אתם תעופו! 6 דברים שלא ידעתם על מאווררי תקרה

בארצות הברית ובאירופה, הם נמצאים כמעט בכל בית, אך דווקא בארצנו החמה והדביקה, הם טיפחו במשך שנים תדמית מיושנת ורעשנית. בשנים האחרונות, הקהל הישראלי נשבה במעלותיו ויופיו ( כן, הוא גם אלמנט עיצובי) של מאוורר התקרה. אחרי שנים שסבלו מיחס קריר של הקהל הישראלי,  זוכים מאווררי התקרה לאהדתנו ומגיעים להבריח את החום והלחות, להביס את היתושים, לספק לנו תחלופה של אוויר נקי ולחסוך בכסף – הכנו עבורכם 6 דברים שלא ידעתם על מאווררי תקרה.

 

 1. מאווררים גם בחורף:

לא כולם יודעים, כאשר מכוונים את מאוורר התקרה ל”מצב חורף” ומפעילים אותו יחד עם אמצעי חימום נוסף (מזגן, רדיאטור, קמין, מפזר חום וכו’), משנים למעשה את כיוון פעולת הסיבוב של הכנפיים ובכך תורמים לפיזור אפקטיבי של האוויר החם בחדר, מה שבסופו של דבר מסייע לחימום החלל וחוסך לא מעט חשמל. כאשר מכוונים את מאוורר התקרה ל”מצב חורף”, הכנפיים מסתובבות נגד כיוון השעון (לעומת “מצב קיץ” שבו הכנפיים מסתובבות עם כיוון השעון). היות שהאוויר בחלק העליון של החדר הוא חם יותר, הפעולה של מאוורר התקרה "דוחפת" אותו כלפי מטה ויוצרת מעין “מעגל חום” אשר מפזר את החום בחדר ומאפשר להוריד את עוצמת אמצעי החימום האחר מבלי לפגוע בתחושת החמימות בחלל, ובכך לצרוך פחות אנרגיה ולחסוך לא מעט כסף בחשבון החשמל.

 

 

 

 

2. מצנן לכם את הקיץ וממנף את המזגן:

בעיצומו של הקיץ החם, שימוש במיזוג אוויר בשילוב עם מאווררי תקרה הינו דרך מאוד ויעילה לקרר את החדרים בבית. מאוורר התקרה גורם לתנועה מוגברת של האוויר בחדר, וזה יוצר תחושה קרירה המאפשרת להעלות את הטמפרטורה של המזגן, מבלי שתחושו בשינוי. במילים אחרות, נוכל לעלות את הטמפרטורה של המזגן, לחסוך בעלויות החשמל ולייעל את המיזוג בבית. (רק לשם המחשה: מזגן צורך בממוצע כאלף וואט בהשוואה למאוורר תקרה שצורך כ- 65 וואט)

 

 

 

3. היחיד שמנצח את היתושים:

הניסיון הכמעט נואש להרחיק את היתושים מהמרפסת, מביא אותנו להתנסות במגוון רחב של מוצרים- ממריחת תכשירים דוחי יתושים, דרך רכישת מוצרים המפיצים ריח ו/או קול ועד רכישת מנורות סגולות שאמורות למשוך את היתושים וללכוד אותם, התוצאות לרוב מאכזבות. לאחר שנות מחקר רבות, האגודה האמריקאית למלחמה ביתושים (AMCA) פרסמה את המלצותיה וקבעה שהפעלת מאוורר תקרה היא הדרך האפקטיבית ביותר להרחיק מעופפים ולהימנע מעקיצות יתושים. בין היתר, מפני שיכולת התעופה של היתושים חלשה והרוח שמופקת על ידי מאוורר התקרה מקשה עליהם לעוף ולכן, מרחיקה אותם. זכרו לרכוש מאווררים המיועדים לתנאי חוץ ומוגני מים.

 

 

 

 

 

 

 

4. זה גם בריא: סירקולציה של אוויר בחללים סגורים

רבים  נוטים לחשוב שמאוורר מקרר את החלל.  אך למעשה, מאווררי תקרה אינם מייצרים קור או חום (בניגוד למזגן למשל), אלא מפזרים את האוויר הקיים ויוצרים תחושת קירור כתוצאה מתנועת האוויר. מבנים ו\או חללים רבים מתמודדים במהלך השנה עם בעיות אוורור שונות . בעיות אלו נובעות בעיקר מסיבות מבניות ויוצרות מגוון בעיות, אשר על פניו נראות פשוטות, אך הן עשויות להזיק למערכת הנשימה שלנו ולמערכות אחרות בגוף. בהיעדר תחלופת אוויר, מי שמתגורר או שוהה במקום, נושם כל הזמן את אותו אוויר. מאוורר תקרה יוצר סירקולציה של אוויר, גם אם מדובר באותו אוויר על פניו, עדיין הלהבים שלו יוצרים תנועה בחדר אשר משפרת  את התחושה הרווחת במקום.

 

 

 

 

5. מבשלים ונהנים: החבר הכי טוב שלכם בזמן הבישול

באנגלית אומרים – "אם אתה לא יכול להתמודד עם החום, צא מהמטבח!", כל מי שמבלה במטבח יודע שמהר מאוד הוא מתמלא בריחות, אדים וחום שעשויים להיות מאוד לא נעימים, במיוחד בימי הקיץ החמים ממילא. במקום להשאיר את החלון פתוח, ולהתמודד עם תנאי החום והלחות שעלולים להיווצר במקום. מאוורר תקרה במטבח מייצר זרימה נכונה של אוויר ותחושה הרבה יותר נעימה במקום. ובכך מאפשר סביבת עבודה בה נוכל לעבוד שעות ארוכות מבלי שנצטרך להתמודד עם השפעות שונות שנוצרות כתוצאה מתהליך העבודה.

 

 

 

 

6. שינה טובה עם מאוורר תקרה:

 אתם בטח שואלים את עצמכם- “האם בריא או מזיק לישון עם מאוורר תקרה?” אתם אולי לא מודעים לכך, אבל לטמפרטורת החדר יש השפעה מכרעת על איכות השינה שלנו. בהתבסס על המחקרים, טמפרטורת החדר האופטימלית ביותר לשינה היא 22-15 מעלות צלזיוס עבור מבוגרים; 21-19 מעלות לקשישים; ו-21-18 מעלות לתינוקות ופעוטות. שינה עם מזגן מאלצת אותנו לסגור את כל החלונות והפתחים, מה שאינו מאפשר זרימה ותחלופה טובה של אוויר בחלל. כתוצאה מכך יש עלייה בכמות של דו תחמוצת הפחמן (CO2) שאנחנו שואפים, מה שגורם לתחושת מחנק ולריח לא נעים. לעומת זאת, כאשר ישנים עם מאוורר התקרה אין צורך לסגור את החלונות ואף להיפך: מאוורר התקרה משפר את זרימת האוויר הטבעי ובכך הוא מסייע גם לוויסות הטמפרטורה, גם לצינון הגוף וגם לאוורור החלל.

 

 

 

SWINGFANS | הקומה התחתונה | חנות 19 | דן דיזיין סנטר

כתבות אחרונות

    הי, רציתי להמליץ לך על
    אתר מלא בהשראות במיוחד בשבילך