החברה הגאונה שלי: כשהחברה הכי טובה מעצבת לך בית

עיצוב: מאיה שינברגר | צלם: איתי בנית

 

הן חברות קרובות כבר עשרים שנה, אז מצד אחד היא מכירה אותה כמו את כף ידה, ומצד שני הן אף פעם לא עבדו יחד. "פעם ראשונה שתכננתי דירה עבור חברה כ"כ קרובה," מספרת שינברגר, "החלטתי לעשות את זה מאוד פתוח מולה ולהחליט על שעות עבודה בהן אנחנו לקוחה- מעצבת. וזה מאוד עזר להתנהלות תקינה לאורך הפרויקט". הן התחילו את המסע כבר בתהליך הרכישה, שינברגר התלוותה בשביל לחוות את דעתה ולמצוא עבור חברתה את הנכס הנכון. "בביקורי הראשון בבית זיהיתי פוטנציאל רב, היה לי ברור שכל פנים הבית יעבור שינוי מהותי, אך מיד ראיתי שיש עם מה לעבוד".

בשל יחסי החברות הקרובים, לא היה צורך בהסברים ושיחות מקדימות. " יש משהו קל יותר לתכנן למישהו שאתה מכיר הרבה מאוד שנים, ומצליח בקלות להביא את האופי שלו לעיצוב", מסבירה שינברגר. לפגישת התכנון הראשונה היא הגיעה עם אופציות העמדה וקונספט עיצובי מאוד ברור – שחור- לבן ונגיעות צבע, כשהמשמעותית שבהן היא המדרגות הכחולות. "הרצון היה לייצר דירה מיוחדת שמאפיינת את הטעם של הלקוחה", מספרת שינברגר, " מיותר לציין ש"קלעתי" על ההתחלה." שלב השיפוץ כמעט ולא כלל שינויים מבניים, למעט המדרגות שנהרסו לטובות חדשות וקלות יותר. קיר המסדרון נהרס לטובת ארון טלוויזיה מולטי-פונקציונאלי שפתח את המסדרון לחלל הציבורי, ושרותי האורחים הורחבו על חשבון חלל הכניסה. השיפוץ שערך כארבעה חודשים כלל החלפה של כל התשתיות (חשמל, אינסטלציה, מיזוג) בדירה.

הדיירים: אם בשנות ה-30 ובתה בת ה-5

 

הדירה: דירת פנטהאוז בעלת 5 חדרים, בבנין שנבנה בתחילת שנות ה-2000 בתל אביב. הדירה בנויה בשני מפלסים:  120 מ"ר בקומת הכניסה, 23 מ"ר בנוי בקומת הגג + גג ששטחו כ-100 מ"ר.

 

 

 

הכניסה:   מובילה ישירות אל החלל הציבורי וחושפת את הנכנסים לויטרינה הגדולה של המרפסת. דלת הכניסה נצבעה בשחור כדי להשתלב עם פנים הבית. הבית כולו רוצף בפרקט אלון פישבון  במטרה ליצור אחידות בשתי הקומות. "הפרקט מכניס המון חום ואופי לדירה, במיוחד בדוגמת פישבון המעניקה משחק מעניין של גוונים וטקסטורות", מסבירה שינברגר.

 

 

 

מטבח: המטבח מתכתב עם אופי והצבעוניות המונוכרומטית השולטת בחלל. תכנון המטבח משלב אי לבישול וישיבה. קיר ארונות הגבוהים מכיל בתוכו: מקרר אינטרגלי, תנור,מיקרו ושטחי אחסון. במרכז החלל, מקביל למדרגות,  נוסף אי עם כיריים לבישול ושלושה מקומות ישיבה. דרך המטבח ישנה יציאה למרפסת שרות פתוחה ובה מקומות אחסון נוספים, מכונת הכביסה ומייבש, עבורה תוכננה נגרות מיוחדת בצבע שחור.

 

 

הוזמן רהיט אחסון בגוון אפור המשתלב בצורתו הגיאומטית עם אלכסון המדרגות

 

 

סלון: שטח הסלון הוגדר באמצעות שטיח מודרני בגוון אפור אשר תוחם את פינת הישיבה. הספה והכורסה עברו מהדירה הקודמת, אך רופדו מחדש בגוונים אשר יתאימו לעיצוב השולט. שולחנות קפה עגולים ומינימליסטים נבחרו על מנת לא להכביד על החלל. ארון הטלוויזיה תוכנן כחלק החלטה עיצובית אשר כוללת את ארון המטבח והספריה. שלושתם בצבע שחור ועוצבו בקווים זהים כדי לייצר אחידות.

 

 

הצבע השחור והדרמטי מעלים במקצת את מסך הטלוויזיה

 

 

 

פינת האוכל: נמצאת בחלל הפתוח והגדרתה נעשתה באופן מעורר התפעלות באמצעות קיר הספריה.  הספריה תוכננה בהתאמה לדירה והצבעים בה מאזכרים את צבעי החלל (שחור, אפור כחול). קיר הספריה חופה בבריקים רגילים שנצבעו בלבן על מנת לתת עמוק וטקסטורה לפינה.

 

 

 

 

המסדרון: במקום לייצר מסדרון באמצעות קיר בנוי נבנה ארון המשלב בתוכו פונקציות רבות משני צדדיו. מצד אחד הוא משמש ארון שירות, ומצידו השני הוא מתפקד  כ"קיר טלוויזיה". הארון לא חוסם את  המסדרון ומאפשר מעבר ומבט משני צדדיו. הוא גורם לחלל להרגיש גדול יותר ומנצל את שטח המסדרון בצורה מאוד יעילה.

 

 

 

 

שרותי האורחים:  לפני השיפוץ, שרותי האורחים היו צפופים באופן שלא איפשר לסגור את הדלת מבפנים. בתהליך השיפוץ, הוחלט להגדילם על חשבון חלל הכניסה. הקירות חופו בגרניט פורצלן דמוי בריקים, הותקנו מדפים לבנים שעליהם הונחו עציצים מלאכותיים בכדי להכניס מעט ירוק וצומח.  קיר הכיור משלב משטח רשת ברזל צבוע בלבן ומעליו כיור פלדה, ברז  עם ידית אדומה אשר מעניקה זריקה קטנה של צבע.

 

 

 

 

חדר השינה: לחדר השינה נבחר טפט כחול אשר מחליף  את ראש מיטה הסטנדרטי ומעניק לחלל מראה עשיר. מיטה מרופדת בגוון אפור משלימה את המראה הנעים והעשיר בטקסטיל.

 

 

 

 

חדרי הרחצה: כל חדרי הרחצה  עוצבו באופן כמעט זהה-  ריצוף דמוי פסיפס בשחור לבן, חיפוי בריקים לבן וברזים שחורים. השוני  היחיד בא לידי ביטוי בגוון ארון הכיור אשר מכניס בכלל חלל צבעוניות שונה ונועזת.

 

 

 

 

חדר הילדה + חדר המשחקים: עבור חדרי הילדים נבחר ריהוט בהיר ונטרלי, כאשר הטפטים מכניסים צבעוניות ועניין לחלל.

 

 

 

 

 

קומת הגג: בקומת הגג חדר עבודה, חדר רחצה וארון קיר נוסף. הגג הענק משמש לאירוח ובו מספר פינות ישיבה, מטבח חוץ ופינת משחקים. הגג רוצף באריחי גרניט פורצלן דמוי בטון בשילוב דשא סינטטי ודק איפאה, שילוב החומרים מייצר תחושה של גינה אמיתית בגג.

 

 

 

 

 

 

סוף דבר: פעם ראשונה שתכננתי דירה עבור חברה כ"כ קרובה, החלטתי לעשות את זה מאוד פתוח מולה ולהחליט על שעות עבודה בהן אנחנו לקוחה- מעצבת. הדבר התקבל בברכה ובאמת הצלחנו לעמוד בזה. ועזר להתנהלות תקינה לאורך הפרוייקט. יש משהו קל יותר לתכנן למישהו שאתה מכיר הרבה מאוד שנים, ומצליח להביא את האופי שלו לעיצוב. חוויה אמיתית ואחד הפרוייקטים שלי שאני הכי גאה בהם, לדעתי זה בגלל שהיא מאוד סמכה עלי, חשוב מאוד ביחסי לקוח- מעצב.

 

טיפ: במקום לייצר מסדרון ע"י קיר בנוי החלטתי לבנות ארון המשלב בתוכו פונקציות רבות: ארון חשמל, מערכת מיזוג, ארון מולטימדיה (מכשירי אודיו וידאו), "קיר טלויזיה" וארון שירות כללי של הבית. הארון לא חוסם את כל המסדרוןומאפשר מעבר ומבט משני צדדיו. הוא גורם לחלל להרגיש גדול יותר ומנצל את שטח המסדרון בצורה מאוד יעילה.

 

פריט אהוב: המדרגות הכחולות (כמובן!)- אני חושבת שהן מייצרות איזה אפקט של וואו.  השוס של הדירה לטעמי, הן קלילות, שונות ומכניסות המון צבע ואופי לחלל. הגעתי עם הדמייה של הדירה עם מדרגות כחולות וממש קיוויתי שהלקוחה תאהב, לא רק שהיא אהבה, היא עפה על הרעיון. עכשיו נותר היה רק לפתור את פרטי התכנון מול ספק המדרגות ובגלל לא רצינו להכנס לעלויות נוספות, הוחלט שלא ל"תלות" את המדרגות אלא להניח אותן על קורות תומכות תחתונות, בסופו של דבר אני חושבת שהפתרון רק הוסיף לעיצוב המדרגות ונתן גם מענה לחיבור מעקה הזכוכית. כל מי ששמע שמתוכננות מדרגות כחולות הרים גבה, ובסוף ממש התלהבו מהתוצאה

 

 

רשימת קניות בדן דיזיין סנטר:

דלתות פנים: STATO Designed Doors – סטאטו דלתות | מקלחונים : ד"ר זכוכית, הקומה התחתונה | פרקט, ריצופים, חיפויים וכלים סניטרים: HEZIBANK  | אומנות : גלריית פחות מאלף | ריהוט פנים וחוץ:  Tollman's Dot, IDdesign  , Habitat

 

תכנון ועיצוב פנים: מאיה שינברגר | צילום: איתי בנית | סטיילינג: מאיה לבנת הרוש | קבלן מבצע : איציק מלח

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

כתבות אחרונות

    הי, רציתי להמליץ לך על
    אתר מלא בהשראות במיוחד בשבילך