מחוץ לקופסה: כשמעצבת פנים לקחה על עצמה אתגר והפכה חלל בעייתי לבית מקורי ויפיפה

זוג עם שלושה ילדים קטנים ( שני בנים ובת), רכשו דירה בת 4 חדרים שגודלה כ- 93 מ"ר. האתגר הגדול שעמד בפניהם היה ניצול מקסימלי של החלל, שכן צורתה המלבנית של הדירה יצרה בעיה בחלוקת החלל והקשתה על רצונם ליצור חדר לכל ילד. אך כשאם המשפחה היא גם מעצבת הפנים של הפרויקט, שלל פתרונות יצירתיים ומקוריים הפכו את נקודת הפתיחה הבעייתית לבית מרהיב ומפתיע.

 

הדיירים:  זוג הורים עם שלושה ילדים. האם מעצבת פנים עם משרד ביתי, שלושה ילדים קטנים, שני בנים ובת (רלוונטי לחלוקת החלל)

החזון: האתגר הגדול בתכנון הדירה היה ניצול מקסימלי של החלל, הדירה היא מלבנית ונוצרה בעיה לחלוקת חלל עם חדר לכל ילד

הדירה: דירה ברמת גן, 93 מ"ר, 4 חדרים מתוכן חלל בגובה כפול של 8 מ"ר אשר נוצל לטובת קומת גלריה

 

"מטרת העל הייתה להפוך את הדירה, שנמצאת בבניין ישן, לכזאת שתתאים לזוג עם שלושה ילדים אנרגטיים, מבלי להתפשר על הסגנון והטעם העיצובי שלי", מסבירה רינת אברהם, "יצרנו קונטרסט מעניין בין חומרים חמים כמו עץ וצביעת המטבח, לבין מראה תעשייתי של קורות בטון ובלוקים חשופים שהיו קיימים בבית עם נגיעות שחורות. על מנת ליצור open space, שברנו את קירות המטבח וקיבלנו חלל גדול, רחב ומואר, בו נוכל לארח בנוחות וליצור אווירה חמימה ונעימה".

 

 

 

הכניסה לדירה מובילה לחלל ציבורי פתוח שכולל את המטבח והסלון

 

 

 

"הרצון לממש את כל החלומות העיצוביים בדירה אחת קטנה היה מאתגר"', מספרת רינת, "גיליתי שאני אוהבת המון סגנונות שונים, בחרתי להשתמש בעץ ובטון חשוף על ידי חשיפה של עמודים וקורה קיימים בבית. הקונטרסט בין העץ לבטון יותר מראה חמים ותעשייתי עם נגיעות שחורות."

 

" דלת הכניסה היא המפגש הראשוני של כל אורח המגיע לבקר בבית, היא בהכרח צריכה לרמז לסגנון העיצובי של הבית והיא נותנת את הרושם הראשוני הטוב ביותר על ידי בחירת גוון וסגנון אתה מקבל הצצה אל הפנים". בתמונה: דלת פלדה בריחית מדגם בייסיק בגמר צבע בתנור, משקוף כיסוי, מנגנון נעילה מתקדם, ידית מעוצבת מדגם שחר".

 

 

במסדרון עוברים דרך חדר רחצה, שירותי אורחים כאשר מנגד יש חלל כפול בו קומת גלריה ופינת טלוויזיה ומשחקים.
בעקבות שינויים שנעשו לפני מספר שנים בבניין, קיים חלל צר וארוך בבית שבו תקרה בגובה 4 מטרים, על ידי בניית קומת גלריה יצרנו ניצול מקסימלי של החלל – בחלק התחתון יצרנו פינת משחקים וטלוויזיה ובחלק העליון – משרד.

 

 

" דלתות פנים יכולות לתת את הטאץ' העיצובי עם ההשפעה הדרמטית ביותר בחלל ", לדבריה ,"  אם בוחרים דלת שתיצור הרמוניה בחלל ננסה כמה שיותר "להעלים" אותה באופן שתתמזג עם הקיר, ואם רוצים לתת לה את הפוקוס, צריך להדגיש ולהבליט על ידי גוון ייחודי, ידית, משקוף, חריטות ואין סוף אלמנטים". בתמונה: דלתות פנים טו פאנל בגוון אפור 7045 עם ידיות פרימיום שחורות להשלמת המראה.

 

 

בהמשך המסדרון הוקצה חלל צר וארוך לטובת חדרי הילדים, הפתרון היצירתי היה לחלק את החלל לשניים על ידי מחיצה. חדר הבנים עם מיטת קומתיים לבנה, בעוד חדרה של הבת מקבל נגיעות ורודות. החדר יכול להשתנות בהתאם לרצונות דייריו- לתפקד כחלל אחד גדול או כשני חללים נפרדים באמצעות המחיצה.

 

 

שטחו של חדר הרחצה שהיה במקור מוצמד ליחידת ההורים, התווסף לשטח חדר השינה של הילדים. "בגלל המבנה המלבני של הבית לא ניתן היה ליצור שני חדרי ילדים", מסבירה רינת, "לכן תכננו חדר אחד ארוך וצר, בו הצבנו מחיצה שנפתחת ונסגרת ובעצם מפרידה בין החלל של הבנים לחלל של הבת. על ידי כך יצרנו גם לה פרטיות ומקום חמים ונעים משלה".

 

 

טיפ: בדירות עם חלל מלבני, צריך למצוא דרכים מעניינות לניצול נכון של החלל. לרוב חדר מתוך חדר מהווה בעיה, אך אם עושים את זה נכון ומייעדים אותו לדיירי הבית-  ניתן ליצור חלל מעניין המאפשר מספר שימושים.

 

 

פריט אהוב:  ארון המעילים בכניסה לבית. הוא תוכנן בהתאמה אישית ובוצע על ידי נגר. הרהיט מדבר בשפה העיצובית של הבית, מבחינת חומר ובצע, וחזית מעניינת ומכיל את כל מה שצריך בכדי לשמור על הסדר בחלל המרכזי- תליית מעילים, מגירת מפתחות, מקום לתיקים ומדף ייעודי עבור קסדות

 

 

 

 

קרדיטים:

| תכנון ועיצוב פנים: רינת אברהם 
| צילום: טלי דברת
| דלתות פנים וכניסה: רב בריח

כתבות אחרונות

    הי, רציתי להמליץ לך על
    אתר מלא בהשראות במיוחד בשבילך