אין כמו בבית: הבית בימי הקורונה

 

בימים משונים אלו, הבית מקבל משמעות – הוא המקלט שלנו, המקום הבטוח שלנו בעולם. בעוד אנו מסתגלים לאורח חיים שמתקיים ברובו בבית, מתעורר בנו הצורך להפוך את המרחב הביתי למקום מרגיע ועוטף. אם ביתכם לא מרגיש נכון, תוכלו בקלות לשנות את התחושה ולעצב אותו כך שיהיה מאוזן, הרמוני ומרגיע. הנה כמה טיפים פשוטים שיעזרו לכם :

 

 


צבעים בהירים וטבעיים:


 

לצבע יש השפעה פסיכולוגית, רוחנית ופיזיולוגית על האדם. בחירת צבע עבור המרחב הביתי, פירושו קביעת האנרגיה והתחושה שלנו בבית. צבעים טבעיים ונטרלים יצרו אפקט מרגיע, בחרו בגוונים רכים כגון: לבן, אפור, גווני בז, ורוד עדין,  שישרו תחושת רוגע ושלווה. אפשרו להרמוניה הכרומטית והבהירה לקבל ביטוי בחלל כולו, צרו המשכיות בין הקירות, הרהיטים והרצפה.

 

מוצרי הטקסטיל צריכים להיצמד לאותו כלל. הקפידו על חומרים טבעיים קלים ונינוחים | ריהוט- קליגריס

 

 

 

 


תאורה:


 

תאורה היא אלמנט מכריע ביצירת סביבה מרגיעה. נצלו את האור הטבעי ככל שניתן ואפשרו לו להאיר את הבית (אור טבעי ידוע כמשפר מצב רוח). אם הנוף הנשקף מהחלון ירוק, טבעי ומרגיע, הבליטו אותו. במידת ונשקף מהחלון כביש עמוס או סמטה מוזנחת,  טשטשו את החוץ באמצעות וילון בהיר. החלפו את תאורת התקרה החזקה במגוון מקורות אור מפוזרים שתוכלו לשלוט בעוצמתם.

 

שחקו עם האפשרויות השונות: מנורת רצפה, מנורת שולחן, מנורות קיר בהתאם לשעות היום ומעשיכם | גופי תאורה- MALY'S

 

 

 


פשטות:


 

רובנו יכולים להעיד שמרחב עמוס מחמיר את תחושת המתח והחרדה. המגמה שצוברת תאוצה ומושכת אליה יותר ויותר אנשים נוקטת בגישה מינימליסטית – פחות פרטי ריהוט וחפצים כדי ליצור חלל מגורים מרגיע. המינימליזם החדש מתמקד במבחר קטן של אובייקטים שאוצרים בזהירות ובמחשבה. בחרו בריהוט המאופיין בקווים פשוטים וברורים, תוך הימנעות מפרטים מסובכים וקישוטיות יתר. התמקדו באיכות ופריטים שעשויים מחומרים טבעיים אשר יוצרים תחושה של חמימות ורוגע. לדוגמה: בחרו בעץ בהיר בעל גימור טבעי על פני משטחי עץ כהים ומלוטשים.

 

פרופיל גאנט- כוכב אלומיניום | עיצוב: נטלי רשף| צילום: איתי בנית

 

.

 

 


פחות זה יותר:


 

חיים בבית מבולגן מעודדים את תחושת הכאוס, אל תשאירו חפצים מפוזרים! זה הזמן להיפרד לשלום מכל הפיצפקס והאביזרים המיותרים וחסרי המשמעות ולדאוג לאחסון הולם של האבזור החיוני. השקיעו בפתרונות אחסון יעילים כדי ליהנות ממרחב נעים לעין. נצלו את זמנכם ליצור סביבה מאורגנת לכל חלל – מצאו מקום מיועד לחפצים השונים על מנת שלא יפריעו לכם בעין ובנוסף, שיהיה קל ופשוט למצוא אותם בעת הצורך.

 

SPAZIO שידת כניסה רוזטו

אמצו את אותה השאיפה לפשטות גם בקירות הבית-  אל תעמיסו ציורים ו/או תמונות, הציגו מספר מצומצם של תמונות אשר מתאימות לחלל | שידה מרחפת- רוזטו

 

 


התנתקות: לעצב את הבית כמקום מפלט


 

מכשירים אלקטרוניים הם לרוב מקור להסחת דעת. באותה נשימה, הם גם חלק מהמציאות שלנו. במרחב הביתי צריך לשאוף להגדרה ברורה של הפינות והחללים השונים- ובכך, לתת להם מקום מוגדר. חיי היומיום שלנו מורכבים מכמות בלתי נגמרת של מידע ורעשי רקע, כך שהבית נדרש לספק מקום מרגיע. דרך עיצוב הבית ניתן לנתק את המרחב הפרטי מהרעש הבלתי פוסק. הרעיון הוא ליצור מרחבים המיועדים להתכנסות ואינטראקציה בין בני הבית ללא הסחות דעת. השקיעו בפינת אוכל מזמינה שכיף להתכנס סביבה. הקצו פינת עבודה מוגדרת עבור המחשבים הניידים, השתדלו להסתיר כמה שניתן את כל הכבלים והחוטים וצרו מרחב משותף בעל פונקציות נינוחות אשר יעניקו לשהות המשותפת משמעות ויעודדו ארוחות משותפות ובילוי משפחתי.

 

קמין אלקטרוני מירור לאב

מרחב מוגדר לנפלאות הטכנולוגיה | קמין אלקטרוני- מירור לאב

 

פינת אוכל שכיף להתכנס סביבה | ריהוט – אינוביישן

 

 


צמחייה מלבלבת:


 

הצמחייה הביתית כבשה את האינסטגרם, אך היא לא רק פוטוגנית. לחיות במחיצתם של צמחי הבית משפר באופן מידי את הסביבה הביתית. נוכחותם מרגיעה ומפחיתה לחץ, ויש לא מעט זנים שישפרו את רמת החמצן. המלצתנו היא להימנע מפרחים הזקוקים לתחזוקה מיוחדת או בעלי ניחוחות חזקים.

 

אפשר לחזק עם טפט בהדפס צומח | מאיירס טפטים

 

 

 


טקסטיל ועוד טקסטיל:


 

הלבישו את הבית ברכות טבעית. מעבר לכך שהם מלבישים את החלונות, הרצפה ופרטי הריהוט, אנו נוגעים בהם, מתהלכים ויושבים עליהם. לכן חשוב, לבחור בבדים טבעיים ונושמים, כמו: כותנה, פשתן ועוד. שימו דגש על צבעוניות בהירה, חמימה ורכה.

 

טקסטיל בהיר וטבעי | ריהוט: רוזטו

כתבות אחרונות

    הי, רציתי להמליץ לך על
    אתר מלא בהשראות במיוחד בשבילך