חלומה של מעצבת פנים: כולם ראו חורבה והיא דמיינה ארמון

עיצוב: הלל אדריכלות ועיצוב פנים: שירה מוסקל והדס רוט | צלם: עודד סמדר

אף אחד לא ראה את מה שהדס רוט, מעצבת פנים ותיקה ושותפה מזה 15 שנה בהלל אדריכלות ועיצוב פנים, זיהתה בדירה המוזנחת שעמדה ריקה בשכונת מגוריה. היה לה חלום ישן שיום אחד היא תיכנס לדירה ומיד תדע שהיא מיועדת לה. "כמומחית במתן פתרונות לחללים, חיכיתי להזדמנות מאתגרת לתכנן עבור משפחתי. חיפשתי את הנכס  המתאים שיהיה אטרקטיבי במחירו, כך שאוכל להשקיע את מירב המאמצים והיכולות ולהגשים את הכמיהה שלי לחלל מתוכנן ומעוצב", משתפת. "הדירה נראתה כל כך נורא  שאפילו בעלי ציין, שאילולא היה מכיר אותי וסומך עלי לא היה רוכש את הדירה הזו לעולם". אך רוט לא הצליחה להוציא את דירת הגג מראשה, "רצו לי בראש תכניות, חתכים ופתרונות. הדירה המוזנחת כבר הפכה בראש שלי לארמון פרטי למשפחתי האהובה", מתוודה רוט ,"לשמחתי הרבה, אף אחד חוץ ממני לא ראה את זה".

 

הרצון היה להפוך את דירת הגג החשוכה ללופט אורבני מהסרטים. חומרים טבעיים כגון:  לבנים, ברזל שחור, מדרגות תעשיתיות, עץ נבחרו על מנת ליצור דירה קלאסית שתתישן יפה לאורך השנים. "כיום, כשאני פותחת את דלת ביתי, אני עדין מופתעת כל פעם מחדש", משתפת רוט ,"נזכרת לשנייה איך זה היה נראה פעם וכמה זה יפה היום, ואיזה כיף שאנחנו גרים פה ואז תוך שתי דקות נשאבת לחיים עצמם ומתחילה לארגן את הבית".

 

הלל אדריכלות

הדיירים: זוג הורים + שלושה ילדים בגילאי ביה"ס

הבית: דירת דופלקס גג עירונית בכפר סבא. הדירה מתפרשת על פני 140 מ"ר ו-30 מ"ר מרפסת.

 

 

 המטבח המקורי בצורת ח מסורתית הוחלף במטבח המעוצב כשני קווים מקבילים. מצד אחד יחידות גבוהות ומצד שני משטח עבודה הכולל כיור לצד כיריים. במקביל למשטח העבודה הוצבה פלטת עץ גושנית המשמשת כמשטח אכילה יום-יומי. המראה הקליל שנוצר מזכיר ישיבה על הבר בבית קפה שכונתי. "אני מאוד אוהבת את התרחיש הזה שבו מי שעובד במטבח נמצא מול היושבים על הבר", מסבירה רוט.

 

 

 

פינת האוכל חולקת מרחב משותף עם המטבח וצופה לסלון ולמרפסת. השולחן העגול משתלב היטב בחלל וניתן לפתיחה עד לאירוח רב משתתפים. "אני מאמינה שפינת האוכל צריכה להתאים בגודלה להרכב המשפחתי וליום-יום ואפשרות פתיחה נוחה חשובה מאוד בעיני", מנמקת רוט.

 

 

סלון- מרחב הסלון נהנה מתקרה גבוהה המקשרת באופן יפיפה בין הקומות. "תקרת הבטון המשופעת לא היתה מורגשת כלל בחוויה של החלל", מסבירה רוט , "לכן חיפיתי אותה בקורות עץ  לבן. בחרתי גם להדגיש את קורת ההפרדה בין שתי הקומות בפרט מצופה מתכת היוצר תחושה של קורת פלדה ושל רצפה קלה. אלו האלמנטים שמקנים לחלל את אופיו המיוחד, קלילות וחמימות". הסלון עצמו ממורכז למרחב ולא נצמד לקירות- הגדרת הסלון נעשתה באמצעות מנורת כדורים אשר יורדת מהתקרה ויוצרת מרכז ברור לפינת הישיבה. "בחרתי להימנע ממזנון טלוויזיה ותליתי אותה על קיר נטול מכשירים ורהיטים", מספרת רוט.

 

 

מדרגות- " בחרתי במדרגות שחורות, גרפיות מפלטת ברזל מכופפת בשילוב מעקה כבלים תעשייתי להשלמת המראה הקליל. קיר המדרגות הקלות חופה בבריקים לבנים במראה תעשייתי. הקיר נותר מאוד משמעותי בנוכחותו השקטה".

 

 

 

 

חדרי שינה- המבנה המקורי כלל יחידת הורים סטנדרטית, חדר שינה וחדר רחצה בקומת הקרקע, וכן שני חדרי שינה נוספים בעליית הגג. לאחר השיפוץ, שני חדרי השינה בקומה התחתונה משמשים את הילדים ולצידם חדר רחצה גדול ומרווח המשמש גם כשרותי אורחים. בקומה העליונה ממוקמת בצד אחד יחידת ההורים ובצידה השני יחידת מתבגר הכוללת חדר רחצה פרטי וקומפקטי. בין שתי היחידות נוצר מעין גשר המשקיף על הסלון והמרפסת. "מהמקום הזה נשקף המבט היפה ביותר בדירה- למטה והחוצה", מספרת רוט ," לכן רציתי להעניק לו משמעות שתאפשר לו להיות יותר ממעבר". כך למעשה הפך הקיר הגובל בחדרים לקיר ספריה לכל גובהו ואורכו, בצידו ממוקמת כורסה מפנקת שמזמינה לאתנחתא.

 

 

 

 

יחידת הורים-  "תקרתה המשופעת של יחידת ההורים שבתה את ליבי, אך הציבה בפני אתגר גדול – כיצד לנצל נכון את שיפועי הגג מבלי לפגוע בתחושת המרחב שבו. מימין לכניסה יצרתי חדר ארונות בשני טורים מקבילים. בינו לבין החדר מפרידות דלתות מסגרות ברזל שחורות וזכוכיות שקופות ביניהן. מצידו האחר של החדר, בחלק הנמוך ביותר, יצרתי ארון מדלתות מראה הנתונות במסגרת שחורה מסוגננת- בכך הגשמתי את חלומי ליחידת הורים עם פרטיות מרבית וחדר ארונות מפנק."

במקור היה בקומה העליונה חדר רחצה אחד בגודל סטנדרטי. לשם יצירת שני חדרי רחצה באותו מרחב נדרש פתרון יצירתי במיוחד. הפתרון דרש "שבירה" של חדר הרחצה המסורתי. במרכז מול הקיר המשותף ממוקם ארון הכיור ומעליו מראה גדולה. משני צידיו מצויים שרותי אורחים ומקלחון. היתרונות בפיצול רבים ומורגשים היטב בנוחות היום-יומית. ההתארגנות המשותפת יעילה יותר כשהכיור מחוץ לחדר הרחצה. בנוסף הפינה מותחת את גבולות החדר ומאפשרת שימוש נוח ומרווח בפינת הכיור גם לאיפור והתארגנות.

 

 

 

 

"ההרפתקה שיצאתי אליה וסחפתי איתי את משפחתי הוכתרה בהצלחה רבה מבחינתי. חששתי מאוד לאורך כל הדרך. למרות שהתהליך ברור לי ואני מצוידת בקשרים ובידע הנדרשים, עצם השינוי זעזע את היום-יום שלי בתקופת השיפוץ. דווקא בשל כך פיתחתי רגישות עוד יותר גבוהה למי שעובר את התהליך. מדובר בחוויה חיובית ומעצימה ללא ספק, אבל היא מלווה בהרבה מתחים, אינסוף החלטות שיש לקבל והרבה כסף. אני מאמינה שכמתכננת ויוצרת התהליך הזה העשיר אותי וחיזק עוד יותר את תחושת ההזדהות המלאה עם הלקוחות, שקיימת תמיד".

 

 

 

 

טיפ: ההחלטה להרוס את המדרגות המסיביות והמסורבלות שהשרו אווירת כבדות בחלל ותפסו שטח סלון יקר, ולתכנן מדרגות קלות, שחורות, גרפיות מפלטת ברזל מכופפת. בעזרת חלוקה שונה הצלחתי לצמצם את שטחן ובכך להגדיל את שטח הרצפה בסלון.

הכי אוהבת את: הספה הכחולה בסלון. איני בן אדם של הרבה צבעים ולכן בצורה הטבעית ביותר נמשכתי לבחירות שכללו את השילוש הקדוש שלי-שחור, לבן ועץ כשבין לבין שילבתי בנועזות גם כמה אפורים. הפעם השיא הוא שילובה של הספה הכחולה, שכובשת בעדינות את הדירה ומפיחה בה חיים ורעננות.

 

עיצוב: הלל אדריכלות ועיצוב פנים: שירה מוסקל (אדריכלית) והדס רוט (מעצבת פנים) | צלם: עודד סמדר | ספה כחולה – רהיטי אסף, הקומה העליונה | שטיח בסלון- שטיחי מתריב

 

 

 

כתבות אחרונות

    הי, רציתי להמליץ לך על
    אתר מלא בהשראות במיוחד בשבילך