אתם לא לבד: המדריך המלא לעריכת שולחן חגיגי

שולחן חג הפסח הוא לא עוד שולחן חגיגי- זה השולחן סביבו נערכת הארוחה הארוכה בשנה. שלא כמו בארוחת חג אחרות, האורחים שלנו מתכנסים לישיבה ממושכת שמצריכה מאתנו להשקיע בעיצוב השולחן ולייצר חווית אירוח. גם אתם רוצים לערוך שולחן שיהיה נעים לשבת מסביבו, כזה שיביא את אווירת החג? הכנו עבורכם את המדריך לעריכת שולחן החג המושלם שיכנס את היקרים לכם לארוחה בלתי נשכחת.

 

לכסות את השולחן במפה או להשאיר חשוף, לבחור סט אוכל מודפס או חלק ומה בקשר לסכו”ם ולמפיות?גם אתם רוצים לערוך שולחן שיהיה נעים לשבת מסביבו, כזה שיביא את אווירת החג? הכנו עבורכם את המדריך לעריכת שולחן החג המושלם שיכנס את היקרים לכם לארוחה בלתי נשכחת

1. סט כלי אוכל:

לרובינו אין בבית סט כלי אוכל מלא עבור ארוחה רבת משתתפים. מאורעות שכאלה הן גם הזדמנות טובה להתחדש בסט חדש שיכניס אתכם לאווירת החג. כהתחלה, כדאי לבחור בסט בהיר וחלק. זכרו שהאוכל מביא עמו צבעוניות משלו, והוא נראה טוב יותר ברקע מחמיא ונטרלי שלא יוצר התנגשות ועומס. כאשר רוכשים סט כלי אוכל פשוט ונטרלי, קל יותר לשדך לו צלחות הגשה וכלים משלימים בהמשך.

ORION- סט כלי אוכל מינימליסטי- אי די דיזיין, קומת הכניסה

 

PIERO- סט כלי אוכל נטרלי שישתלב עם כל סגנון- אי די דיזיין, קומת הכניסה

 

שילובים מפתיעים ויצירתיים- מליס, קומת הכניסה

 

סט צבעוני דורש מפה חלקה ונטרלית- מליס, קומת הכניסה

 

 

2. מפת שולחן:

מפת השולחן מביאה עימה עושר ויזואלי ומשמשת כרקע לכל הדברים המונחים על השולחן, כך שהיא יכולה ליצור כאוס נוראי או תחושת הרמוניה. כאשר בוחרים במפה, יש לקחת בחשבון את התמונה השלמה אשר כוללת את כלי ההגשה, כלי האוכל ואלמנטים מקשטים. ריבוי שכבות מעצים את תחושת “המשתה המלכותי” – כך שתוכלו להשלים את המראה ולהניח על המפה פלייסמטים תואמים.

מפה שחורה לשולחן אלגנטי- מליס- הקומה התחתונה

 

שילובים של טקסטורות : מפה- ביתילי/ סט אוכל וסכום- מליס/ מתנה לאורחים- גביע פרחים

 

 

 

3. מפיות:

הביאו צבע לשולחן בעזרת מפיות אישיות שיצטרפו לקומפוזיציה. בחרו במפיות נייר איכותיות או מפיות אישיות מבד, בעזרתן תוכלו לשלב נגיעה של צבע או הדפס מרהיב וצבעוני. התוספת הקטנה תורמת למראה השכבות העשיר. ניתן גם להוסיף חובקי מפיות מעוצבים או ליצור חובקים מפרחי העונה או ירק.

מפית בד לבנה קשורה בסרט מהודר ופלייסמט לריבוי שכבות – מליס, קומת הכניסה

 

 

 

4. סכו”ם:

הסכו”ם תוחם את הצלחת משני צדדיה, ואם לא שמתם לב: הוא התכשיט של השולחן. עריכת  שולחן קלאסי (כיאה לארוחות רשמיות ומלכותיות) נעשית בצורה הבאה: מזלגות יונחו משמאל לצלחת מהגדול לקטן לפי סדר המנות. סכין וכף מימין לצלחת (הכף מימין לסכין).

התכשיט על השולחן- מליס, קומת הכניסה

 

 

5. כוסות יין:

השקיעו בכוסות יין גדולות ודקות שיחמיאו לכל שולחן ולכל סוגי המשקאות. אם תרצו, תוכלו לייעד אותן לכל סוגי המשקאות, ממים ועד יין. שתיית משקאות קלים בכוסות יין מפנקות מעניק לארוחה תחושה של אירוח מפנק ואדיב.

כוסות זכוכית דקות יעניקו אווירה מהודרת לארוחה- מליס, קומת הכניסה

 

 

6. כלי הגשה:

כלי ההגשה מביאים את האוכל לשולחן ומשמשים כתצוגה למטעמים שהכנו. אם החלטתם להשקיע בסט כלים בהיר וחלק, תוכלו לצוות לשולחן כלי הגשה צבעוניים או מעוטרים. אופציה נוספת היא, להשתמש בצלוחיות המרק כקערות הגשה למנות קטנות ותוספות- השילובים הכי מרהיבים יכולים להתרחש משילובים בין כלים נטרליים למודפסים. הרעיון הוא להתאים את הבחירה לקונספט שבחרתם: כלי הגשה מסורתיים או שילובים עם טוויסט יצירתי, הגשה על גבי קרשי חיתוך למראה כפרי וכו’.

להתאים את צורת ההגשה לקונספט הנבחר: כלי הגשה- מליס, קומת הכניסה

 

כלי הגשה כסופים מעוצבים כיריעה מקומטת- אי די דיזיין

 

CHANTI- כלי הגשה רקועים בצבע זהב. אי די דיזיין

 

 

 

7. מרכזי שולחן:

היצירה הסופית שמתווספת כאלמנט מקשט, היא חגיגה של יצירתיות ויציאה מהקופסה. מרכזי השולחן הם לא רק פרחים ופמוטים. ישנן המון דוגמאות לתוספות מקוריות אשר משדרגות את השולחן ומשלימות את הקונספט הנבחר. זכרו שהכוכבים האמיתיים של הערב הן המנות המשובחות. רצוי לבחור בקישוטים מינימליסטים ונמוכים שלא יתפסו שטח גדול מידי וימנעו מהסועדים לתקשר במהלך הארוחה. בעיצוב שולחן ארוך, מומלץ לשכפל את האלמנטים כדי שיקשטו את כל אורכו ויעניקו לשולחן מראה עשיר ומלא.

 

אגרטלים בשילוב זכוכית ועץ- מליס קומת הכניסה

 

אגרטלי זכוכית עם נגיעות של זהב- מליס, קומת הכניסה
אגרטלי זכוכית צבעוניים- נטוצי אדישנס, הקומה השנייה

 

 

 

8. מתנות קטנות:

דרך נוספת להעשיר את השולחן ולהעניק לכל אורח תשומת לב אישית, היא להניח מתנות אישיות עם תגיות שם ליד כל צלחת.

הוסיפו מתנות קטנות ואישיות לכל אורח- מליס קומת הכניסה

כתבות אחרונות

    הי, רציתי להמליץ לך על
    אתר מלא בהשראות במיוחד בשבילך