה מהתנועה הסיבובית של הכנפיים נגד כיוון השעון, כך האוויר נדחף כלפי מטה וגורם לנו לחוש בריזה קרירה. בחורף, רוב האוויר החם שיוצא ממערכת החימום  עולה לכיוון התקרה ורוב האוויר הקר נשאר למטה (איפה שאתם נמצאים). כאשר הכנפיים של מאוורר התקרה מסתובבים עם כיוון השעון,  האוויר החם "נדחף"  למטה ומתפזר ברחבי החדר. פיזור האוויר החם יוצר תחושה חמימה יותר בחלל ומאפשר לכם להוריד מעט את הטמפרטורה במזגן ובכך לחסוך באנרגיה וחשמל. (הידעת? על פי נתוני חברת החשמל – כל מעלה מייקרת את עלות הפעלת המזגן בכחמישה אחוזים)

 

 | איך עוברים  ל"מצב חורף"?

על מנת שמאוורר התקרה יסייע לכם בחימום החדר, יש לשנות את הכיוון של סיבוב הכנפיים שלו כך שהם יסתובבו נגד כיוון השעון (“מצב חורף”). כיום,  במאווררי התקרה החדשים, שינוי כיוון הסיבוב של הכנפיים ממצב קיץ למצב חורף מתבצע בלחיצת כפתור פשוטה בשלט. במאווררים ישנים יותר (בהם אין בשלט אופציה להחלפת כיוון ) ניתן לשנות את הכיוון באופן ידני, באמצעות מפסק פיזי שמותקן על מאוורר התקרה. בשני המקרים מדובר בפעולה פשוטה מאוד שאינה דורשת איש מקצוע!

 

| חשוב לזכור:

1. מאווררי תקרה מפזרים את האוויר ברדיוס מוגבל יחסית, ולכן מקובל לחשוב שעדיף להתקין אותם בחללים תחומים (חדרים למשל). אך אם למשל, הנכם מתגוררים בבית דו קומתי, התקנת מאוורר תקרה בראש גרם המדרגות תאפשר פיזור אחיד של החום בין שתי הקומות

2.  כדי שמאוורר התקרה יצור את אפקט החימום מבלי שתחושו את משב הרוח, בחרו את עוצמת הפעולה המתאימה עבורכם (גם עוצמת הפעלה נמוכה תשיג את אפקט החימום בצורה יעילה).

3. לאחר ששיניתם את כיוון הסיבוב של להבי מאוורר התקרה, אל תשכחו להוריד את טמפרטורת המזגן (או אמצעי החימום האחר שבו אתם משתמשים).

4.  מומלץ לרכוש מאווררי תקרה בעלי דירוג אנרגטי נמוך, שמפחיתים את צריכת האנרגיה בכ-60% לעומת מאווררי תקרה באיכות אנרגטית נמוכה.

5. מומלץ לרכוש מאווררי תקרה בעלי מנוע DC – המנועים של מאווררי התקרה מתחלקים לשני סוגים עיקריים: מנועי AC שהם הוותיקים יותר, ומנועי DC שהם החדישים יותר וצורכים עד 75% פחות חשמל!

6. זכרו לכבות את מאוורר התקרה כשאתם יוצאים מהחדר. מכיוון שמאווררי תקרה אינם מפיצים חום או קור, אלא רק מפזרים טוב יותר את האוויר שבחלל, האפקט שלהם יעיל כאשר אתם נמצאים בחדר, מה שמאפשר לכם לצרוך חשמל בצורה חכמה וחסכונית אף יותר.

 

SWINGFANS | הקומה התחתונה 

כתבות אחרונות

    הי, רציתי להמליץ לך על
    אתר מלא בהשראות במיוחד בשבילך