שינה טובה ויקיצה טובה – הדרך הטובה ביותר לעצב את חדר השינה

"ידוע שעיצוב חדר השינה משפיע ישירות על איכותה" (אבי ברססט מנכ"ל הולנדיה)

חדר השינה הוא לב הבית אשר מגן על האינטימיות שלנו, המקום בו אנו מתחילים את היום וגם משאירים אותו מאחור. בכל הנוגע לעיצוב חדר השינה, הקשיבו בעיקר לתחושת הבטן על מנת שישקף את האישיות שלכם וייתן לכם תחושת נוחות אולטימטיבית. רובינו מבלים בחדר השינה כ-1/3 מחיינו, לכן חשוב ליצור ולעצב חלל מושלם. הסתכלו על החדר ובחנו את הדגשים הבאים, כדי שיהיה חלומי בזמן ערות וגם בזמן שינה, תרתי משמע…

♥ אלמנטים עיצוביים

צבעיםכדאי לבחור בקפידה את פליטת הצבעים בחדר השינה על מנת שתעזור להעיר אותנו בבוקר ולהרגיע אותנו לעת שינה. לדברי אבי ברססט, מנכ"ל הולנדיה "העדיפו צבעים ניטרליים ונעימים שלא יסיחו את דעתכם ויאפשרו לשקוע בשינה עמוקה ורציפה". לצד זה, כדאי לזכור שלכל צבע וגוון יש השפעה שונה (סגול לילך משרה רוחניות, כחול ולבן משרים שלווה וכו') וחשוב מזה, צבע משקף ומבטא את האישיות שלנו וזה הזמן להשתמש באינסטינקטים שלנו.

נירלט – בקומה התחתונה

נירלט – בקומה התחתונה

תמונת יח"צ – SWISSSYSTEM בקומה העליונה

שקעי חשמל – קחו בחשבון את מיקומי השקעים בחדר על מנת שסידור הרהיטים יעבוד. אין דבר יותר מרגיז מלחפש שקע, לכן זכרו לשים שקע אחד לפחות משני צידי המיטה, קודם כל לתאורה.

תמונת יח"צ – ארופלקס בקומה העליונה

תמונת יח"צ צילום חו"ל – רוזטו בקומה העליונה

תמונת יח"צ – MD מנדלבוים בקומה העליונה

תיכנון ופריסה"מינימליזם עיצובי מתיישב עם יצירת אווירה ויזואלית מרגיעה – הימנעות מהעמסת פריטים ומצבעוניות חזקה מאפשרים לעין מנוחה, רגע לפני שהיא נעצמת" (אבי ברססט מנכ"ל הולנדיה). גודל החדר יכתיב את מיקום הרהיטים והדרך בה ננצל את החדר. מבחינה אולטימטיבית רצוי לשלב פונקציונליות ונראות. אם החלל לא גדול, כדאי לבחור ריהוט רב תכליתי המשלב כמה מטרות ומאפשר לנו לקבל עוד מקומות אחסון מבלי לתפוס עוד מקום. אם החלל גדול מספיק ניתן לחשוב על חדר ארונות או אפילו לעצב פינת ישיבה עם ספה או שתי כורסאות קטנות. כאשר כל פריט נמצא במקום הנכון, נוצרת זרימה טובה יותר והרגשה נעימה ומרווחת, בלי קשר לגודל החלל.

תמונת יח"צ צילום חו"ל – רוזטו בקומה העליונה

♥ מיטה ומזרן

מלכת החדר ונקודת המוקד שלו היא המיטה, הן מבחינה עיצובית והן מבחינת הנוחות. את מידת המיטה נקבע כמובן לפי גודל החדר ונמקם אותה באמצע הקיר הארוך ביותר, כדי להשאיר מקום לשידות הלילה. המזרן הוא ההשקעה הטובה ביותר שתעשו עבור עצמיכם, הוא זה שישפיע לכם על שינה טובה ויקיצה טובה ויחזיק ל-10 שנים לפחות. ולבסוף, אם אתם קונים את ראש המיטה בנפרד כדאי לקנות אחד מרופד ונח על מנת שתוכלו לקרוא או לראות סרט כשאתם נשענים עליו.

צילום: שירן כרמל – סימפלי-ווד בקומה העליונה

תמונת יח"צ – מודלית שאטו ד'אקס בקומה השנייה

♥ כריות, סדינים ושטיח

כריות נותנות אופי לחדר ותמיכה ישירה לצוואר. גם בכרית שווה להשקיע ולבחור לא קשה מדי ולא רכה מדי, כזו שתדאג לכך שחוליות הצוואר תהינה בגובה שאר עמוד השידרה. סדינים איכותיים יוסיפו לעיצוב החדר ולנוחות השינה. כדאי לבחור בצפיפות חוטים גבוהה, כיון שזו מייצרת רכות ולהתאים את סוג הבד לעונת השנה (פלנל לחורף וכותנה לקיץ). לפי אבי ברססט, מנכ"ל הולנדיה "כמו שחשוב לבחור מצעים המזמינים כניסה למיטה, חשובה גם היציאה מהמיטה. שימו למרגלות המיטה שטיחון במרקם נעים לכף הרגל, שימנע מגע ישיר עם רצפה קרה וקשה".

תמונת יח"צ – SWISSSYSTEM בקומה העליונה

תמונת יח"צ – ניקולטי בקומה העליונה

תמונת יח"צ – מודלית שאטו ד'אקס בקומה השנייה

♥ שידות לילה

בעוד שהפריטים השונים (תאורה, שעון מעורר או ספרים) יוכלו להיות מונחים או מאוחסנים בשידה, כדאי לשים דגש לגובה השידה על מנת שיהיה לכם נח לכבות את האור או להושיט יד ולקחת ספר כשאתם במצב שכיבה. מבחינה עיצובית, כבר עברנו את תקופת הסטים התואמים ובהחלט ניתן לבחור שידה שונה לכל צד ואפילו רצוי.

תמונת יח"צ –MILANO SMART LIVING בקומה העליונה

צילום: תמיר רוגובסקי – סימפלי-ווד בקומה העליונה

♥ תאורה

אפשרויות העיצוב הן אינסופיות ועל מנת ליצור תאורה שתתאים לפונקציות השונות גם ביום וגם ובלילה נבחר תאורה שהיא כללית (משנדליר ועד ספוטים) ותאורה שהיא ממוקדת (מנורות קריאה על השידה, מנורות קיר או מנורות תלויות מהתקרה מעל שידת הלילה). על כל מקרה, זכרו שתאורת המסכים איננה מומלצת ומדירה שינה מעינינו.

תמונת יח"צ – מודלית שאטו ד'אקס בקומה השנייה

תמונת יח"צ – הולנדיה בקומה השנייה

נירלט – בקומה התחתונה

♥ צמחיה

למרות החשש שצמחים פולטים פחמן דו חמצני בחושך וזה אינו בריא עבורנו, אבי ברססט, מנכ"ל הולנדיה טוען כי הכמות זניחה ודווקא כדאי לשלב צמחיה בחדר השינה. לטענתו כמה צמחים (כמו לוונדר ויסמין וורוד) אפילו ישפרו את השינה ויעזרו לנו להירדם מהר ובקלות.

תמונת יח"צ – MD מנדלבוים בקומה העליונה

כתבות אחרונות

    הי, רציתי להמליץ לך על
    אתר מלא בהשראות במיוחד בשבילך