בואו, נשב בחוץ – איך להאריך את חיי ריהוט הגן

בין אם במרפסת או בגינה, ריהוט גן מאפשר לנו לארח משפחה וחברים ובנוסף מאפשר לנו מרחב נעים, סוג של אואזיס בו אנו יכולים להתנתק רגע מהחיים הסוערים ולהירגע. כבר כמה שנים מגמת העיצוב היא להתייחס אל חלל החוץ כאל עוד חדר בבית, אבל מעבר לצבעים ולסגנון המשתנה לא באמת מדברים אתנו על מה שחשוב – איך מתחזקים את ריהוט החוץ ומשווים לו את המראה הביתי, הנקי והשמור לאורך זמן? ובעיקר איך עושים זאת אל מול נזקי מזג האוויר השונים של מגוון עונות השנה? שגרת ניקיון עקבית היא חלק חיוני בתחזוקת ריהוט הגן, לא משנה מאיזה חומר הוא עשוי. על מנת להבין את העניין יותר לעומק החלטנו להביא בפניכם את פירוט חומרי הגלם מהם עשוי רוב ריהוט הגן העכשווי, יחד עם המלצות כיצד להאריך את חייו, על מנת שהמרחב החיצוני שלנו ימשיך להיות נעים  (כמעט) כמו כל חדר בבית.

 עץ


חומר אקולוגי הניתן למחזור ומקטין את טביעת האצבע שלנו על הסביבה. אם בחרתם בריהוט מעץ, תשוו למרחב החיצוני שלכם חום ויציבות ותוכלו להתאימו כמעט לכל סגנון עיצובי אפשרי. עץ הטיק למשל, הוא חומר עמיד וחזק שהצפיפות שלו וכמות גבוהה של שמן טבעי מונעים ממים לחדור אליו וממזיקים לטפס עליו. חומרים כימיים יכולים לפגוע בעץ ולכן כדאי להשתמש בכמות קטנה של סבון, כשמטלית לחה תרחיק את האבק ואת המזיקים השונים. אם הנחתם את ריהוט העץ תחת שמש ישירה והוא דהה, תוכלו לשמן אותו בצבע הגוון הטבעי שלו ולהשיב לו את מראהו הקודם.

יח"צ MALY'S, ניתן להשיג ב Maly's

ראטן/ראטן סינטטי


ראטן הוא סוג של עץ דקל אשר שוזרים ממנו ריהוט מקש. בגלל שהוא נכחד, עקב השימוש הרב בו וכיוון שהקש אינו עמיד במיוחד, התחילו לייצר סיבים סינטטים מ- PVC הדומים בתכונותיהם לסיבים הטבעיים. בצורה כזו הריהוט הפך עמיד לתנאי מזג האוויר השונים, לא דוהה בשמש ולא מאפשר למים לחלחל פנימה. בגלל אופיו, נוצרים חריצים בריהוט המתמלאים באבק ולכן כדאי קודם כל להשתמש בשואב אבק ידני על מנת לנקות אותו ולהמשיך במטלית רכה הטבולה במים עם מעט סבון כלים או חומץ. חשוב להסיר את הסבון מהרהיט ולייבש אותו היטב כדי שלא תצטבר לחות ואחריה עובש.

צילום: גרין ריהוט גן, סט AIO ניתן להשיג ב- Green ריהוט גן

חבלים


חבלים של ריהוט גן עשויים מסיבים סינטטיים כמו פוליאסטר, אשר עשויים להעלות אבק ולכלוך ולכן רצוי להשתמש עם מטלית לחה ומים על מנת לנקותם ולתת להם להתייבש באוויר הפתוח.

צילום גרין ריהוט גן, סט MARRAKESH ניתן להשיג ב- Green ריהוט גן

אלומיניום


אם בחרתם באלומיניום, סביר להניח שאתם מחפשים מראה מלוטש ועכשווי. האלומיניום הינו מתכת קלה, יציבה, חזקה וגמישה שנראית מצוין ואינה מחלידה. זהו חומר שנצבע בצביעה בחום המאפשרת מראה אחיד. על מנת לתחזק את האלומיניום נבריש קודם כל את הרהיט עם מברשת רכה בעזרתה נסיר את האבק. בהמשך ניקח מטלית עם מים ומעט סבון כלים ולבסוף נשטוף עם צינור את כל שאריות הסבון וניתן לריהוט להתייבש באוויר.

יח"צ MALY'S, ניתן להשיג ב Maly's

צילום: מנחם עוז, סטיילינג: הדר עוז, סט ריהוט לגינה סלן ניתן להשיג בביתילי

צילום: גרין ריהוט גן, מיטת שיזוף WING ניתן להשיג ב- Green ריהוט גן

ריפוד חוץ


למרות שריפוד ניתן להחליף בקלות עפ"י צו האופנה, הריפודים היום עמידים מאוד בפני תנאי מזג האוויר השונים. כדי להבטיח את הנראות הנמרצת של הכריות יש לנקות אותן באופן עקבי. יש להסיר את האבק, האדמה ושיערות הכלב עם שואב אבק ידני או מברשת ולסיים עם מטלית לחה ומעט סבון כלים לכתמי גלידה ממש עיקשים. ניתן גם להתיז עליהם עם צינור על מנת להסיר כל זכר לסבון ולתת להם להתייבש באוויר. רוכסן איכותי המקל על ההורדה וההחזרה של הריפוד יאפשר לכם להכניס את הריפוד למכונת הכביסה ולסגור עניין.

צילום גרין ריהוט גן, CAMBOSA  ניתן להשיג ב- Green ריהוט גן

יח"צ MALY'S, ניתן להשיג ב Maly's

איחסון


ברוב המקומות בעולם מומלץ לאחסן את ריהוט הגן באזור מוצל וקריר כשאין בו שימוש. מדינת ישראל התברכה במזג אוויר המאפשר לנו לשבת בחוץ כמעט בכל ימות השנה, ולכן אחסון הריהוט פחות מתאים לנו. פתרון קל ונוח הוא ארגזי אחסון בגדלים שונים שניתן להכניס אליהם את כריות הנוי, שטיחי החוץ, שמיכות הקיץ ואת שאר האביזרים הנלווים בימי גשם עז.

יח"צ MALY'S, ניתן להשיג ב Maly's

 

 

 

 

כתבות אחרונות

    הי, רציתי להמליץ לך על
    אתר מלא בהשראות במיוחד בשבילך