מסכמים: המבנים שעשו את שנת 2017

בעוד שאדריכלות מקיפה אותנו ובניינים חדשים קמים סביבנו, מעטים המבנים אשר גורמים לנו להתפעל מעצמתם. השנה שחלפה מוכיחה כי אין זה קשור לגודל הפרויקט או מורכבותו, גם פרויקט קטן ופשוט יכול לעורר הדים ולהשפיע על עולם העיצוב והאדריכלות. אדריכלים מובילים, כגון: שיגרו באן ותומאס הת’רוויק הציגו יצירות מסוגננות וחדשניות. מוזיאון הלובר התחדש בכתובת חדשה אי שם באיחוד האמירויות הערביות, ובאיסלנד זכה משרד אדריכלות קטן לעצב בקתות ייחודיות וידידותיות לסביבה עבור המטיילים. הכנו עבורכם את רשימת המבנים הנכונים,המשפיעים והיפים ביותר לשנת 2017.

הכנו עבורכם את רשימת המבנים הנכונים,המשפיעים והיפים ביותר לשנת 2017- מוזיאון הלובר התחדש בכתובת חדשה אי שם באיחוד האמירויות הערביות, 85 שנה אחרי שהומצא זכה הלגו לבית משלו, משרד אדריכלות קטן עיצב בקתות ייחודיות וידידותיות לסביבה עבור המטיילים. השנה חשף אדריכל העל היפני, שיגרו בן, את מגדל העץ ההיברידי הגבוה ביותר בעולם. ממגורות נטושות הפכו למוזיאון עוצר נשימה וסטודיו צנוע לעיצוב בסין הציג את המסעדה המושלמת למשפחות צעירות.

 #1    הלובר הגיע לאבו דאבי

אדריכל: ז’אן נובל  איפה: אבו דאבי, איחוד האמירויות הערביות

המוזיאון הוותיק והמפורסם ביותר בעולם, שהתחיל כארמון במרכז פריז והפך שם נרדף לאומנות ותרבות, החליט “להתמסחר” ולפתוח את סניפו הראשון באיחוד האמירויות הערביות. התבשרנו על השלוחה החדשה כבר לפני כעשור, צרפת שלשלה לכיסה מעל 500 מיליון דולר רק עבור השימוש בשמו של המוסד הוותיק לתקופה של 30 שנה. בנוסף, אבו דאבי נדרשה לשלם כ-750 מיליון דולר עבור ניהול, פיקוח וליווי של צוות צרפתי לפרויקט.

 

בנובמבר האחרון, נחנך הסניף החדש והמסקרן של מוזיאון הלובר הצרפתי, לחופו של האי  המלאכותי, סאדיאת, באבו דאבי. המוזיאון החדש תוכנן על ידי האדריכל הצרפתי הנודע, ז’אן נובל, ככיפה גיאומטרית אשר מתפרשת על פני כ- 180 מטר, ומורכבת מ- 8,000 כוכבים כאות של כבוד לאדריכלות האסלאמית. בזכות הכוכבים אשר מרכיבים את הכיפה מתקיימים משחקים של אור וצל אשר מטילים צללים ויוצרים “גשם של אור” המאיר את פנים המבנה.

 

 

 

#2   הספרייה הציבורית של טיינג’ין

אדריכל:  סטודיו MVRDV      איפה: בטיינג’ין, סין

הסטודיו ההולנדי MVRDV אחראי על עיצובה של הספרייה ציבורית בטיינג’ין, סין. הספרייה המרהיבה בנויה כעין ענקית אשר צופה על הרובע התרבותי החדש שקורם עור וגידים בעיר המתפתחת. 33,700 מ”ר של עיצוב עתידני המתפרש על פני 5 קומות במפלסים וחתכים שונים אשר מוגדרים על ידי כ- 1.2 מיליון ספרים, מן הרצפה ועד התקרה. מעברים, שבילים, מדרגות משניות ומקומות ישיבה תלויים מאפשרים למבקרים לשוטט על קירות המבנה ולעצור לאתנחתא במרומי המבנה. במרכז האודיטוריום  זוהר כדור אשר מדמה את האישון. בזכות הקווים המעוקלים והמפלסים המתוחכמים הופכת הספרייה של טיינג’ין למקדש מרהיב עבור המילים הכתובות. במרכז החלל ניצב כדור תלת ממדי. הכדור הזוהר משמש כתחליף לפינות העיון המסורתיות, בתוכו ניתן ליהנות  מפינות ישיבה וסביבה נינוחה ושקטה.

 

 

 

 

#3  בית הלגו

אדריכל:  BIG      איפה: ביולונד, דנמרק

85 שנים אחרי שהמציא  הנגר הדני, אולה כריסטיאנסן, את לבני הלגו הצבעוניות בסדנתו בביולנד, נפתח לקהל הרחב בית הלגו. המבנה המרהיב  אשר הוקם בעיר הולדתו בביולונד, דנמרק, הינו אטרקציה עבור חובבי הלגו לדורותיו. בית הלגו שמתפרש על פני כ-12 אלף מ”ר, בנוי מ- 21 לבני לגו צבעוניות וגדולות מימדיים. בכניסה למבנה עומד עץ לגו ענק שמתנשא לגובה של 15 מטר ( בנייתו ארכה כשלוש שנים). מקדש הלגו מחולק לחללים שונים- אזור משחקים, היכל מעריצים, מרתף המתעד את כל אריזות הלגו שנוצרו, מסעדות, חנות, גלריות ותצוגות מתחלפות.

 

 

 

 

 

#4  מבנה העץ ההיברידי הגבוה ביותר בעולם

אדריכל:  שיגרו באן    איפה: ונקובר, קנדה

הוא עוד לא הושלם אבל ההצצה אל תוך מגדל העץ ההיברידי הגבוה בעולם, גרמה לנו להכניס אותו אל הרשימה שסוגרת את השנה. מגדל מגורים, המכונה “בית טרסה”, נחשף מוקדם יותר השנה. הפרויקט בתכנונו של האדריכל היפני זוכה פרס פריצקר, שיגרו באן, מתנשא לגובה של 71 מטרים הכוללים 20 דירות יוקרה בלבד. כל יחידה מוקפת במרפסות  אשר מעוצבות בשיתוף אדריכלית הנוף, קורנליה אוברלנדר. המרפסות אשר עוטפות את הבית מתוכננות באופן שממשיך את החללים הפנימיים החוצה. המרפסות מוגדרות, מהרצפה ועד התקרה,  באמצעות דלתות הזזה מזכוכית.

 

 

 

 

#5  מבנה ידידותי לסביבה עבור מטיילים

אדריכל:  Utopia Arkitekter   איפה: איסלנד

משרד האדריכלות השוודי,  Utopia Arkitekter, עיצב את Skýli( שפירושו מקלט באיסלנדית)- מבנים תכולים אשר נועדו לתפקד כמקלט במקומות היפים והבתוליים ביותר בעולם. הרעיון היה ליצור מבנה קל לפירוק והרכבה שניתן יהיה למקם במסלולי הטרקים הפופולריים באיסלנד עבור מטיילים. צבעו הכחול של המבנה מעניק לו זהות ייחודית ובולטת בנוף הפראי, מה שהופך אותו קל לאיתור. הוא עמיד לתנאי מזג אוויר קיצוניים ומציע לטיילים אתנחתא חמימה במקומות מרוחקים. שטחו הפנימי מסוגל לארח כ- 15 טיילים שיוכלו ליהנות ממטבחון, עמדת עזרה ראשונה ופינה לייבוש בגדים וציוד.

 

 

 

#6  מוזיאון זייטס לאומנות עכשווית אפריקאית

אדריכל:  תומאס הת’רוויק   איפה: קייפטאון, דרום אפריקה

האדריכל האנגלי, תומאס הת’רוויק, מוכיח שוב ושוב מדוע הוא נחשב לאחד מהאדריכלים המובילים והמבריקים בעולם כיום. בעודו עמל על שלל פרויקטים ( כגון: הפרויקט המסקרן THE VESSEL-   אשר עתיד לתפקד כליבו השוקק של פרויקט הנדל”ן הגדול שנבנה בימים אלו במנהטן, שכונת הדסון יארדס), הציג בחודש ספטמבר האחרון את מוזיאון האומנות הגדול ביותר בדרום אפריקה.  הת’רוויק יצר את המוזיאון הייחודי באמצעות חציבה מתוך מבנה מונומנטלי אשר נבנה בשנות ה-20 ותפקד בעבר כמבנה תעשייתי. הממגורה המפורסמת עמדה נטושה כבר מתחילת שנות התשעים ותפקדה כ”אנדרטה” המספרת על עברה התעשייתי של קייפ טאון. המבנה המחודש משתרע על פני כ- 9,500 מ”ר אשר פרוסים על פני  9 קומות. הפרויקט מכיל  80 חללי תצוגה, גן פסלים על הגג המבנה, מרכז שימור, חנות ספרים, מסעדת בר וחדרי קריאה.

 

 

 

 

 

#7  מסעדת ניוביו

אדריכל:  X+Living   איפה: שנגחאי, סין

אם אתם הורים לילדים קטנים, סביר להניח שתתלהבו ממש כמוהם מהמסעדה הבאה. הסטודיו לאדריכלות ,X+Living, הגשים את חלומם של כל הורה וילד. מסעדת ניוביו מממשת את הפנטזיה המשפחתית- 500 מ”ר אשר מעוצבים בהשראת טירה קסומה וכדורים פורחים מבטיח לקטנטנים שלל פינות משחק, גשרים, מנהרות שקופות ומדרגות מפותלות אשר משולבים בתוך אזור הישיבה ומאפשרים להורים לעקוב אחר ילדיהם בזמן שהם נהנים מארוחה.

 

 

 

 

#8  מוזיאון איב סן-לורן

אדריכל:  סטודיו KO  איפה: מרקש, מרוקו

המוזיאון המוקדש כולו  למעצב האופנה הידוע, איב סן לורן, נפתח בסמוך לגן הבוטני  מז’ורל אותו רכש סן לורן עם בן זוגו בשנות ה-80. למרות שנחשב לסמל צרפתי, המעצב יליד אלג’יריה הרבה לבלות במרקש יחד עם בן זוגו אשר אחראי להקמת המוזיאון. המבנה המרשים  נטמע בנוף המדברי בזכות  קוויו המינימליסטים וחיפוי לבני הטרה קוטה. המוזיאון מציג עשרות אלפי פרטי לבוש ותכשיטים שעיצב במהלך שנותיו, ספרי מחקר מתוך אוספו הפרטי ואודיטוריום לכנסים והרצאות.

 

 

קרדיט תמונות:

מוזיאון הלובר – אתר המוזיאון הרשמי          ספרייה ציבורית-  סטודיו MVRD

בית הלגו- BIG                                         בנין העץ ההיברידי- שיגרו באן 

מוזיאון זייטס- תומאס הת’רוויק                    SKYLI-    Utopia Arkitekter

מסעדת ניוביו-  shao feng                        מוזיאון סן לורן- אתר המוזיאון הרשמי

כתבות אחרונות

    הי, רציתי להמליץ לך על
    אתר מלא בהשראות במיוחד בשבילך