מדירת 3 חדרים צפופה לדירת 5 חדרים מרווחת

האבולוציה של הסוכה – יש הסבורים כי הסוכה מסמלת את התיישבות הקבע הראשונה של שבטי ישראל לאחר יציאת מצרים. והנה, אלפי שנים אחרי, אנו נהנים מקורת גג מאובזרת ומעוצבת, אך עומדים בפני אתגרים חדשים- איך להתאים את ביתנו לצרכים המשתנים, וכמו אז גם עכשיו אנו מצליחים למצוא פתרונות יצירתיים. איך הופכים דירת 3 חדרים צפופה לדירת 5 חדרים מרווחת?

החדשות המשמחות על התרחבות המשפחה הביאו את המשפחה הצעירה לצורך ממשי בשינוי דירתם והתאמה מחדש לצרכיהם החדשים. מאחר שיוקר הנדל”ן לא אפשר להם להחליף את דירתם בגדולה יותר, החליטו לעצב מחדש את דירתם בלב גבעתיים. האתגר היה להתאים את שטח הדירה שגודלה כ- 105 מ”ר למשפחה צעירה עם שני ילדים וילד שלישי בדרך. בנוסף לגודלה הגבולי, חדרי הרחצה היו בלויים, המטבח מיושן, ניצול החלל הלקוי והחוסר בפתרונות אחסון הצריך פתרונות מדויקים.

 

האבולוציה של הסוכה - יש הסבורים כי הסוכה מסמלת את התיישבות הקבע הראשונה של שבטי ישראל לאחר יציאת מצרים. והנה, אלפי שנים אחרי, אנו נהנים מקורת גג מאובזרת ומעוצבת, אך עומדים בפני אתגרים חדשים- איך להתאים את ביתנו לצרכים המשתנים, וכמו אז גם עכשיו אנו מצליחים למצוא פתרונות יצירתיים.  איך הופכים דירת 3 חדרים צפופה לדירת 5 חדרים מרווחת?

המעצבת, ליאת דביר רותם, תפרה עבורם פתרונות המדויקים לצרכיהם, תוך יצירת שטחי שירות רבים, מימוש הפוטנציאל הקיים והדגשת תחושת המרחב על אף השטח הנתון. “התפיסה שלי כמעצבת היא שכל מ”ר בדירה צריכים לשרת את בעליה״, מסבירה דביר רותם. תכנון הדירה שם דגש על מגוון פתרונות אחסון על מנת לנצל בחכמה וביצירתיות כל מ”ר בדירה. דוגמא טובה לכך הוא  שינוי מבואת הכניסה, בה תוכנן ארון מעוצב, משולב במדפים שעוטפים את פינת הקיר וזורמים הלאה לתוך החלל. חלומה של האם היה “שלכל דבר יהיה מקום”, ובייחוד כאשר הילדים והבעל חוזרים הביתה: התיקים, החפצים והנעלים יאחסנו בכניסה ויוסתרו מהעין. מבואת הכניסה במצבה הראשוני לא נוצלה כלל ושימשה למעבר בלבד אל מרחב המגורים המשותף.

 

 

חומרי הגלם ובייחוד חומרי הריצוף באו לשרת תחושת רציפות שגם היא משפיעה על חווית הגודל של הדירה. הדירה חופתה בפרקט עץ בהיר שמעניק לאזור המשותף תחושה חמימה ביחס ליתר הגוונים הבהירים לבן, אפור ועץ מולבן שמקבלים ביטוי ביתר האספקטים של עיצוב הפנים. הפרקט מחפה את כל שטח הדירה למעט חדרי הרחצה. תכנון ועיצוב פריטי הנגרות לכלל חללי הדירה נעשה אף הוא על ידי המעצבת במיוחד לפרויקט, ורובו מוצב במנותק מהרצפה כדי להקנות לו מימד ריחוף ולשמור על שטח רצפה פנוי שלא יעמיס על החלל.

 

הסלון, פינת האוכל והמטבח מעוצבים כחלל פתוח המאופיין בקווים נקיים וצבעים בהירים. המטבח מחובר לשטח שירות המיועד למכונת הכביסה ואחסון כללי. על מנת ליצור תחושת מרחב ואשליה של גודל בחרה המעצבת לאבזר ולרהט את הדירה בסגנון מודרני, מבלי להעמיס על החלל. “בדירות קטנות חשוב להקפיד על שפה אחידה של חומרי גמר, כיון שזו תורמת ליצירת תחושת המשכיות בין כל חלקי החלל”.

 

בחירה בפרקט עץ בהיר המחפה את שטח הדירה יוצר אשליית גודל ומרחב- HEZIBANK

 

חשיבות רבה הוקדשה למיקום גופי התאורה, אשר נועדו לפצות על היעדר החלונות וכניסת אור טבעי. כך נבחרו גופי תאורה לבנים ומינימליסטיים שמוקמו בנקודות המשמעותיות בדירה. תכנון שכזה מעניק תחושה מוארת ונעימה בכל שעות היממה, אפקט שמשפיע לטובה על תחושת המשפחתיות בדירה. שימוש נכון בתאורה משתתפת גם היא ביצירת תחושת הגודל של הנכס הקיים, שלא משופע באור טבעי.

 

חדרי רחצה רוצפו בגווני בטון וחופו במראה בריקים גדולים- HEZIBANK

 

שני חדרי רחצה שופצו מן היסוד ועוצבו באופן זהה על מנת לתת מענה פרקטי לגדולים ולקטנים בבית. ריצוף בגווני בטון, חיפויי קירות במראה בריקים גדולים, כיורים וברזים חדשים היוו תשתית נעימה שמשלבת בין המרקם העירוני בו הם גרים ובין חלל נעים, מסודר ובהיר.

 

 

הדיוק העיצובי, פתרונות האחסון והבהירות של חומרי הגלם יצרו בדירה עושר עיצובי ותחושת מרחב.  הפרויקט אפשר לבעלי הבית למקסם את הנכס, מדירת שלושה חדרים לדירת חמישה חדרים, שנותנת מענה לכל בקשות בני המשפחה. הפרויקט תואם את המגמה הגוברת לחידוש דירות קיימות בעלות שטח לא גדול והתאמתן למציאות החיים המשתנה בו העיקרון המוביל הוא התמודדות על שטח קטן יותר ויותר.

 

קרדיטים: פרקט, חיפוי קיר, כלים סניטריים, ריצופים, כיורים וברזים HeziBank | עיצוב פנים: ליאת דביר רותם

כתבות אחרונות

    הי, רציתי להמליץ לך על
    אתר מלא בהשראות במיוחד בשבילך