איך לאוורר את הבית בימי הקורונה?

ימי הקורונה דורשים מאיתנו להסתגר בבית ובאותה העת להקפיד על אוורור מיטבי. בעוד שאוורור הבית נכלל בהנחיות הרבות של ארגוני הבריאות במסגרת המלחמה בווירוס הקורונה, התקשנו למצוא הסבר הולם על האופן שבו מומלץ לאוורר את הבית. שאלה זו מעסיקה חלק גדול מהציבור שאינו יודע מהי הדרך הנכונה ביותר לאוורר את הבית כדי להקטין ככל האפשר את הסיכון להידבקות בנגיף. האם מומלץ לפתוח את החלונות או להפעיל מזגן? החלטנו להרים את הכפפה ולעשות סדר: מהי הדרך הכי טובה לאוורר את הבית בימי הקורונה? 

 || מה בטוח יותר בתקופת הקורונה: מאוורר תקרה או מזגן?

בעקבות התפרצות מגפת הסארס (SARS) בשנת 2007, פרסם ארגון הבריאות העולמי (WHO) מסמך הנחיות עבור בתי החולים בנושא “מניעת זיהומים ובקרה על וירוסים הפוגעים במערכת הנשימה, בעלי נטייה גבוהה להתפשט כמגפה”. זו הייתה הפעם הראשונה בה נבחנה השפעת סוג האוורור (חלונות, מזגן, או מאוורר תקרה) על הגדלת/הפחתת הסיכון להתפשטות זיהומים ונגיפים שעוברים באופן טיפתי, בדומה לנגיף הקורונה.  ארגון הבריאות פרסם את ההנחיה הבאה: “במתקני בריאות שבהם קיים אוורור טבעי, יש למקסם אותו ככל האפשר לפני ששוקלים הפעלת מערכות אוורור מלאכותיות כגון מיזוג אוויר”.

חשוב לציין! יש מעט מאוד הוכחות לכך שאוורור טבעי מפחית ישירות את הסיכון להעברת מחלות, אך מחקרים רבים מראים שאוורור לא מספק מגביר את העברת המחלות ועל כך מתבססות הנחיות ארגון הבריאות העולמי.

 

 || מהם היתרונות הבריאותיים של מאוורר תקרה על פני מזגן?

ע”פ מסמך ההנחיות של ה-WHO: למרות שהאוויר המופק ממערכות המיזוג ניתן לסינון, איכות האוויר פחותה מהאוויר הטבעי הנכנס מבחוץ. לקביעה זו יש חשיבות רבה, כאשר קיים סיכון להפצת וירוסים המועברים באופן טיפתי (כגון חצבת, שחפת, אבעבועות רוח ו-קורונה). בנוסף לקביעה שאיכות האוויר הטובה יותר מושגת באמצעות מאווררי תקרה, התייחס ארגון הבריאות העולמי במסמך ההנחיות גם ליתרונות נוספים שיש למאווררי תקרה על פני מערכות מיזוג וקבע כי: “ככלל, היתרון של מקסום האוורור הטבעי באמצעות מאווררי תקרה, הוא ביכולת לספק אוויר באיכות טובה מאוד בעלות נמוכה ועם מערכת תפעול פשוטה למדי”.

 

|| מה עושים כשאי אפשר לפתוח חלונות?

מסמך ההנחיות של ה-WHO מתייחס גם למצבים שבהם לא ניתן לפתוח חלונות או כשמדובר בחלל ללא חלון. לדוגמה: כאשר מזג האוויר בחוץ חם או קר מידי או כשקיימת רמה גבוהה של זיהום אוויר. במקרים אלו, ממליץ ארגון הבריאות להפעיל מיזוג אוויר במקביל למאווררי תקרה. זאת מכיוון שמאווררי התקרה מסייעים לפיזור האוויר בצורה טובה יותר, ובכך גם מקטינים את הסיכון להתפשטות הנגיפים וגם חוסכים משמעותית בכמות האנרגיה.

 


 

swing fans – מאווררי תקרה סווינג | הקומה התחתונה

כתבות אחרונות

    הי, רציתי להמליץ לך על
    אתר מלא בהשראות במיוחד בשבילך